Voffs schäferbebisar

Här @pepp
Här spetsar hon öronen till max!!! Annars hänger de snett nedåt. Hon är i dag narkotikahund....tror inte hon skrämmer så många med sina Scoobydooöron :D

11225726_103623023317736_8359179095412983521_n%201_zpshaaqvvoy.jpg

Haha, herregud vad söt :love:

Ja det är en himla härlig och charmig hund...lilla Bitch. I dag heter hon något annat. Något neutralt för jobbet skull.
En hund som gärna vill lösa sina uppgifter med tassarna, så här gick hon under namnet "Fröken Karatetass" :D

I dag kom tjejerna på att om alla samtidigt kättrar samma plats på valphagens galler....så välter det. Tjohooo....tre puppisar blixtsnabbt åt var sitt håll på gräsmattan :banana::banana::banana:

Efter tredje gången åkte de in i hundhuset. Hagen får förstärkas! :meh:

I dag är puppusarna 8 v.
I går fick de åka bil till vetten för besiktning, vaccinering och chip. Cobra fick dessutom pass och avmaskning för Dvärgbandmask. På onsdag kväll kommer hennes ägare till sverige. De har långt att köra. Och på torsdag styr de hemmåt.
Criga håller vi ännu på. Håller på och kollar upp en intressent. Men vi har gått från fodervärd till att sälja med bibehållen avelsrätt.

I går fick Criga miljötränas lite. Hon fick åka med till mitt jobb en stund för sambon har vänner som är där på träningsläger.
Hon fick bli utskälld av stora hundar, höra skott och besöka hundsportbutiken. Gick så bra så.
Nästa gång får Calibra åka med.:)

Vi hade besök över natten av goda vänner med hundar. Puppisarna tyckte det var urkul med några nya individer och sprallade glatt med i lekarna :D

Ren och skär lycka här i kväll.
Cobras husse och matte har varit här och vi har gjort klart allt runt henne. De kommer och hämtar henne vid sjutiden i morgon bitti då de har långt att åka och det lär bli varmt.
När allt är klart med papper och valpmys så säger de:
"Vi undrar om vi får ställa oss i kö på nästa kull....vi har ju alltid haft två schäfrar?"
Ett oerhört fint förtroende framförallt då vi har fått en god känsla av dem och har haft en jättetrevlig kontakt hela vägen.
Såå....ännu en tik till Norge i nästa kull om parningen går vägen.
Och dessa tikar får vi gärna leasa in i framtiden om vi skulle vilja.
Rena drömmen ju :banana:

Nu har lilla Cobra åkt. Ev så kommer hon heta Ronja....eller få behålla Cobra.
Hon bet sin husse i örsnibben så blodvite uppstod.
Vi får nog börja skicka med ett paket plåster i valp-paketet:o
Om Axi tar sig kommer de tillbaka i höst/vinter för att träffa nästa valp. Då får vi träffa Cobra igen:)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 136
Senast: Nota
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 447
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 538
Senast: Acto
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 785
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar