Sv: Welsh cob i stora lass!
KL.
Tänkte uppdatera lite hur det går för oss
ponnyhästen har varit ganska osäker och misstänksam mot allt nytt, så han fick lite mer än en vecka på sig innan jag hoppade upp första gången igår. Innan har vi promenrat lite och longerat. Han är ju grön för en femåring och jag kom fram till att han nog faktiskt stått nästan en månad utan att bli riden nu. Så egentligen var det kanske lite dumt att ge sig iväg på en skogstur ensam
själva uppsittningmomentet var svårt och han dansade omkring på unghästvis. Sen knallade vi iväg till skogen, det gick jättebra tills de började skjuta på skjutbanan som är nära! Kraken ryckte till för varje skott. Sen träffade vi på två älgar
Men även om han var nervös så höll han sig på mattan hela tiden
Idag väntade dock ännu större prövningar! Ofrivillig miljöträning som nog hade fått de flesta hästar att få krupp. Promenerade med honom till en ridbana som är 10-15 min bort. På vägen så visade det sig att bilen som jag först trodde var parkerad lite skumt låg mosad i ett dike.. visade sig vara min morbror som hade krockat :O allt hade dock efter omständigheterna gått bra med honom och jag och ponnyn stannade där tills hans fru och barn kom. Sen knallade vi bort till ridbanan för longerig och sedan lite ridning. Sen satt jag av och påbörjade promenaden hem. Då möttes vi av en låååång brandman vilken tydligen såg hemskt otäck ut tyckte ponnyn
han frågade lite saker om olyckan. Sen la han till "Vad coolt det vore om jag fick lift tillbaka på din häst!" Men han var liiite lång för det
när vi sedan skulle gå förbi olycksplatsen så tänkte jag att det här går inte.. där stod ambulans, brandbil, bergningsbil, polisbil och räddningsbil. Alla med blinkade blåljus. Vi fick dessutom parkera oss där för att polisen skulle fråga lite frågor. När polisen tog fram sitt anteckningsblock försökte lillen naffsa på det
i övrigt så skötte han såg såååå bra och jag är helt imponerad av att han fixade det här trots att han är så ung, nervös av sig och inte känner mig väl(jag är dessutom ganska nervös av mig, vilket inte underlättar).
Ursäkta för långt och rörigt inlägg
behövde skriva av mig lite.