Sv: Wordfeud

kl

Jag har ett problem, och det är att spelet är "igång" när jag väcker telefonen... Nån mer som har det? (Jag har en HTC :p )

Åh, jag leder ofta efter de första två-tre orden. Sen skiter det sig:(

Dea: på min iphone stänger jag appen helt när jag inte spelar. Men aviseringar om lagda brickor/chattmeddelanden får jag ändå. Skillnaden är att jag ser "logging in" när jag aktiverar spelet.

Det är inte aviseringarna som gjort dig fundersam? Eller stänger du kanske inte av appen helt när du inte spelar? När jag hade htc-android fick jag skaffa en app som stängde av de appar jag inte använde.

Jag fattar inte vad du menar med avisering? Jag får en ljudavisering och en liten pratbubbla på motspelarens avatar som försvinner när jag öppnat och läst meddelandet.

Om man inte klickar på 'hem' så ligger spelbrädet öppet när telefonen går i sparläge/skärmsläckare - då ligger det fortfarande öppet när man väcker luren igen, på min/a htc.

Appar som stänger av appar sägs bara dra en jäkla massa batteri, plus att telefonen mår bäst av att ha aktiva sessioner sa en 3-snubbe till mig.

Det var alltså på min förra mobil jag hade ett särskilt program för att stänga av appar. På iphone kan jag göra det direkt och jag gör det bara med WF som drar så mycket batteri. Jag menade inte att rekommendera en sådan app, utan funderade på om Dea kanske inte stängde appen när hon inte spelade.

Ljudavisering har jag valt bort. Med avisering menar jag en liten röd punkt med en siffra i, siffran visar hur många drag/chattmeddelanden som gjorts sen jag spelade senast. Den syns på appen ute på hemskärmen. Dessutom syns den på avataren om jag fått en chattmeddelande från den personen.

Den där röda punkten du pratar om får inte jag på någon av htc-lurarna. Dottern med ifån får sån, men den släcks när hon läst.

Här är min första hemskärm just nu, WF ligger i mappen Spel II och den röda pricken visar att jag har 8 drag/chattmeddelanden som väntar. Det är den jag kallar avisering, en notis.

dc8f43f7.jpg

Nope, sån avisering får inte jag på mina android/htc. På båda lurarna ligger ikonen för wf på startskärmen (widget) och det är bara den vanliga W tangenten och ingen sån avisering. Däremot får jag upp en liten wf-ikon i aktivitetslisten, men den anger heller ingen siffra.

*kl*
Alla.mina spel är borta:confused::mad: Gjorde en uppdatering och efter det tycker jag den betett sig konstigt och nu när jag skulle in och spela så upptäckte jag att det inga.spel fanns.. har nån som har aktivt spel med mig lust att berätta vad den säger? Är det fortfarande aktivt eller vad händer..? Jag har alltså inte resignat;)

Tar hemskt gärna emot invites också, är ju inte hemma och har tillgång till dator så det blir ju så bökigt att leta i listan här.. LillaMy84 heter jag på wf också:)

Nope, sån avisering får inte jag på mina android/htc. På båda lurarna ligger ikonen för wf på startskärmen (widget) och det är bara den vanliga W tangenten och ingen sån avisering. Däremot får jag upp en liten wf-ikon i aktivitetslisten, men den anger heller ingen siffra.

Så ser det ut för mig med.

KL

Chat? Hoppas ingen jag spelat med chattat med mig, för det hade jag inte en aning om att det fanns....:crazy:

jag stänger av den på natten, men tycker den är för seg att låta logga in varje gång jag slutat spela för en stund.

Nu gör den dock lite både och, aviseringar får jag gämt, men ibland öppnar sig spelet av sig själv :p

nu har det hänt flera gånger, att när jag har en ganska stor ledning men men det kanske bara är ett fåtal drag kvar, så resignar motspelaren? Varför?

Det händer ofta att jag resignar efter en passning när jag har tre-fyra brickor kvar och inte kan lägga några fler ord. Framför allt med en motspelare som inte är aktiv just då. För min del handlar det om att jag 1) tycker det känns jätteonödigt att vänta på motståndarens drag i x antal timmar när jag ändå bara kommer få klicka pass igen, och ofta i kombination med att jag 2) brukar ha så många spel igång att jag inte kan starta fler. Då är jag rätt keen på att få avsluta ett pågående så fort som möjligt, och då ligger det såklart nära till hands att avsluta ett snart avslutat som inte ger varken mig eller motspelaren något mer nöje.

Sedan gör jag inte någon skillnad på att resigna i underläge, och att spela klart/trycka pass tillräckligt många gånger. Jag ser det som att jag ju förlorar oavsett om jag självmant erkänner att jag förlorar eller väntar på "you lost against xxx"-rutan.

Störs i övrigt inte av att folk resignar varken i mitten av eller slutet på spelet heller. Ibland kan jag faktiskt önska att folk gjorde det oftare när man leder med typ 300 poäng, den andre lägger en bokstav per gång och hela matchen bara är en gäspning... den enda gången det är trist med resign är om man ligger jämnt, tycker jag.

Senast ändrad:

Är det förresten bara jag som är asocial nog att bli irriterad när folk ska inleda världens konversation på chatten under pågående spel? Jag märker att tendenserna till det är ca 10 gånger större på natten än på dagen, för övrigt. Jag bryr mig inte så mycket om någon enstaka rad här och där som är relaterat till spelet, men jag blir så enormt anti när vilt främmande människor vill diskutera dagen eller var man bor/jobbar med/pluggar/whatever (eller ännu värre: raggar på en!). Jag vill SPELA, inte leka Lunarstormchatt_1999... :p

Jag bryr mig inte så mycket om någon enstaka rad här och där som är relaterat till spelet, men jag blir så enormt anti när vilt främmande människor vill diskutera dagen eller var man bor/jobbar med/pluggar/whatever (eller ännu värre: raggar på en!). Jag vill SPELA, inte leka Lunarstormchatt_1999... :p

:rofl:
Jag har inte råkat ut för någon sådan. Använder ganska sällan chatten och om jag skriver så handlar det till 99% om spelet, skriver jag om något annat så är det till folk jag känner IRL.

Mareld (Seren)
bumpoaniara (bumpo)
..Anna.. (c0pyright)
Alexiandran (Alexandra_W)
sjafn (Mammas)
zaga_ (Zaga)
sanwas (SandraW)
Rosita97 (Sputnik)
Humlan00 (Humelibumlan)
isabellebodmark (ii-ssa)
Annamare1 (Brisa)
DeaAndrea (Dea)
Jessmi (Gesska)
Edutt (minimal) ändrat namn
Ninnurur (Ninnurur)
nevides (desiree)
Flixon (Flixon)
grodan21 (grodan21)
Linzak (doleron)
Tank Kaka (Poppinella)
Jepsan (Jeps)
linegris (line_n)
mosefisen (voltigehoppare)
MillaMask(Kakis)
sg99anli (Andrea1)
luxiluxi (Luxi)
zassoo (zassoo)
Michisftw (Michis)
Houdinie (Houdinie)
Malinr87 (modzan)
widerberg88 (Widerberg)
Malin_L (Malin_L)
hjartagna (Hjartagna)
esprit79 (esprit)
ullogullo (ullo)
escaya (escaya)
Ragatans (Tjôta)
jacko72 (jacko)
jodopax (Libra)
Mysgrisen (Mysgrisen )
billoni (mandalaki)
Schrödinger (Stormkast)
niyama (ogillar dock "random", inget kul när det kan avgöras direkt med lite tur/otur)
Jane_Done (Jane_Done)
zehvra (maran)
ewerest (Ewa-Lena)
sarsaparill (athena)
Mimms75 (Syrran!)
sandstromp (pontevecchio
LillaMy84 (LillaMy84)
raff452 (trassel)
gern (gern)
MittNyaJag (MittNyaJag)
Camillawes (Breaktown)
tigris81 (tramptass)
mimuz (mimus)
Han_naH (Baggisen)
ordordning (Lobelia)
Boxvin (Basilika)

:rofl:
Jag har inte råkat ut för någon sådan. Använder ganska sällan chatten och om jag skriver så handlar det till 99% om spelet, skriver jag om något annat så är det till folk jag känner IRL.

Skatta dig lycklig! :p Mig händer det hela tiden och framför allt raggningsförsöken är så mycket
sm%C3%B6r.jpg
att man smäller av. "Gud vilket bra ord du lade, vad bra du är! Allt bra då? Var bor du?" :rofl:

kl

Visst går det extremt segt ikväll?? Jag får bara felmeddelanden och nyss ett nytt som jag aldrig fått förr, "Protocol Error - Unexpected token.." Frustrerande ju! :devil:

I frustrationen så startar jag upp några ytterligare spel... bukes wf-lista, here I come! :D

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Nu börjar det ju bli kallare ute, och jag känner att jag saknar en typ av sko. När jag är hemma och håller på i trädgården/med huset...
Svar
14
· Visningar
682
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 367
Senast: monster1
·
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
408
Senast: Unafraid
·
Samhälle Från och med 1 januari får man inte längre okej att slänga textilier i restavfallet, utan Sveriges kommuner har som ansvar att informera...
8 9 10
Svar
182
· Visningar
4 806

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka