Sv: Wordfeud

Åh och ÄH är godkända enligt SAOL, lite osäker på ÖH och UH det har ändrat sig på någon av dem i senaste upplagan.

Jodå, jag kollade SAOL online nu. Både öh, uh och ah är godkända.

Jag fick HOMO godkänt häromdagen, däremot inte när jag byggde på till SKITHOMO. Jävla PK-spel:mad:

Intressant. Jag har alltid trott det hette mjärd - men där ser man. Nu riskerar jag inte att gå miste om 1 p:eek:

*kl*

Surar för att pekbok inte blev godkänt...hade gett mig massor med poäng!

Sen megasurar jag över fuskappar! Vad är det för vits att spela om man fuskar??

Sen finns det säkert folk som sitter och slår i ordlistan för att hitta ord att lägga, men det tycker jag ligger så nära fusk att den som gör det inte behöver spela med mig. Det är ju ingen vits med att vinna om man måste ta ordlistor till hjälp.

Jag har ruttnat rejält på att spela mot folk som gått från att vara i princip ordanalfabeter till att bli ordekvilibrister av sällan skådad rang. Alltså, jag har spelat betapet i många år och tycker mig känna igen när folk börjar googla eller fuska på annat sätt. Jag spelar fair, och jag vill spela fairgaming med folk som spelar fair. Ordlistegluttande, googlande och fuskappande är inte fairplay.

lil-sis om ngn behöver ngn mer att feuda mot. Jag har EN på min lista just nu :D (hämtade precis iFånen).

Lil-sis! Min mobil är inne på reparation för tillfället och jag får inte tillbaka denne förrän om 2-3 veckor. Men vill gärna fortsätta spela med dig sen igen när den kommer tillbaka :)

Mareld (Seren)
bumpoaniara (bumpo)
..Anna.. (c0pyright)
Alexiandran (Alexandra_W)
sjafn (Mammas)
zaga_ (Zaga)
sanwas (SandraW)
Rosita97 (Sputnik)
Humlan00 (Humelibumlan)
isabellebodmark (ii-ssa)
Annamare1 (Brisa)
DeaAndrea (Dea)
Jessmi (Gesska)
Edutt (minimal) ändrat namn
Ninnurur (Ninnurur)
nevides (desiree)
Flixon (Flixon)
grodan21 (grodan21)
Linzak (doleron)
Tank Kaka (Poppinella)
Jepsan (Jeps)
linegris (line_n)
mosefisen (voltigehoppare)
MillaMask(Kakis)
sg99anli (Andrea1)
luxiluxi (Luxi)
zassoo (zassoo)
Michisftw (Michis)
Houdinie (Houdinie)
Malinr87 (modzan)
widerberg88 (Widerberg)
Malin_L (Malin_L)
hjartagna (Hjartagna)
esprit79 (esprit)
ullogullo (ullo)
escaya (escaya)
Ragatans (Tjôta)
jacko72 (jacko)
jodopax (Libra)
Mysgrisen (Mysgrisen )
billoni (mandalaki)
Schrödinger (Stormkast)
niyama (ogillar dock "random", inget kul när det kan avgöras direkt med lite tur/otur)
Jane_Done (Jane_Done)
zehvra (maran)
ewerest (Ewa-Lena)
sarsaparill (athena)
Mimms75 (Syrran!)
sandstromp (pontevecchio
LillaMy84 (LillaMy84)
raff452 (trassel)
gern (gern)
MittNyaJag (MittNyaJag)
Camillawes (Breaktown)
tigris81 (tramptass)
mimuz (mimus)
Han_naH (Baggisen)
ordordning (Lobelia)

kl
Kommer inte starta upp några nya spel nu då jag åker utrikes i morgon. Så om jag tackar nej till inbjudningar så är det därför. :)

Håller förresten med alla som surar över de som fuskar!!

Ja, det har hänt att jag spelat mot folk vars ordförråd jag tycker mig känna till och plötsligt upptäckt att de har ett helt annat - och rikare - förråd av ovanliga ord när de spelar. Såna motspelare tappar jag intresset för.

Själv lägger jag ibland ord vars betydelse jag inte kan. Men det beror bara på att det där förbannade spelet godkänner så knäppa bokstavskombinationer att man lika gärna kan testa enligt principen "det här SKULLE kunna vara ett ord".

Så gör jag med.
Härjar vilt och prova.

Fast det är lite roligt också.

Spelade random och fick ett spel med en 11 åring.
Så där försöker jag lägga ord för att få så lite poäng som möjligt.
Det är också en utmaning.:D

Ja, självklart lär man sig ord, och man provar sig till ord och kombinationer och spelar ut erfarenhet på brädet.
Men det är stor skillnad på sånt spel och på google/fuskapp-spel. Man känner att plötligt dras gashantaget ner på max och det ena efter det andra avancerade ordet åker ner på brädet med en snittpoäng som sällan är färre än tvåsiffrigt.

Såna spelare tröttnar dock snart, och försvinner. De har inte tålamod att sitta med tidsödande dubbelspel. Just nu lirar de nyhetens behag, men de är förr eller senare färre och inte lika tydliga som de är idag när wf exploderat i användande.

Info:
BLATTE är godkänt.
IDEN är godkänt, men inte IDET. Sorry björnar, ni får sova hos Guldlock i vinter. :cool:

Ahaa!

Jag skickade en ny invite, tyckte väl att vi kommit lite väl kort för att ge upp redan, :D

*kl

Jag tror jag är lite lätt ojämn i mitt spelande. Min hjärna är olika bra olika dagar. Så ibland blir det bara 2p ord och ibland 60p.

Info:
BLATTE är godkänt.
IDEN är godkänt, men inte IDET. Sorry björnar, ni får sova hos Guldlock i vinter. :cool:

Jag la alldeles precis nu IDET på ett bräde och det funkade alldeles utmärkt att lägga det. Nallarna får nog sova där de ska trots allt! :D

Jag tror jag är lite lätt ojämn i mitt spelande. Min hjärna är olika bra olika dagar. Så ibland blir det bara 2p ord och ibland 60p.

Jag är också ojämn men det beror på att jag ibland inte orkar fundera så länge. Ser jag inget bra direkt så lägger jag ett ord som ger låga poäng eller funderar lite till.

Sällar mig förövrigt till de som inte vill spela mot folk som fuskar (och inte heller de som avslutar efter halva spelet).

Men varför får du, men inte jag? Eller var det tvärsordet som de satte sig emot? Jag tror det var något så avancerat som DET eller möjligen FET - inte en av mina bästa stunder... :p

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Nu börjar det ju bli kallare ute, och jag känner att jag saknar en typ av sko. När jag är hemma och håller på i trädgården/med huset...
Svar
14
· Visningar
682
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 367
Senast: monster1
·
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
408
Senast: Unafraid
·
Samhälle Från och med 1 januari får man inte längre okej att slänga textilier i restavfallet, utan Sveriges kommuner har som ansvar att informera...
8 9 10
Svar
182
· Visningar
4 807

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka