Vinthundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinthundar

Har inte varit hos veterinär än, men ska ringa och boka tid imorgon. Idag pratade jag med en (mycket, mycket duktig) utbildad djursjukvårdare som kände igenom Waha länge och väl och tittade när hon sprang. Sedan kände hon på henne igen.
Efter det ville Waha inte stöjda på ena bakbenet riktigt och var stel som satan i andra benet...

Jag hoppas verkligen att det inte är något allvarligt, att det är något som kan bli bra... För en vinthund som inte kan springa... det finns ingen mening att ha kvar en sådan.. Men jag ska försöka att inte ta ut något i förskott. Nu ska jag se till att låta minst en veterinär kolla igenom allt så att man får en ordentlig koll på vad det är för fel. För något är fel. Jag vet bara inte vad. :crazy:

Hoppas att det ordnar sig för din fina lilla tjej :(
Kram

Nu går jag som en osalig ande och kollar på Maya stup i kvarten;)

Hon har nu gått 3 veckor och en dag in i ev dräktighet. Vet ju att det är för tidigt att se tecken men man hoppas ju på det lilla. Min lilla tjej har ändrat sig är lugnare och lite tröttare. Har haft en slemmig genomskinlig flytning ett par gånger. Fast detta ska nog vara för tidigt ;) enligt böckerna!!

Hon är mjukare i vulvan än min andra tik som löpte ungefär samtidigt!!

Håll tummarna :love:

Hon har nu gått 3 veckor och en dag in i ev dräktighet. Vet ju att det är för tidigt att se tecken men man hoppas ju på det lilla. Min lilla tjej har ändrat sig är lugnare och lite tröttare. Har haft en slemmig genomskinlig flytning ett par gånger. Fast detta ska nog vara för tidigt ;) enligt böckerna!!

Det låter lovande ju! :bump:
Ååååhhhh jag blir redan valp/greyhoundsjuk!!!! :p
Längtar efter bilder! Vill även se tjocka Maya. :D

Åh vad spännande!
Jag kommer gärna ner om det blir tillfälle och tjuvkikar på de små (och smygfotar dem lite) :angel:

Nu är veterinärtid bokad åt Wahidah..
Nästa tisdag var första lediga tid. Tills dess ska hon ta det lugnt och gå i koppel... Hon är redan vild av 3 dagars "vila"... Håll tummarna för att hon inte river huset. :crazy:

åh hoppas det är några små där i:laugh:
Håller med dom andra man blir ju redan valp sjuk:p

:banana:

Jag bara måste få hoppa in här. Som gammal brukshundsförare är det underbart att ha greyhound. Just nu har jag bara en, men hade som mest tre tillsammans med min rottweiler. Att ha fyra stora hundar i en trea säger ju en hel del om hur dom är. Skäller aldrig eller stressar. Och rottisen som var ganska aktiv lugnade snart ner sej och blev en greyhound hon med!! Att promenera med alla på en gång var aldrig några problem, alla hundar i samma hand snyggt placerade på vänster sida. De visste att de snart skulle få komma lösa och fogade sej efter det. Vid möte med andra hundar kunde man skönja ett visst intresse men absolut inga problem.

Till er som vill ha en större hund som sällskap så är greyhounden perfekt. Får den bara springa lös lite då och då är den en pärla att ha. Men ett litet varningsord...förvänta er inte att de vaktar hus och hem....det finns inte på kartan!! Alla är välkomna oavsett....

Tack för mej och ha d gott där ute
:banana:

Wahidah tar det lugnare än väntat trots den minimala motion hon får nu.
Zala blir bara mer och mer bekväm med att bo här för varje dag som går :)

Igår låg Zala på rygg i sängen, men halkade ner och landade pladask i biabädden. Där ville Wahidah tydligen vara med istället för att ligga på soffan.
dsc00270-copy_29133196.jpg

Men mys! :love: :D De är så fina tillsammans!

Skönt att lilltjejen tar det lugnt.

Dom är så fina, och tillsammans blir dom extra fina! Du måste få många kommentarer när du är ute på promenad med bägge?

:D

För tillfället är jag utanför Piteå, det är verkligen "mitt ute i ingenstans" här, så det blir inte så mycket kommentarer. Ser dock att bilister tittar en hel del och idag var det en kvinna som kom fram och pratade lite och sa att Zala såg så stolt och vacker ut :D
Det ska bli kul att se vad man får för reaktioner när man går med dem i Sthlm om någon vecka (för jag är övertygad om att folk kommer reagera).

Folk bruka fråga mig om dom är syskon, gäster kan inte se skillnad osv. Men för mig är de totalt olika. Stor skillnad på typ, storlek och t.o.m. färg men de är ju samma ras iofs... :D Slänger in några bilder, har nog lagt in alla nån gång här på buke men men.

080920_zinotimothy2.jpg

allatre.jpg

timothynarbild.jpg

11376_1211922381.jpg

Visst är det kul med människor som inte ser skillnad? :p
Det är många gånger så att folk säger åt mig att mina inte går att se skillnad på. Jag gör det (oftast :angel:) så jag tycker det är lite roligt och berättar hur man kan se skillnad på dem.

AAAH! Jag blir TOKIG!
Jag upptäckte precis att min favorit azawakh-uppfödare varit i Sverige i vintras - och jag missade det! Jag blev så förälskad i hennes azawakher under WDS, och så missade jag kanske en chans att träffa dem igen. :mad:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
924
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
1 015
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Hej, Vi är en barnfamilj som planerar att köpa en hund och skulle vilja ha tips på raser att titta på. Jag har själv växt upp med... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 745
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 232
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka