Vuxna ponnyryttare!

Sv: Vuxna ponnyryttare!

Duktiga!!

Min seger i veckan är att jag inte ramlade av under ett sadeltvångsanfall :D

IMAG0314_zps08f9a5de.jpg

Äntligen är ponnyryttaren Niela igång igen:D

Efter diverse sadelproblem som nu är lösta kan vi äntligen sätta igång oss själva.
Vi har väl ridit i ca 1 månad nu regelbundet och 1 månad mestadels skritt så hon är lite stel och vind för dagen men vi kämpar på och varje dag blir en förbättring!
Ny dressyrtränare har vi nu också och denna är på mig som en hök om min bedrövliga sits, så jag kan tycka att jag har blivit liiiiiiite bättre med både händerna och mina hälar.
Men har lång väg kvar innan jag kan tycka att jag sitter bra igen.

1012717_10152052046413998_912603339_n_zps50a8e5ec.jpg

993359_10152052047283998_262522202_n_zpsf0302300.jpg

18384_10152052046648998_240558601_n_zps660c6fac.jpg

Målet är tävlingsdebut till våren 2014 en liten plättlätt LC får det bli:)

Jag ska åka och kolla på en ungponny på tisdag, hoppas jag får vara med i tråden efter det ;)

Härligt att ni är igång igen! :)
men det ser ut som sadeln ligger väldigt långt fram/på bogarna? :S

Grattis! Vad fina ni är tillsammans!

Och roligt med någon som tävlar mot stora hästar med bra resultat. Min är ju än så länge bara tre år, och kommer alltså inte börja vara ute på tävlingsbanorna förrän tidigast till våren, men tanken med henne är att tävla mot "de stora" sen. Hur har du/andra som också tävlar uppfattat att era ponnyer står sig i konkurrensen mot "vanliga" halvblod? :)

Tack alla!

Det vi vinner på är att hon är väldigt lydig och välriden. Vi har inte några stora gångarter och får alltid som kommentar att mer register i mellangångarterna önskas. Så när det finns rörliga halvblod med som är lika lydiga då har vi inte samma chanser att komma upp i deras %. En mer rörlig häst får per automatik högre poäng så är det ju tyvärr.

Film från senaste tävlingen: https://www.youtube.com/watch?v=0dtv-e3-8GA&feature=c4-overview&list=UUQV8gM8WhyP8g_yiVm1tMJw

Härligt att ni är igång igen! :)
men det ser ut som sadeln ligger väldigt långt fram/på bogarna? :S

Vad jag lärt mig om bomlöst, inte minst de allra mjukaste modellerna, gör det inte så mkt att sadeln ligger för långt fram, de är ju så mjuka att de inte stör bogrörelsen. Finns säkert olika uppfattningar om det, men vissa anser det iaf :)

Hon ser jättefin ut. Jag tycker det är extra roligt att hon är lite lik min ponny, det känns lite som en "förhandstitt" på hur hon kan se ut riden om några år. ;)

Grattis! Fina ni är!

*kl*
Här är stämningen minst sagt dyster.. Diamant har ju sedan ett par år haft "skimmelknölar" och nu har han fått fler och större, i skapet. :( Utöver det så tror veterinärerna att han fått en annan sorts canser i skapet med. Troligtvis går det inte att operera ( sen så vill jag inte att min underbara gamling skall behöva genomlida operationer i skapet och på snoppen).

Än så länge så verkar det inte som att han har ont, det tar lite längre tid när han ska kissa och han vill inte ha snoppen utfälld. Men jag vill inte att det ska gå så långt att det skall göra ont. Han har ju varit min bästa vän i mer än halva mitt liv och alltid varit helt underbar mot alla! Han förtjänar ett värdigt avslut.
Veterinären ska göra en större utredning i slutet av denna veckan och då bestämmer vi tillsammans hur vi går vidare.

Just nu ber jag om ett mindre mirakel, vill ju ha min älskade vita prins i mitt liv ett tag till! Men jag förbereder mej på att detta var Diamants sista sommar. :cry:
66699_10151579045079843_1873912086_n.jpg

996817_10151566776304843_1943181123_n.jpg

Neeej, lider med dig! Jag fick ta bort min welsh mountain p.g.a. cancer sommaren 2008, det var min första ponny och jag saknar honom fortfarande något enormt. :( Han var bara sjutton år, livet är inte alltid rättvist.

Men nej vad ledsen jag blir nu :( det var verkligen jätte tråkigt att höra, han är så fin! Kram!

Tack allihopa!
Jag bara går och väntar på vad veterinären har att säga... Jobbigt som sjutton men så är det bara..
Vi myser och ja kan ju säga att Diamant blir ruskigt bortskämd hemma av både mej och alla andra på gården.

Får höra av flera i bekantskapskretsen att jag är dum som ens tänker tanken på att avliva honom när han inte visar att han har jätteont.
Jag kontrar med att jag inte vill att han ska hinna få jätteont, men deras komentarer tar hårt. Jag VILL ju inte ta bort honom. :cry:

Du tänker helt rätt och visar stor respekt för din älskade ponny. Önskar alla hästar hade en ägare som du. Styrkekramar från Tualma som vet hur det känns...

Du tänker helt rätt! Många hålla kvar sina djur alldeles för länge. Vet man att det bara kan gå åt ett håll så är det onödigt lidande både för djur och ägare att dra ut på det :(

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 423
Senast: mamman
·
Gnägg Jag är jättesugen på att köpa egen häst igen efter långt uppehåll men har kommit igång bra med medryttarhäst och ridlektioner...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 256
Senast: Johannna1
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 102
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Jag är sugen på att ha en häst i familjen. Barnen är nu 4 resp. 1,5 år. Det blir nog inte aktuellt på minst ett år att köpa häst, men...
Svar
15
· Visningar
2 257
Senast: ylvalill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama