Sv: VM- Tråd

Tänkte på en sak... Vattnet är ju blåfärgat, men ju fler som har varit i vattnet, desto grumligare och mindre blått borde det bli? Kommer det ens att märkas hos de sista ryttarna tro?

Halvt knapplån.

Jag är helt okunnig när det gäller fälttävlan men tycker det är hemskt kul att titta på! Vad menas med penalties? Är det något från dressyren eller är det helt enkelt hur många fel de har?

Kollar på eurosport i Holland utan att kunna holländska :p

Tänkte på en sak... Vattnet är ju blåfärgat, men ju fler som har varit i vattnet, desto grumligare och mindre blått borde det bli? Kommer det ens att märkas hos de sista ryttarna tro?

Jag tyckte efter bara 15-20 ryttare så såg det helt grått ut som vanligt..

Halvt knapplån.

Jag är helt okunnig när det gäller fälttävlan men tycker det är hemskt kul att titta på! Vad menas med penalties? Är det något från dressyren eller är det helt enkelt hur många fel de har?

Kollar på eurosport i Holland utan att kunna holländska :p

Penalties = straffpoäng. Man har ett lite annorlunda system, dressyrpoängen räknas om till straff. Men det är inte så klurigt som det låter. En rivning = 4 straff. Första stoppet i terrängen = 20 straff, andra =40 osv. Sen får man straff om man överskrider maxtiden.

Ju mindre straff desto bättre helt enkelt :)

Dressyren döms på vanligt vis och resultatet räknas om till straffpoäng, penalties, som man tar med sig i de andra grenarna.
Man ska ha så lågt som möjligt.

+ PrinceFair:

Okej, okej. Men Niklas Jonsson var felfri idag va? Så hans penalties är enbart från dressyren igår alltså?

4:e hindret tror jag, första vattnet i alla fall.

Stackars Simone Deitermann fall på sista hindret.

Victoria en vägran hittills tydligen snart i mål
edit Victoria i mål en vägran tid 11,26 så det blir några tidsfel oxå 76 nånting

Det straffar sig,då man ökar mot-mellan hindren i slutet av banan.:eek:

Han fick lite tidsfel idag, var runt 10 sek över maxtiden.

Såg riktigt fint ut för Niklas, rytmiskt, jämnt och väl avvägt, trevligt!

*KL*
Får de inte hoppa om snabba vägen om de vägrar? Eller tar de extravägen för att inte riskera en vägran till?

Och hans häst är ju otroligt fin! Fair Lady, skiiitsnygg och tycker den hade fin marktäckande galopp och ett fint hopp, spänstig. Såg dock ganska trött ut mot slutet, men klarade sig ju med en fin runda iaf. och det är ju huvudsaken! :)

Liknande trådar

Tävling Jag håller som bäst på att skaffa mig det som behövs för att kunna börja tävla. :crazy: Läst lite i TR, anmält mig till grönt-kort-kurs...
2
Svar
20
· Visningar
2 805

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod

Hästrelaterat