Welcome to Hellmouth! (Ulvlek)

och precis de jag själv grunnar på också..
vad har ni andra för tankar om dessa?
Lite har jag sett att det skrivits, men långt ifrån från alla?
Kan vara för att de av olika anledningar inte synts till, då blir det så svårt att greppa dem..sas...
Edit även Majola är på den listan för mig!

Kopppen är märklig. Men om det beror på om hon är koppen eller ulv är svårt att veta. Asko vet jag inte vad jag tycker om... hon är väl rätt ung också.

Ja, det är sant men då hade jag haft svårt att förstå @Habinas kamikazeteorier.

Nu hänger jag inte med riktigt?

Jag tycker det är mer troligt att en ond skulle toeria och rösta så mycket mot en annan ond(för att skaffa alibi) än att en ond skulle göra detsamma mot en god. Därför skulle jag misstänka habina ännu mindre om dentaku åker ut även om dentaku är god.

Jag tror alltså inte habina skulle spela så där om hon är ond oavsett dentakus roll, därför jag inte misstänker Habina just nu.

Nu hänger jag inte med riktigt?

Jag tycker det är mer troligt att en ond skulle toeria och rösta så mycket mot en annan ond(för att skaffa alibi) än att en ond skulle göra detsamma mot en god. Därför skulle jag misstänka habina ännu mindre om dentaku åker ut även om dentaku är god.

Jag tror alltså inte habina skulle spela så där om hon är ond oavsett dentakus roll, därför jag inte misstänker Habina just nu.
Du har en poäng där. Just nu hoppas jag mest att det klarnar lite efter DL.

Hur vet man när en märklig person är ond? :p Fast du har rätt i med tanke på att man ofta misstänker goda felaktigt :(
Det där är faktiskt lite knepigt tycker jag. Jag märker själv att jag ofta drar mig för att rösta på en av de spelarna som ofta ses som "skumma" eller liknande. Då blir de helt plötsligt immuna och det funkar ju inte heller. :crazy:

Hur vet man när en märklig person är ond? :p Fast du har rätt i med tanke på att man ofta misstänker goda felaktigt :(

Jag vet inte, koppen blir oftast utröstad så snabbt oavsett roll(stackarn) så det är svårt att säga:angel:

Nä men lite mer seröst så fär en ju gå på det som händer och sker hur folk röstar och så vidare, precis som en gör med de mindre märkliga deltagarna.

Jag har försöjt läsa leken och alla inlägg samtidigt som tårarna rinner och mina tankar är lite hos mommo :(
Men vad jag känner just nu är misstänksamhet mot Dentakau.
Jag har som vanligt bara koll på mig själv. Jag är lite orolig för att det kommer bli som i förra leken då den känslan höll i sig ända till sista röstningen. :arghh:
Här är inlägget hon gjorde som jag reagerade på och som fick igång alltihop. Själv trodde jag att hon var en egoistisk ängel som tänkt skydda sig själv leken igenom, men efter DL1 har jag fått andra infallsvinklar!

Ok nån ville höra mina tankar, och det är ju självklart. Ska inte sitta på dom själv! :D
Hedinn ligger i sängen eftersom hon inte kom i säng förrän 06:30. Borde hon inte kliva upp snart? Vi har en lek här! ;)
Flera diskuterar serien Buffy och annat OT.
Asko och Dentaku klurar på antalet ulvar. (Börjar bli en obligatorisk diskusion första DL ;) ) FÖ är det typ 6-7 sidor med OT, och en orsak till min dåliga inläggstatistik. Jag är dålig på sånt :p
Habina har läst igenom leken (är nånstans på sid 6, 7 nu tror jag) men kan inte hitta något än. Vem kan det? Misstänker alla som ulvar, vilket får iaf Lilltess och Lobelia att reagera. Npgot som även Habina noterar och svarar på.
dentaku har dålig koll och oroar sig att den dåliga kollen ska hålla i sig fram till sista röstning som senaste leken. Detta reagerar jag på. Är hon säker på att hon är kvar till slutet även denna leken och varför isåfall? Ängel som tänker skydda sig själv? ;)
snurrfian och Bollen käkar vitlök. Ulvar käkar också. Äter ni vitlök för att inte äta varandra? ;)
Sedan noterar jag att flera pratar om inläggstatistik osv. Jag har som sagt vart upptagen mestadelen av dagen och därför inte kunnat skriva nåt.
Men detta är mina funderingar så långt.
Bara kopierar vad jag först skrev
Angående min kommentar så handlade den om att känslan att bara ha koll på sig själv höll i sig hela spelet ut - och jag hade ju turen(framför allt med min roll) att kunna vara med ända till slutet den gången. Sån tur kan jag inte hoppas på att ha den här gången(och som Lilltess påpekar kan faktiskt änglar lynchas, så de är inte alls säkra).
Dentakaus svar.
Och reagerar på det hon skriver "sån tur att jag inte hoppas på att ha denna gången"
Det är ju när nån hamnar i blåsväder som det lätt sker misstag och felsägningar. Varför tror Dentakau inte att hon är kvar längre? Skrev hon för mycket när hon skrev inlägg 16803197?

Dessutom var det ju när det låg två röster på Habina som det började trilla in röster på Lobelia. Men som sagt, det är rätt vanskligt att dra slutsatser av DL1 även om vi nu vet att Lobelia var god.
Här kan det ligga ulvröster

@quarter4ever

Om du kollar min sammanställning så är de förutom Habina som jag hakat upp mig på Koppen, Asko och MM.
Och att hon hakar upp sig på mig gör att jag gör följande röst:

Koppen röstar på Dentakau

Jag ber verkligen om ursäkt men då detta är bara en lek så måste jag säga att jag verkligen inte känner för att fokusera på detta ikväll. Så därför blir det en tidig röst på den som jag samlat ihop mest tankar/teorier om:

Habina skriver (#181) "Nä, jag vet ju min roll, så den behöver jag inte räkna in i resonemanget. :)" som svar till Lilltess tidigare fundering. Vilket kan ju stämma ... eller är det en liten uppstädning efter en liten försägelse? :arghh:
Senare skriver hon (#184) "Min enda analys hittills är att Lilltess och Lobelia känns på, när de reagerar på att jag misstänker alla som är med och leker. Noterar det, men det kan lika gärna vara två goda som vill hitta något att misstänka."
Vilket faktiskt ... känns lite skumt. Hon misstolkar dem, tycker jag, då de reagerade på att alla skulle vara onda - inte att hon misstänker alla. Lite konstig misstolkning. Men håller med om att de är lite på, och att det inte behöver vara så konstigt.
Habina röstar på dentaku tror att hon kan vara demonen pga hon verkar ”nonchalant”
Habina hade två röster när det började trilla in röster på Lobelia, ulvkompisar?
Habina tror, verkar säker, att hon vet vem som är en ulv/demonen, god som upptäckt ond eller en ond som försöker försvara sig? Och detta trots att hon tidigare sagt att hon inte törs gissa till sig någon roll?
Habina säger att D hade en felsägelse i #344 och att hon outade sig själv då – vilket känns … lite konstigt och hårt då jag själv inte tolkade den så. Nämner den igen i #565 där hon reagerar på att Lilltess ”förkastar” ett så tydligt uttalande där ”hon säger att hon är ulv”.

Asko röstar på Habina

Och så hoppas jag att jag känner lite mera iver imorgon, nu lägger jag undan detta för ikväll. Annars får jag inse att denna typ av lekar inte är något för mig egentligen :grin:

Röstlista dag 2

16.23 Habina röstar på dentaku
18.11 Lilltess röstar på Habina
18.44 bollen__ röstar på Habina
19.52 glömmerallt röstar på Dentaku

20.18 LenaH röstar på Dentaku
20.23 Artline röstar på Dentaku
20.25 Dentaku röstar på Habina
20.57 Koppen röstar på Dentakau
20.59
Asko röstar på Habina

Ulvar brukar undvika att lägga avgörande röster på goda, så just det tycker jag talar till bollens fördel. I övrigt kan jag hålla med.

Mm, men medan hon skrev sitt inlägg så hann två till tre röster komma har hon även skrivit så antingen var det meningen att lägga en sista röst eller inte..

Det där är faktiskt lite knepigt tycker jag. Jag märker själv att jag ofta drar mig för att rösta på en av de spelarna som ofta ses som "skumma" eller liknande. Då blir de helt plötsligt immuna och det funkar ju inte heller. :crazy:
svaret är enkelt, du ser inget mer än dina ögon väljer att se, därför det är så nyttigt att se det på annat sätt ibalnd...

Jag skulle inte bli förvånad om Habina tog risken för att luras ordentligt men samtidigt spelar hon lite väl skumt så jag vet inte. Så om jag tror att båda är onda.. Ska jag rösta på Habina då?

Eller chansa på att habina är god?

Habina spelar alltid skumt så just det beteendet från henne kan jag inte dra någon slutsats ifrån
Däremot reagerar jag på att hon håller fast vid sin teori ifrån igår. Fast på ett bra vis om jag kan kalla det så. Får en god vibb av det iaf men å andra sidan som alltid...

Verkar som att det kommer bli en röstning mellan dentaku och habina ... jag gillar det inte, jag har aldrig gillat att ev. vara den avgörande rösten :crazy:

Vem tycker om det?
Möjligtvis om man vet att personen är ond och sätter spiken i kistan för den.
Annars är det inte kul att lägga en avgörande röst för står det lika mellan två så är det 50% risk att man väljer fel om en är god och en ond.

Alltså, jag är ju jordens nybörjare som till råga på allt blev tvungen att hoppa av förra leken pga magsjuka redan dag 2, so bear with me. Konstigheter är inte ulviga, jag spelar helt enkelt inte bättre än så!

@Koppen (hoppas det blir bra för din mormor!)/ @glömmerallt @Habina -grejen:
Jag har gått tillbaka och läst, och koppen och jag skriver ju inte alls samma? :confused:

Jag tolkade för övrigt @Koppen som att inlägget fick henne att misstänka dentaku? Men det är ju bäst hon svarar på själv.

Det jag menade med same but different var att ni båda reagerade på Dentakus uttalande, men tolkade det så olika. Som du själv skriver:

Jag reagerade också på inlägg av dig igår, kanske därför jag inte ser det skumma i att göra det.
Själv är jag så naiv fortfarande att jag tolkade Dentakus ord som oskyldigt förstadagspladder, så därför var det intressant för mig att inte andra gjorde det.

Jag har funderat över vad som hände vid röstningen igår och vad det kan betyda...
19:26 lyfter Koppen Dentakus (oskyldiga?) kommentar. 20:04 röstar Glömmerallt på Dentaku, baserat på denna kommentar, går sedan och lägger sig. I princip inga vidare inlägg.

Habina tar upp Koppens värdering av Dentaku, men håller istället D som ulv.

21:28 Dentaku röstar på Habina med motiveringen "Habina sticker ut lite för mig, det känns inte som att hon letar ulvar så mycket som pekar och ropar ulv lite väl lättvindligt - både jag och Lobelia har blivit misstänkta av ingen anledning alls på en kort stund. Kanske för att rikta uppmärksamheten från sig själv?"

21.38 LenaH röstar på Asko; 21.39 Koppen röstar på Quarterforever (Lobelias "önskade spridda röster)

21.47 Habina röstar på dentaku med motiveringen att hon tror att hon är demon/mästare
21.50 Lilltess röstar på Habina
21.50 Artline röstar på Lobelia med motiveringen:
21.50 Matmissbrukaren röstar på Lobelia
21.56 Habina ändrar röst till Lobelia för att rädda sig själv. Klart förståeligt.
21.57 Majola röstar på Habina pga av det ovan beskrivna scenariot
quarter4ever röstar på Lobelia
21.58 Asko röstar på Koppen
21.59 Lobelia röstar på Habina
21.59 bollen__ röstar på Lobelia

Rösterna på Lobelia motiverades med att hon letar onda samt hennes önskan om spridda röster istället för drev (där visade hon sig ju ha rätt...)

Habina kan ju inte ha vetat någonting om Lobelias roll igår, mer än att hon var god ifall Habina själv är ond. Jag ser hennes röst på Lobelia som neutral, klart Habinna vill skydda sig själv iu det läget!

Rösten på Dentaku var motiverad och hon står fast vid den idag - den tycker jag är klart intressantare.

*fortsättning följer*

Jag ber verkligen om ursäkt men då detta är bara en lek så måste jag säga att jag verkligen inte känner för att fokusera på detta ikväll. Så därför blir det en tidig röst på den som jag samlat ihop mest tankar/teorier om:

Habina skriver (#181) "Nä, jag vet ju min roll, så den behöver jag inte räkna in i resonemanget. :)" som svar till Lilltess tidigare fundering. Vilket kan ju stämma ... eller är det en liten uppstädning efter en liten försägelse? :arghh:
Senare skriver hon (#184) "Min enda analys hittills är att Lilltess och Lobelia känns på, när de reagerar på att jag misstänker alla som är med och leker. Noterar det, men det kan lika gärna vara två goda som vill hitta något att misstänka."
Vilket faktiskt ... känns lite skumt. Hon misstolkar dem, tycker jag, då de reagerade på att alla skulle vara onda - inte att hon misstänker alla. Lite konstig misstolkning. Men håller med om att de är lite på, och att det inte behöver vara så konstigt.
Habina röstar på dentaku tror att hon kan vara demonen pga hon verkar ”nonchalant”
Habina hade två röster när det började trilla in röster på Lobelia, ulvkompisar?
Habina tror, verkar säker, att hon vet vem som är en ulv/demonen, god som upptäckt ond eller en ond som försöker försvara sig? Och detta trots att hon tidigare sagt att hon inte törs gissa till sig någon roll?
Habina säger att D hade en felsägelse i #344 och att hon outade sig själv då – vilket känns … lite konstigt och hårt då jag själv inte tolkade den så. Nämner den igen i #565 där hon reagerar på att Lilltess ”förkastar” ett så tydligt uttalande där ”hon säger att hon är ulv”.

Asko röstar på Habina

Och så hoppas jag att jag känner lite mera iver imorgon, nu lägger jag undan detta för ikväll. Annars får jag inse att denna typ av lekar inte är något för mig egentligen :grin:

Jag skulle vilja veta vad du tycker om bollen? Kan hända att du skrivit det men har inte hittat det? Ska gå över från mobilen till paddan nu så kanske hittar det då..

Liknande trådar

• Låst
Tjatter När Angel - en vampyr som fått tillbaka sin själ - lämnar sin stora kärlek Buffy i Sunnydale och kommer till LA träffar han halvdemonen...
70 71 72
Svar
1 422
· Visningar
56 053
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar