Sv: VM- Tråd

En fråga till. :)

Det hindret där de hoppar upp på en höjd (bank?) och sen ner i vattnet. Hur mycket belastar ett sådant nerhopp på hästens ben?

Ja han trillade av vid dubbelhindret med ett galoppsprång mellan.
Roligt att försöka förklara hindrena som totalt okunnig. :)

Skönt lördagsmys. Ett glas rött, lite tända ljus och fälttävlan på TV. :)

*kl*

Är det bara jag som irriterar mig på speakern? Vem är det som pratar? Han vet ju inte ens hur höga och långa hindren är. :eek:

Såg reprisen, hela ekipaget föll ju i backen. Träffade honom en gång här i Holland, har verkade hemskt trevlig och väldigt glad i sin sport. Synd att han ramlade.

Ja han trillade av vid dubbelhindret med ett galoppsprång mellan.
Roligt att försöka förklara hindrena som totalt okunnig. :)

Skönt lördagsmys. Ett glas rött, lite tända ljus och fälttävlan på TV. :)

:dMUMS!
Ja,detta är såååå nervöst:o:laugh:

**knapplån**

Nu är ju inte jag så jätteinsatt i hur TR ser ut när d kommer till fälttävlan, men borde inte Kristina Cook få några fel för hennes lilla detour i vattnet? Fick ju ändå lägga en volt för att få koll på läget? Nu vet jag ju som sagt inte riktigt reglerna, men jag tycker ändå att det verkar lite konstigt om hon inte skulle få det? Eller?

Enligt liveresultaten har hon tiden 12.05 och 20.4 straff, borde väl innebära att hon var felfri på hinder... Synd att vi inte fick se något av det!!

Tack! Jättetråkigt att vi inte ens fick se ett enda hinder... Jaja, nu blir det ännu mer spännande!

Halvt knapplån.

En fråga till. Om någon ramlar av riktigt ordentligt och blir liggande, hur gör man då med de ryttare som kommer efter, som redan har hunnit starta? Avbryter de sin ritt så blir ju allt förstört liksom.

Det finns speciella stoppunkter där de får vänta och pausa tiden medans banan blir kvar. Men visst, det är ju en jättenackdel att behöva pausa mitt i rundan...

Eftersom jag precis kom hem och inte har Eurosport så får jag förlita mig på pappa per telefon som sa att han landade på 62 straff nånting.

Edit: Det är helt underbart att få en VM-terrängritt refererad av någon som inte kan nåt mer om fälttävlan än det han sett mig skutta runt genom åren. :p

**knapplån**

GAAAH! :cry: Shiiit, va spännande det var, blir typ asarg, har sån tävlingsinstinkt, sååå nära vi vaaar! Visserligen mycket som kan hända än, men gosh, hade han gått felfritt, ja, det hade varit GALET! :D

*kl*

Är det bara jag som irriterar mig på speakern? Vem är det som pratar? Han vet ju inte ens hur höga och långa hindren är. :eek:

Per Dahlgren. Tycker lite småsynd om honom stackarn, han är hoppryttare och kan inget om fälttävlan. Men han gör det hyfsat ändÅ! :)

Edit: Det är iaf inte Svanlund ;)

Senast ändrad:

Liknande trådar

Tävling Jag håller som bäst på att skaffa mig det som behövs för att kunna börja tävla. :crazy: Läst lite i TR, anmält mig till grönt-kort-kurs...
2
Svar
20
· Visningar
2 805

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod

Hästrelaterat