Vinthundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinthundar

Okay ;)

Men jisses... Jo, nog lär det bli värre av att de håller på sådär. Har varit med om att någon röt åt sin hund och blev helt tokig för att hunden MORRADE lite åt en yngre hund som betedde sig som en riktig odåga.

Varför kan inte hundar få vara hundar?

Ja då så! Blev en greyhound till.Vi tog hand om en liten tik som slutat tävla och sökte hem.Våran stora hane är överlycklig!!! Det enda som är bättre än en greyhound är två ;) mvh vintra

*kl*

Dags för en uppdatering från oss.

Jasmine har äntligen börjat bete sig som en hund- när hon kom hit för snart ett år sedan var det en skitig, mager, dåligt pälsad, förskrämd stackare som visade minimalt med affekter.
Nu har vi en vacker, matglad hund med lagom hull och vacker päls som hälsar lite försynt på nya människor men blir överlycklig när husse eller matte kommer hem. Hon leker med både leksaker och andra hundar, och drar sig inte för att trycka sig ner i knäet på oss i soffan, elelr smyga upp och göra plats i sängen.... :angel:
Hon är verkligen våra hjärtans fröjd och glädje och varje dag med denna fanastiska hund gör mig lycklig- jag säger då det, aldrig mer någon annan hund än vinthund!

Och så HÄR söt är hon!:

Länk till album: (där en bild på en katt smugit sig in också...): http://www.pixbox.se/alb971313

Men åh, vilken vacker!

Jag visste inte att du hade en sån, har inte sett dig här i tråden förut (men har sett dig mycket på Islandshäst tidigare). Vad roligt att höra att hon verkar ha blivit så mycket bättre sen ni fick henne!

Vilken underbart vacker hund! Jag älskar borzoi, när jag får gård blir ska jag definitivt skaffa mig ett par ryssar:D

Tack till både dig och Klara J :)

Nej, jag har inte hängt här inne mycket alls, jag ville vänta med att berätta för hela världen om hur det är med hunden eftersom hon inte hade det så bra innan hon kom till oss, och jag ville inte ta för mkt om hennes uppdateringar här där h*n som hade den innan kan gå in och titta.

Ryssarna är häftiga! Allra roligast är det när man stör grannarna genom att "sjunga" med sin hund....:angel: "Wooooh waow waow waow wooohoooohooo!".
Tur då att man inte bor bland pensionärer och småbarnsfamiljer....

*KL*

Liten uppdatering från oss med då. :) Jag har tvåtusen saker att göra så jag hinner knappt med att skriva något längre. Men vi var iaf uppe i sthlm i fem dagar förra veckan. Cebbe tar allt med ro. På tåget låg han först och petade med tassen på en fransk bulldogg, det var jättekul tyckte Cebbe för varje gång han petade så skällde den. :D Sedan ledsnade Cebbe och då vände han på sig och tittade åt andra hållet. Han är riktigt dryg när han gör så. Hehe!

Mycket tunnelbaneåkande och hissåkande blev det, och när vi hälsade på kamraten som bor på 16e våning vid medborgarplatsen stod Cebbe och kikade vid fönstret halva kvällen. Hur spännande som helst att titta på alla små lampor och bilar och saker som rörde sig där nere. ;)

Spanar ner på gatan:
IMG_4151.jpg

Åker hiss för tusende gången:
IMG_4174.jpg

Hemma igen. Efter att ha lekt lite med favoritleksakerna så somnade han gott i bädden. Borta bra men hemma bäst, helt enkelt:
IMG_4198.jpg

Vad duktig hon (ni) är! Jag är glad om jag får Faiza att lägga sig på kommando öht, ute är det näst intill omöjligt när det är blött och kallt, fast jag förstår henne lite.

Apropå kallt så badade Faiza i havet för första gången igår. Det låg flera svanar på stranden som lyfte när vi kom dit och de var hon ju såklart tvungen att sätta efter. Hon blev dock väldigt förvånad när det började bli riktigt blött om öronen och vände illa kvickt. :p

Galathea: Jag behöver knappast säga det igen med tanke på hur mycket jag tjatat, men fy tusan vad din pojk är söt!!

Jag är också lite kär i honom. Och vad fin och silvrigt blank han är på andra bilden!

Jag har "tränat"/lekt med henne flera gånger i veckan från det att jag fick fram henne - och lärde henne redan som 5-6 veckorsvalp att dragkamp är kul, utan den belöningsmöjligheten hade det varit svårt att komma någonstans. Vi har lekt fram allting och Waha viftar t.o.m. på svansen av glädje när hon sitter :D
Hon har alltid varit en väldigt tänkande hund med enormt mycket energi, så lydnadsträningen passar oss fint :D Förhoppningsvis kommer vi starta lydnadsklass 1 nästa år..

Lek fram allt så går det finfint :D (Ja, om det inte är för blött eller kallt... Det finns anledning till att jag tränar inomhus)

Ja, det låter som ett bra tips, att använda dragkamp och lek som belöning även när man tränar sitt och ligg t.ex. Trots att jag försöker att variera belöningarna så mycket som möjligt så har det av någon anledning oftast blivit godis just vid sitt/ligg. Vi ska absolut fortsätta träna, jag har aldrig tränat lydnad med en hund tidigare, men det är ju faktiskt väldigt kul!

*kl*

Dags för en uppdatering från oss.

Jasmine har äntligen börjat bete sig som en hund- när hon kom hit för snart ett år sedan var det en skitig, mager, dåligt pälsad, förskrämd stackare som visade minimalt med affekter.
Nu har vi en vacker, matglad hund med lagom hull och vacker päls som hälsar lite försynt på nya människor men blir överlycklig när husse eller matte kommer hem. Hon leker med både leksaker och andra hundar, och drar sig inte för att trycka sig ner i knäet på oss i soffan, elelr smyga upp och göra plats i sängen.... :angel:
Hon är verkligen våra hjärtans fröjd och glädje och varje dag med denna fanastiska hund gör mig lycklig- jag säger då det, aldrig mer någon annan hund än vinthund!

Och så HÄR söt är hon!:

Länk till album: (där en bild på en katt smugit sig in också...): http://www.pixbox.se/alb971313

Vad din borzoitik är fin!! Jättevacker verkligen! :love:

Ja då så! Blev en greyhound till.Vi tog hand om en liten tik som slutat tävla och sökte hem.Våran stora hane är överlycklig!!! Det enda som är bättre än en greyhound är två ;) mvh vintra

Vad härligt och kul för din hane att få en kompis också! :laugh:
Håller med dig det enda som är bättre än en greyhound är två!!

Jag startar alltid alla träningspass med lek, antingen dragkamp eller bollkastning, bara för att "få igång" henne på alla sätt och vis. Sedan belönar jag med leksaken tills att hon känns "lite väl taggad", då tar vi godis för att varva ner, leksak igen någon gång och avslutar träningspasset med godis igen. Vi tränar i stort sett aldrig någonsin mer än 10 minuter i taget och oftast bara en gång per dag.

Jag har inte tränat hund mycket förut, jag har tränat lite smått med 2 salukis och en dvärgschnauzer, men inte mer än så. Nu har jag en underbar vän som är galet duktig på allt vad lydnad och hund heter. Hon är dessutom väldigt pedagogisk och peppande, så hon hjälper mig och Wahidah en hel del. Framförallt peppa när vi har någon svacka och ge tips på hur man ska belöna har hon varit underbar till.

*KL*

Igår träffade jag och Cebbe nizzeienglasburk och spicy_delight med alla deras vovvar. Tänkte att jag måste ju visa lite bilder från vår minibuketräff. :D

Cebbe och Frey:
DSC01184.jpg

Cilla och Cebbe:
DSC01193.jpg

Cebbe och Zing:
DSC01196.jpg

Smilla och Frey:
DSC01236.jpg

Marina, Flo och Camilla med några av vovvarna:
DSC01239.jpg

Lilla Hayley och lilla Yva:
DSC01241.jpg

När man är liten och trött är det ganska mysigt att åka på mattes mage och slippa gå:
DSC01243.jpg

Nu har jag kommit till Sthlm och har snabbare internet, så nu har jag lagt upp de sista videoklippen på när Wahidah och syskonen var 16 dagar gamla!
La även in ett litet klipp som jag filmade nu i förmiddags när jag lekte lite med Waha innan ett kortare träningspass. Liiite fotgående syns på slutet.

Dagens lek: http://www.youtube.com/watch?v=s7pDsyBqrnw&feature=channel_page

Valpvideos:
http://www.youtube.com/watch?v=26jf6P-RNZI
http://www.youtube.com/watch?v=wzWUjMQzT70

Hm... Alla verkar inte synas mer. Återkommer med någon mer videoklipp om ett tag :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
970
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
1 020
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Hej, Vi är en barnfamilj som planerar att köpa en hund och skulle vilja ha tips på raser att titta på. Jag har själv växt upp med... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 758
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 237
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bucket list i skritt??
  • Hull..?