Vuxna ponnyryttare!

Sv: Vuxna ponnyryttare!

Kl
Här går allt framåt, just nu känns ridningen så j*kla bra! Har helt plötsligt fått en framåt bjudning på min lilla ponny som man förut bara kunnat drömma om! Igår gjorde vi flera galoppfattningar från skritt på banan, det hade jag kunnat glömma för ett år sen. Och han svarar framåt direkt när vi tränar tempoväxlingar. Riktigt lyhörd och det är superhärligt! Nu bråkar vi bara med vårat högervarv.. Han vill gärna ställa sig utåt och trilla in, svår att hålla ut på spåret speciellt i trav och galopp. Massör/terapeut hittar inga speciella spänningar eller nått utan felet sitter nog i att vi alltid ridit så i brist på tränarhjälp och nu måste lära om.

Men min lilla ponny är helt fantastisk :) har dessutom en ny sadel(igen) på väg på posten! Jag har riktig sadelfetish... Blir aldrig nöjd:D

kl

Lite nya bilder på mig och min lilla häst :) Var ute på lokal tävling för första gången sedan våren -11. Red en LB:3, har känts bra när jag ridit igenom programmet och ridit det på ganska bra % på programridning men när vi gjort halt och hälsat på domaren så drog pålle i handbromsen så det var ganska plågsamt att rida program igår när hästen inte tog ett steg gratis.

Sötast var han iallafall som vanligt! :)
130808_prins_brs_14_522db79ee087c338dee39b56.jpg

130808_prins_brs_03_522cd7deddf2b34d9270caf3.jpg

130808_prins_brs_01_522cd701ddf2b3295425d892.jpg

Jättefin! :) Jag vill också rida program, träna och sånt där skoj. :p

KL
Här kommer lite bilder på vår ponnybusa. :) Syrran var här i helgen och red. I lördags blev det lite dressyr och då fotade jag lite. :)

DSC_0354_zpsad454244.jpg

DSC_0406_zps43d1d041.jpg

Här är det jag som rider sen syrran gett upp. :p
DSC_0449_zps1a4fd0c2.jpg

Efteråt blev det en dusch då ponnyn blev genomsvettig. :)
IMG_20130908_161409_zps3daa6a98.jpg

Kul att ha lite nya bilder på henne igen! :) Vi tränar mycket på att variera gångarterna. Samla, öka, samla öka. Framför allt galoppen är väldigt stor så hon har svårt att sätta sig på rumpan och jobba. Det blir bättre och bättre för varje pass, jättekul att se skillnaden! Igår hoppade de lite gymnastikhinder, jättekul tyckte Queenie och fick lite mera fart under vingarna. Här är tre små korta filmsnuttar från det. :)

http://www.youtube.com/watch?v=gEsTpmZ1QAo

http://www.youtube.com/watch?v=Uv0yv-_O5LM

http://www.youtube.com/watch?v=y-KtTmKhLlw

Idag var vi ut på en lång skrittrunda, barbacka helt utan krav. Mysigt värre!

Va fin han är! Får jag fråga hur hög han är o hur lång du är? Ser ut o vara perfekt strl för dig :)

Jag är lite rädd att jag ska se stor ut på min som ligger på 1,48 och jag är 1,68

*kl

Jag hmm kommer nog snarare bli ponnykusk.

Vi får se hur det blir när connemaran är ridklar :D

Tack Så mycket :)

Pålle är 151, jag är 173, han tar väldigt mycket på bredden dock så man känner sig inte stor på honom :D

Beror ju helt på hur hästen är byggd, grov, lång, kort, båldjup m.m. :)

b71402.jpg

Jag 163/60 och Saga ca 138, mätt med tumstock på gången, tunn över bålen och väldigt kort. Tycker inte jag ser för lång ut :) (Fast det kanske jag gör :cautious: )

Senast ändrad:

Tack för din bild! :) just det stella var d-ponny, ser bra ut! bara jag som nojjar lite

Mily: Okej :) jättefin!

Gimlan: Nej det gör du verkligen inte, och islandshästar brukar det ju vara lite större ryttare på (inte för jag räknar dig till den kategorin)

Jag är 1,57 och såg liten ut på min C-ponny som låg på 1,39. Det beror ju på hur grov hästen är också, inte bara höjden. D-ponnyn är än så länge omätt, men skulle tippa på runt 1,45, men hon känns nästan mindre än så länge än C-ponnyn, hon är fortfarande unghäst även om hon grovnat till rejält sista månaderna.

*KL

Yes vad kul med en ponnytråd, varför har jag inte sett den förrän nu??

Jag är 22 år gammal, ca 1.62 cm och väger runt 60 kg. Minsta ponnyn jag rider är en 5 åring på ca 137 cm. Ska rida in en till som är runt samma höjd snart så det blir mycket ponnyriding den närmsta tiden! :D

KL

...och jag är en stor (och gammal) ponnyryttare på en övervuxen ponny :) Vi liknar varandra, gråhåriga, småtjocka och lite övervuxna ;)

Kl
Tror inte att jag visat dom här bilderna här, dom börjar bli lite gamla nu, hoppas på nya snart för dom senaste veckorna har vi verkligen tagit ett stort steg framåt :)

07_zpse62d4a04.jpg

09_zpsdc413679.jpg

06_zps4637d6be.jpg

03_zps3210004d.jpg

Och en ny bild :)

1383103_10151672762536479_866728630_n_zps15ae355b.jpg

Förresten så har jag fått hjälp av min sambo att mäta honom(tumstock och vattenpass) hela 138cm över havet är han. :D

kl

Hade fotograf för några dagar sedan :) Började med sadel, slutade som vanligt med att jag tog av den och ändå kändes han inte hundra. Han är inte sådär stadig som han brukar vara, underligt fenomen. Han ska få ta det lugnt tills det är uppkollat så matte kan vara lugn :p

00_redi11_525c2a7ae087c36bd380b8ef.jpg

00_redi13_525c2a89ddf2b3248d8e44be.jpg

00_redi17_525c2aaeddf2b33c4362146e.jpg

Här är jag och min ponny Bella, 5år.
Nyligen inriden ( 12 gånger sutten på på bilden )
Jag är 28 år 167cm väger 54kg rider huvudsakligen dressyr.
Bella är 140-141cm (hemmamätt)
Är efter tyska hingsten Valentino Grimaldi

Bella visade sig vara Blind på vänster öga, kom på de ganska snabbt efter hon kom hem, har ett tufft förflutet då hon har varit totalt vildhäst sina första 3,5år i livet.

Jag har haft henne lite drygt 2,5 månad.
Hon är väldigt rädd om huvudet och framförallt öronen därför rider vi med ett islandsträns som knäpps i nacken :)
En liten arbetsmyra som älskar arbeta, inridningen har gått bra.
(Jaaag vet mina ridbyxor förstör vår färgmatchning:sneaky: )

Fina bilder på Zacke!! :)

kl
nyaste på min nu friska pälskling!
Åh vad jag älskar denna ponnyn!
1395437_10151769549959843_2091283784_n.jpg

Han är så fin din vita :)

KL.

Åh, senaste tiden har jag ridit lite ponny igen! Efter att min c-ponny dog så blev det ett stort kliv, jag blev istället medryttare/halvfodervärd på en häst på 176 cm ;) Tyvärr så har dock ägaren bytt bort/lånat ut honom, vilket var ledsamt då jag fäst mig något otroligt vid den stora klumpen. Istället har jag ridit lite olika hästar som återfinns i det stallet, och på senare tid har där funnits en c-ponny för tillridning/försäljning som jag fått rida en del på med tanke på att jag är kort i rocken ;) Och OJ vad vi har haft det roligt tillsammans! Har till och med varit med på en hoppträning och hoppat en hel bana (!) vilket jag inte gjort på flera år med tanke på min hopprädsla som normalt finns där. Nu var den dock som bortblåst och det var bara SÅ JÄVLA ROLIGT! Vi funkar riktigt bra tillsammans jag och ponnyn, och jag har fått erbjudande att köpa den för halva utgångspriset, men jag har tyvärr inte riktigt tiden för att ha en häst på fulltid just nu. Första gången som jag fick testa den lilla damen så fick jag höra att jag såg mer lagom ut på henne än på tidigare medryttarhästen ;) Hur som helst så flyttar hon väl snart, hon börjar bli riktigt fin så jag tycker att hon borde få en köpare snart. Hoppas dock att jag får tillfälle att rida ponny lite ytterligare då det finns åtminstone en till i stallet som förvisso också ska utbildas och säljas, men det är lite längre bort då den är väldigt grön :)

Det jag vill ha sagt med den här monologen är väl i stort sett: PONNYER Är BÄST! :D haha

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 423
Senast: mamman
·
Gnägg Jag är jättesugen på att köpa egen häst igen efter långt uppehåll men har kommit igång bra med medryttarhäst och ridlektioner...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 256
Senast: Johannna1
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 102
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Jag är sugen på att ha en häst i familjen. Barnen är nu 4 resp. 1,5 år. Det blir nog inte aktuellt på minst ett år att köpa häst, men...
Svar
15
· Visningar
2 257
Senast: ylvalill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mata småfåglarna
  • Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023