N

Nasicornis

Halloj!

Är det nån fler där ute än mig som har whippet?
Vad tycker ni om rasen?
Tävlar ni nått?

1253_18_07_07_10_25_20.jpg

Sv: Whippet!

nu har jag ingen whippet själv för tillfället men mina föräldrar har 5 stycken som dom tävlar kapplöpning med.trevliga hundar både som sällskap och på tävling,själv hade jag en hane som jag ställde ut

Jag har ingen whippet men jag tycker dom är fina och verkar väldigt trevliga och lika psyke som nakenhundarna generellt (som jag har nu).

Fast jag måste säga att hunden du visar på bilden ser jätteläskig ut! så ser inte dom whipparna ut som jag har tittat på :crazy:

Hmm, jadu.. Du kan inte ha sett många whippar om du tycker min hund ser läskig ut.. Det är en helt vanlig brindle som e blå pigmenterad och har dessutom mkt bra stamtavla.... Har envart fått bra kritik på utställning så läskig e hon inte!

tycker att det på bilden ser ut som en utställningswhippet,och skilinaden på utställning och kapplöpningswhippen kan vara stor,så troligtvis är det kapplöpningsmodellen som hon har sett som tycker att din ser läskig ut.måste bara få fråga hur stor din whippet är,tycker att den ser väldigt stor(hög) ut men jag kan ha fel?!

En whippet som är lite högställd ser mycket högre ut än en lågställd, fastän mankhöjden kan vara densamma. Kanske den som lurar dig lite? Att någon tyckte whippeten såg läskig ut kanske beror på att TS whippet har lite sluttande kors, kan jag tänka mig.

Jag har i alla fall 2 whippets, här är en bild från förra året då lillpojken äntligen blev champion samt en när han är ungtupp, 1,5 år.

picture.aspx

picture.aspx

Senast ändrad:

Vet faktiskt inte hur hög hon är har inte mätt henne. Jag tycker inte att hon är utmärkande som varken utställnings eller kappwhippet. Hon funkar bra på det jag gör med henne (utställning och Lc).

Åhhhh jag blir så kär.....:love:
har INGEN whippet (i nu) dock ej jag sjukt sugen på att köpa en, alskat denna rasen i flera år, hade funkat så bra i hop med mina 2 chihuahuas, vill verkligen ha en whippet......:angel:

Ska bara övertala min sambo om att vi ska ha en sån.......(vilket han ej tycker.....:mad: )

Tycker TS whippet ser.... minst sagt annorlunda ut. Men som med all hundavel har vissa fokuserat sig på utställning, andra på kapp osv. Typ som med schäfer med sina starkt sluttande kors!

Om man jämför med min whippet som är född 1995 har hon en helt annan kroppskonformation, hon har dig blivit som mest BIG-2 på utställning men är en jävel på att jaga :devil: (Veterinären tyckte jag skulle börja tävla med henne när hon var 10 år men det tyckte inte jag...) Så det finns alla varianter =)

Min tant är nyss fyllda 12½ år, änkling sedan 5 månader tillbaka men tycker ändå att livet är heeeeeelt okej. Öronen hennes står nästan alltid rakt upp (fick förklarat för mig att brosket hårdnar desto äldre hundarna blir) men hon är mitt absoluta hjärtegull :love:

ninotchka.jpg

Förstår inte vad ni tycker ser så konstigt ut men min whippet!?!?!Hon ser ut som hon ska göra.... Tycker ni den andra brindle hunden ser konstig ut???? Det är ett hel syskon till min hund har ja kollat upp nu. Bilden på min e kanske inte den bästa men men..
Tycker isof att whippeten me stånd öron ser konstig ut. Så SKA inte whippet öron se ut!!
1253_18_07_07_10_25_06.jpg

1253_09_07_07_1_03_15.JPG

Senast ändrad av en moderator:

Du behöver inte ta det så hårt, som många skrivit så finns det ju olika linjer i alla avel...

Men du kan ju inte säga att din whippet ser liknande ut (på bilden du visa i första inlägget) dom på tex bilden som Ishtar visade från utställning.
SÅ är jag van att se whippets...

Liksom det finns olika typer på schäfer, labbar, kineser och chihuahuaor mfl...

hej fina hundar. Finns det någon som har bilder på blå wippert
min man hade 2 st sådana när vi träffades. blev 12 och 9 år. fina hundar

åhh dina var jättefina :love:

en tjej i stallet har en, underbar hund! Den dagen jag skaffart hund kan det absolut bli en whip!

Mine to Whippets:

Dalemoore Agon (1 1/2 år)
hund2.jpg

Librium's Eye of the Tiger (6 måneder)
casper2.jpg

Vad roligt med ett syskon! Ser en hel del likheter i huvudet. Dock tycker jag när man tittar på din första bild att din har ett mer sluttande kors än min. Men olika tycker jag ofta att whipparna är. Här är en bild på min från en utställning.
bis.jpg

Liknande trådar

Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 321
Senast: Tiger tok
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 820
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 682
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 021
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka