Sv: Welsh cob i stora lass!
Jag tycker nog det är ungefär lika många bilder från denna gången som från förra där halsen/mankammen är högre det är från förra gången?!?!
Han är ju framför när jag longerar, men då är han ju heller inte inspänd någonting utan väljer helt fritt hur han vill positionera sitt huvud.
Jag hänger inte upp mig så mycket på nacken just nu faktiskt. Jag letar efter en mjuk, rund, bärig och eftergiven häst. Om han ibland trillar lite bakom lod är ingen big deal för mig, han är ju inte direkt ihopkrullad i mina ögon. Huvudsaken för mig är att jag känner att han suger framåt och låter sig formges, att han slappnar av och ger efter. Sedan försöker jag jobba upp tryck och samling i bakkärran utifrån det. Och då kommer också en annan resning fram och nacke och nos kommer fram lite bättre.
Vissa pass går bättre, andra går sämre, just nu är han rätt nyligen helt igång efter en liten (minimal) operation på höftknölen. Han hade en "kula" (stor som en gul ärta ungefär) av vävnad där som kommit upp till ytan efter en vurpa i hagen. Så ingen direkt skada, men ändå en "skada" kan man väl säg
Vi kvalade till ungponnychampionaten i dressyr förra året, men valde att inte åka på finalen då det hade kostat mig mer än jag ansåg det vara värt att starta. Vi ska försöka komma ut på lite storhästtävlingar i år har jag tänkt, jag känner mig bara inte riktigt redo än
Han är 6 år, har inte betäckt, men ska få en licens nu iallafall. Han är kvalitetsboksförd/godkänd.