Sv: VM- Tråd

Så klart, allvetande Buke-maffian. :devil:

Att lokaltidningar hittar på både det ena och det andra är väl inget nytt, men att ha inställningen att bara för att nåt låter fel i ens egna öron, så har journalisten hittat på det själv. Nä tack.

Att jag ens gav mig in i det här, har ju bättre saker för mig. :devil:

Heja Sverige, hoppas få gå på medaljparty på söndag! :bump:

Så klart, allvetande Buke-maffian. :devil:

Att lokaltidningar hittar på både det ena och det andra är väl inget nytt, men att ha inställningen att bara för att nåt låter fel i ens egna öron, så har journalisten hittat på det själv. Nä tack.

Inte hittat på.. Det framkom kristallklart i texten vad hon menade och därför tyckte jag det var väldigt märkligt.

Men det är inte det jag diskuterar. Jag diskuterar ordet felciterad.
Men det är ju trevligare att diskutera fälttävlan här tycker jag. :grin:

Särskilt sedan Sverige har gjort en kanondressyr!! :bump: :bump: :bump: Tror dock inte detta blir en dressyrtävling...

Men det är inte det jag diskuterar. Jag diskuterar ordet felciterad.
Men det är ju trevligare att diskutera fälttävlan här tycker jag. :grin:

Särskilt sedan Sverige har gjort en kanondressyr!! :bump: :bump: :bump: Tror dock inte detta blir en dressyrtävling...

Ja, ja... skitsamma , men för en gång skull så hoppas jag att det blir en dressyrtävling, vi har ju rätt så starka terrängnationer hack i häl och det hade varit sååååå häftigt med en medalj :banana::bump::banana:

Men alltså tyskarna är ju sanslösa.
De leder lagtävlingen, men de 2 ekipage från tyskland som ligger bäst till är inte ens med i laget.

Fast jag tycker det ser lite underligt ut på pdf-en som visar lagresultatet.
Där ser det ut som om italienaren Stefano Brecciaroli leder, men det är ju M. Jung från tyskland som gör enligt den individuella listan.

Nån som vet vad detta beror på ?

*kl*

Var det bara jag som tyckte att skimmeln som Fofanoff red såg oren ut? Förutom att den skuttade runt och ägnade sig åt allt annat utom det den skulle... särskilt i inledande travprogrammet.

Fast den kanske bara var fruktansvärt spänd, jag har själv blivit nästan utkastad från dressyrbanan för att hästen var så spänd att den såg halt ut så jag vet ju att det kan hända...

Och såklart! Superbra jobbat av allihopa och jag är så stolt över Malin och Picc :love: skoj att ändå ha en sån jämn nivå på alla svenska ekipage, och särskilt de i laget!!

Nu jävlar blir det spännande imorgon...

*kl*

Var det bara jag som tyckte att skimmeln som Fofanoff red såg oren ut? Förutom att den skuttade runt och ägnade sig åt allt annat utom det den skulle... särskilt i inledande travprogrammet.

Fast den kanske bara var fruktansvärt spänd, jag har själv blivit nästan utkastad från dressyrbanan för att hästen var så spänd att den såg halt ut så jag vet ju att det kan hända...

Kan bara hålla med, både jag och frun tyckte den såg oren ut i framförallt traven.
Stackars Fofanoff, vilken katastrofdressyr det blev :cry:

Om jag förstått rätt missar vi de flesta svenskar. Eurosport sänder direkt men börjar först 17:30. :crazy:

Nja det är två svenskar som rider innan 17.30. Sen är det ju fyra till så mer än hälften ska vi väl få se på TV förhoppningsvis. Jag kan och ska titta på datorn :) även om bildkvalitén blir något sämre

Här är starttiderna
6 Linda Algotsson/Stand By Me 10.24 (16.24)
18 Viktoria Carlerbäck/Bally's Geronimo (individuellt) 11.16 (17.16)
26 Niklas Jonsson/First Lady 11.48 (17.48)
45 Malin Larsson/Piccadilly Z (individuellt) 13.08 (19.08)
52 Niklas Lindbäck/Mister Pooh 13.40 (19.40)
71 Katrin Norling/Pandora Emm 15.00 (21.00)
Från http://www.tidningenridsport.se/Article.aspx?m=45207&a=513576

Senast ändrad:

Mycket tyder på att de redan börjar sända runt 17.00 iaf. med tanke på vad kommentatorn sade igår.
Eurosport och tider ju lite sisdär, kan man lugnt säga :mad:

Nåja, jag skall slänga upp de där 100 spännen som det kostar på FEI- tv idag, det kan det vara värt :)

Å nu har jag gått banan på FEI tv.... Det här blir INGEN dressyrtävling :crazy:

Kan bara hålla med, både jag och frun tyckte den såg oren ut i framförallt traven.
Stackars Fofanoff, vilken katastrofdressyr det blev :cry:

Då såg jag inte i syne då. Tyckte också att det var främst i travprogrammet. Skulle sätta en slant på att den hästen inte fullföljer hela tävlingen, tyvärr. Tyckte det var aningens märkligt att han ens fick fullfölja hela dressyren utan minsta kommentar.

Skulle gärna se på FEI-tv men mitt internet är alldeles för opålitligt, och jag vill inte att uppkoppligen ska lägga av precis när det är någon av dem man helst vill se :mad:

Får nöja mig med eurosport och missa Bullen och Sölle, synd... men men... kanske går att hitta klipp på nätet efteråt eller om de klipper in lite under tv-sändningen från tidigare ekipage, det gjorde de ju igår.

Liknande trådar

Tävling Jag håller som bäst på att skaffa mig det som behövs för att kunna börja tävla. :crazy: Läst lite i TR, anmält mig till grönt-kort-kurs...
2
Svar
20
· Visningar
2 805

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka