Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Equisport brukar sända alla SMI helgen kommer SVT sända speed-klassen från SM-veckan, vet någon om det går att se resterande klasser någonstans?
Jag är inte det minsta tveksam om att du kommer bli antagen.Nu har jag sökt C-tränarutbildningen i WE! Får väl se om mina resultat är tillräckliga eftersom de inte är på samma tävling..
https://www.equisport.tv/sv/events/working-equitation-sm-vasteras-607Equisport brukar sända alla SM
Önskar att jag vore lika säker. Hoppas det är meriterande att jag utbildar hästarna själv och att jag är domare.Jag är inte det minsta tveksam om att du kommer bli antagen.
Jag håller med dig. Blev mindre förklarat om regler/utrustning/fel/svårigheter än vad vi fortfarande hör på varje dressyr och hoppdändning. Jag blev förvirrad när de pratade om 5 sekunder men kom sen på att det är WAWES reglemente.Förstår att de flesta som hänger i den här tråden redan sett att SVT Play sände finalen på SM (speeden):
https://www.svtplay.se/video/86dBJML/sm-veckan/working-equitation?info=visa
Vad tycker ni?
Som novis i sporten (dvs jag) skulle jag nog gärna fått reglerna förklarade lite bättre från start, det blev lite snurrigt med tidsavdrag för att klara ringen och tidstillägg för rivna hinderdelar och jag undrade lite över vad som hände när man inte klarade grinden och red vidare osv. Förstår att ni som kan reglementet hängde med bättre men för mig tog det nästan hela sändningen innan jag fattade. Det hade också varit kul med mellantider men det är ju bara roligt för mig i TV soffan förstås
Roligt att alla tre medaljörer gjorde bra speeder, vi fick ju inte se dressyr och teknik och det blir lite trist om medaljörerna har missar när man ser dem och vinner på tidigare prestationer (som inte TV sänds).
Fast det är för att en inte ska kunna maskera att en använder arbetshanden på tygeln också. Det ska vara tydligt att en verkligen bara använder en hand. Men väldigt tråkigt för ELE, hon rider väldigt fint!Sitter och kikar lite på sändningen och alltså... Så himla surt att bli utesluten för att man klappar FRAMFÖR tygeln..!
Ja alltså självfallet fattar jag att det har en anledning... Men det kan väl vara surt ändå? Framförallt med tanke på att det är en handling i all välvilja som resulterar i en uteslutning.Fast det är för att en inte ska kunna maskera att en använder arbetshanden på tygeln också. Det ska vara tydligt att en verkligen bara använder en hand. Men väldigt tråkigt för ELE, hon rider väldigt fint!
Ja absolut!Ja alltså självfallet fattar jag att det har en anledning... Men det kan väl vara surt ändå? Framförallt med tanke på att det är en handling i all välvilja som resulterar i en uteslutning.
Vad innebär framför tygeln? Att klappande handen är framför handen som håller tygeln, eller är det ovanför/under tygeln? Mvh oinsattSitter och kikar lite på sändningen och alltså... Så himla surt att bli utesluten för att man klappar FRAMFÖR tygeln..!
Är inte helt hundra insatt jag heller, men när jag kollade på sändningen så tolkar jag att det är pga detta:Vad innebär framför tygeln? Att klappande handen är framför handen som håller tygeln, eller är det ovanför/under tygeln? Mvh oinsatt