Sv: Whippet!

De är ju fina whippetar! Har funderat lite på en sån att ha till agility.. fast är kasnke mer inne på en greyhound.. Älskar brindlefärgen!

Familjens Whippa
Bokellas Pang i bygget "Julia"

Helt underbar ras!!!!:love:

Hade jag inte vart så såld på min Dps så hade det blivit en egen Whippet. Men man vet ju aldrig i framtiden ;)

Hon har tävlat i race för ca 5 år sedan. Va bästa tik en sväng, men nu är hon för gammal och vill helst mysa under filten.

Tycker isof att whippeten me stånd öron ser konstig ut. Så SKA inte whippet öron se ut!!

På såpass gamla whippar är det mer regel än undantag att öronen reser sig, precis som ägaren här skrev. I övrigt så tycker inte jag heller att ståöron passar på en whippet och det är ju heller inte önskat i rasstandarden, så det finns det nog inte så många som gör. Men gamla whippar är nästan heliga för mig! :love:

Va hos min vet idag. Han har 5 Whippar. Och alla flög fram till mej och ville hälsa och mysa. Ville norpa med mej alla hem :love:

ja har en liten whippet på 1,5 år som är världens busfrö,hihi!!

Ställer ut honom så ofta vi hinner med 1a pris varje gång, och i år ska vi börja jaga cert:angel:

PICT2535.jpg

Sorry för stor bild, på bilden ca 1 år gammal!

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 322
Senast: Tiger tok
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 820
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 682
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 021
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka