Sv: VM- Tråd

Det stämmer, han hade ändå hyfsad tid trots ett stopp och en volt. Men jag tycker inte Mister såg ut att vara på topp, hoppade en hel del halvdåliga tveksamma språng. Satt bara o väntade på det där stoppet. Typiskt :(

Senast ändrad av en moderator:

Haha, pappa sa nåt liknande men det är lite svårt att bedöma trovärdigheten i det pappsen säger när det handlar om ridning. :p

Fast han jobbar ju med det. Så svårt är det inte att sätta sig in i straffpoäng och hinderhöjder, ffa inte när man får betalt för det...

Edit: Det är helt underbart att få en VM-terrängritt refererad av någon som inte kan nåt mer om fälttävlan än det han sett mig skutta runt genom åren. :p

Det där känner jag igen... Fick Rolf-Göran Bengtssons OS-ritt refererad av mamma per telefon, gissa om jag hade hjärtat i halsgropen hela tiden. "Oh, nu tvekar hästen. Tror jag. Nä den hoppade! Oj, nu rev de tror jag. Eller vänta. Nej det gjorde de inte. Men det är väldigt höga hinder." :D

Stackars mamma fick även referera en av matcherna från fotbolls-VM, det var ännu roligare. "Ja, nu har de orange bollen. Nä, nu tog de vitblå den. Fast nu har de den igen. Oj, nu blev det mål. Fast jag vet inte vilka som gjorde mål. Det kanske inte var mål?" :rofl:

Det går inte tyskarnas väg idag....

Verkligen inte... det är väl bara Abraxxas som gått riktigt bra av tyskarnas?

Blev lite sur för att jag inte fick se en glimt av Malin, men hade inte hon ett stopp? Det står ju i resultaten att hon var nolla på hinder och även på svenska ridsportförbundets hemsida...

Blev blixtförälskad i finskans häst, Lucky Accord, vem har ridit den innan, den är väl svensk? Helt adorable... :love:

Det står i resultatet att hon har tiden (typ) 12.05 och 20.4 straff så då måste det ju vara bara tidsfel.

Det är bara tidsfel, fick uppdatering från hästskötaren på plats.. skoj att både Malin och Niklas var felfria på hinder, som är VM-debutanter båda två :)

Hoppas hon inte slog sig alltför mycket. Såg inte roligt ut. Men vad gjorde hon egentligen? Han inte se riktigt ordentligt men tycker det ser ut som att hon rider helt tokigt och styr hästen fel? Svänger alldeles för tidigt och siktar på att hoppa av just där hon gjorde. Alltså inget missförstånd av hästen? Eller har jag fel?

Ja herregud, det såg lite läskigt ut när hon hoppade där... Ser ju ut att ha gått någotsånär bra iaf...

*hjärtat i halsgropen*

:crazy:

Men vad gör nästa ryttare? Precis samma sak! :eek:

Jag börjar förstå varför jag älskar fälttävlan men aldrig vågar tävla själv. Får ju bara se när det är på högsta nivå och några vurpar. :crazy:

Jag trodde hon var på väg att ta långa rundan runt, tills jag insåg att hon inte alls tänkt det. Styrde ju väldigt mycket till höger. Och så gör nästa ryttare samma sak, både på coffin-hindret och sen spetsen....

Verkligen supertråkigt det här ju. :(

Liknande trådar

Tävling Jag håller som bäst på att skaffa mig det som behövs för att kunna börja tävla. :crazy: Läst lite i TR, anmält mig till grönt-kort-kurs...
2
Svar
20
· Visningar
2 805

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka