Sv: VM- Tråd

Ja, jag hann för en halv sekund tänka att hon skulle ta alternativet där.
Ryttaren efter gjorde precis samma miss, styrde på alldeles för tidigt på muren...

Kom för långt till höger, klippte av rätt in mot muren istället för ut över. Får höra vad Katrin säger sen.
Pandora ok som det ser ut, Katrin hos läkaren, har ont i knäet.

kl
Brukar det vara så här många som bryter och krashar i stora mästerskap? Känns rätt trist å kolla på just nu...

Nej då.
Han inväntar startsignal.Man får minst 3min på sig,till att kommaigång igen:)

jo men irländaren hade ju nästan hoppat 75% av banan och fick vänta mitt i. men det verkar som att den italenska hästen dog.

ahhhhh... tyckte att han sa italien men kan ha fel.... äh de säger väl alltid att allt är väl,så sa de, för några veckor sedan på täby, också och då hörde man hur hästen sköts och såg hur de släppade in den i transporten.

men sa inte kommentatorn att irländaren fick bryta mitt i pga problem med en annan ryttare.
aha du menade det där med hästen??? helt klart bara en spekulation men när det tar så lång tid brukar det bara betyda en sak. men jag kan såklart ha fel kan ju "bara" vara en senskadda eller nått

ahhhhh... tyckte att han sa italien men kan ha fel.... äh de säger väl alltid att allt är väl,så sa de, för några veckor sedan på täby, också och då hörde man hur hästen sköts och såg hur de släppade in den i transporten.

Men kära nå´n,här sållar vi inte på något vis:crazy::confused:

"Juan Carlos Garcia, som rider för Italien, hade ett fall på hinder nummer 20 - en spets - med sin häst Iman du Golfe. Tävlingen stoppades i cirka en halvtimme, och både häst och ryttare fördes till sjukhus. Enligt rapport ska ryttaren efter omständigheterna må väl.
Hästen fick ett djupt jack uppe vid armbågen på vänster fram, och fördes till klinik. Röntgen visade att det inte rörde sig om en större fraktur, utan en mindre lös benbit. Jacket är ihopsytt och hästen vilar nu ut på djursjukhuset. Veterinärerna är optimistiska till att hästen ska bli helt återställd. " http://www.tidningenridsport.se/Article.aspx?m=45207&a=513751

Lucky Accord är svenskfödd och gick hoppning som unghäst innan Sanna köpte honom i Sverige, hon jobbade några år hos Piia och Fredde.
Inte säker på om hon köpte honom direkt från uppfödarna eller om någon red honom emellan, men hon har själv utbildat honom upp i klasserna i fälttävlan iaf :laugh:

Någon som vet vad som hände, varför hon blev utesluten?

Liknande trådar

Tävling Jag håller som bäst på att skaffa mig det som behövs för att kunna börja tävla. :crazy: Läst lite i TR, anmält mig till grönt-kort-kurs...
2
Svar
20
· Visningar
2 805

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka