Vinthundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinthundar

KOLLA! under en halv sekund idag så såg min lilltjej inte ut som en skitvalp :D
T.o.m. hennes outvecklade front börjar ta sig!
dsc_8704-copy_24290490.jpg

Åh vad hon är vacker :love: av den lilla söta valpen har det blivit en riktig skönhet!!

Vi har haft en jättemysig julafton! Men på slutet var det inte lika kul...

Vi var hos släktingar som bor i ett stort hus här i Stockholm.
Timothy som alltid ska vara i centrum låg som vanligt mitt i soffan och vräkte ut sig så vi andra fick trängas.:p Zino är den som hellre drar sig undan när det är mycket folk så han såg vi inte lika mkt av, förutom när de fick äta skinksvål förstås.

När vi skulle ta bilen hem vid 21.30 hittade ingen Zino! Fan vilken panik vi fick, han måste obemärkt ha gått ut när någon rökte. För att kissa (för de kan vara ute lösa på tomten när nån är med, sticker inte) men sen blivit utestängd. Fan vad många scenarion som hann spelas upp i mitt huvud. :cry:

Mitt ibland detta satt vår son på 7 veckor fullt vinterklädd i bilstolen och Timothy med kopplet på i hallen. Nån stannade och passade dem medans resten gick ut och letade. Zino hade gått till slottet (man e väl vinthund) och kom så glad så när mina svärföräldrar såg honom o visslade, gick sen snällt o lugnt tillbaka utan koppel med dom genom villaområdet tillbaka till huset, några hundra meter. Han hade inte alls förstått att han varit busig och rymt! Tur det är lite trafik på julaftonskvällen säger jag bara... Slutet gott dock! Nu sover rymmaren så gott så. Och jag ska försöka att inte tänka på vem f*n det var som har noll koll när de går ut för att röka.

Åh fy vad äckligt... Jag skulle blivit livrädd om någon hund försvann sådär... Jises. Tur att allt gick bra ändå! Se till att banka lite vett i kommande besökare i framtiden ;)

Millan: Tack :D Det känns helt galet att tiden går så fort... Hon var ju nyss min lilla skitvalp som fick plats att sova med hela kroppen på min underarm.. Nu sover hon istället på rygg mellan min arm och mig och med huvudet mot mitt huvud. :love:

Idag ska vi träffa afghan :bump::bump:

Vad din borzoitik är fin!! Jättevacker verkligen! :love:

TUSEN tack! Jasmine hälsar och tackar :)
jag har fått höra av vinthunds-folk att hon borde ställas ut, så det kanske blir ngt sådant i framtiden. Måste bara få en reggad på "riktigt" först, då uppfödaren (norsk) var lite pank och seg och inte ville regga valparna som borzoier. Så vi får väl se när det blir.

jasmine är just nu i Helsingborg med sin husse och firar jul. Vi var hos mamma i Varberg igår så Jasse fick leka med mammas border collie och deras jackrussel-valp. Väldigt kul att se den "största" och den "minsta" leka! :D

"Snälla, snälla, ät inte upp mig!"

Och så är hon vacker igen:

Vad tycker ni, ser hon ut att vara bra i hull nu? Man känner inte revbenen så mkt längre, men man kan ana ryggrad och höftknölar. Innan var hon som ett spjälstaket, ungefär. :crazy:

Vad tycker ni, ser hon ut att vara bra i hull nu? Man känner inte revbenen så mkt längre, men man kan ana ryggrad och höftknölar. Innan var hon som ett spjälstaket, ungefär. :crazy:

Svårt att se med tanke på pälsen, men är hon som du säger så låter det ju som om det är bra hull :D

haha, ja, hon är ju lite smått fluffig.... men men, tror nog att hon är lagom nu, behöver inte gödas så mycket mer iaf :angel:

Jag brukar bara tänka "sålänge man ser höftknölar men inte för mycket revben så är det bra" och det fungerar fint på mina fyrbeningar iaf :p

Jag älskar min hund :D
Vi har återinfört en tradition här i Sthlm som vi brukar ha i Piteå. På kvällarna lägger jag mig på sängen med datorn. Wahidah kryper då upp och lägger sig bredvid mig, längs min sida och somnar. Hon ligger så nära att hon nästan ligger på mig :D Ur den synvinkeln är hon väldigt lik pappa Gens... Han älskar att ligga nära, utan att nödvändigtvis bli klappad. Det är just att vara nära som är viktigt för honom och jag älskar det. Zala blir sällan riktigt nöjd om man inte aktivt klappar henne hela tiden...
Jag tror banne mig att min lillskrutta fått det bästa från sina föräldrar och släktingar :D

Ute skjuter de raketer och smällare för fullt... Waha kunde inte bry sig mindre. Hon bryr sig lika mycket som hon skulle gjort om jag hade försökt träna inkallning med hare som störning... :p

Hur reagerar era vintisar på smällare?
Hur reagerar ni själva?

Mina reagerar inte på smällare/raketer, eller ja de blir inte rädda eller så. Men jag har alltid sett till att de inte utsatts för nåt exremt heller, men ut och kissa måste man ju på nyårsafton också. Hela himlen är full av raketer men volymen är inte vrålhög för de är fortfarande en bit bort. Sen vid tolvslaget får hundarna vara i ett rum med fördragna persienner och radio på för att dämpa det värsta. Det brukar hur som helst gå jättebra! :)

TUSEN tack! Jasmine hälsar och tackar :)
jag har fått höra av vinthunds-folk att hon borde ställas ut, så det kanske blir ngt sådant i framtiden. Måste bara få en reggad på "riktigt" först, då uppfödaren (norsk) var lite pank och seg och inte ville regga valparna som borzoier. Så vi får väl se när det blir.

jasmine är just nu i Helsingborg med sin husse och firar jul. Vi var hos mamma i Varberg igår så Jasse fick leka med mammas border collie och deras jackrussel-valp. Väldigt kul att se den "största" och den "minsta" leka! :D

"Snälla, snälla, ät inte upp mig!"

Och så är hon vacker igen:

Hon ser verkligen fin ut både exteriört och i hull :laugh:

Vi har haft en jättemysig julafton! Men på slutet var det inte lika kul...

Vi var hos släktingar som bor i ett stort hus här i Stockholm.
Timothy som alltid ska vara i centrum låg som vanligt mitt i soffan och vräkte ut sig så vi andra fick trängas.:p Zino är den som hellre drar sig undan när det är mycket folk så han såg vi inte lika mkt av, förutom när de fick äta skinksvål förstås.

När vi skulle ta bilen hem vid 21.30 hittade ingen Zino! Fan vilken panik vi fick, han måste obemärkt ha gått ut när någon rökte. För att kissa (för de kan vara ute lösa på tomten när nån är med, sticker inte) men sen blivit utestängd. Fan vad många scenarion som hann spelas upp i mitt huvud. :cry:

Mitt ibland detta satt vår son på 7 veckor fullt vinterklädd i bilstolen och Timothy med kopplet på i hallen. Nån stannade och passade dem medans resten gick ut och letade. Zino hade gått till slottet (man e väl vinthund) och kom så glad så när mina svärföräldrar såg honom o visslade, gick sen snällt o lugnt tillbaka utan koppel med dom genom villaområdet tillbaka till huset, några hundra meter. Han hade inte alls förstått att han varit busig och rymt! Tur det är lite trafik på julaftonskvällen säger jag bara... Slutet gott dock! Nu sover rymmaren så gott så. Och jag ska försöka att inte tänka på vem f*n det var som har noll koll när de går ut för att röka.

Vilken mardröm :crazy: fy tur att allt slutade bra:)

Var ju en uppfödare som förlorade sin whippet på liknande sätt förra året :(
Den var hos hundvakt pga det inte kunde hänga med in på en utställning. Kom lös med en annan hund och blev överkörd :(

Oooh, tack så mycket, vad glad jag blir. Hon är ute och går promenad med husse nu, jag är dunderförkyld och hon löper och mår lite vajsing i magen, så husse får verkligen ta hand om allt här hemma för tillfället. Han är en klippa :)

Jag måste få skryta lite :angel:

Idag hade vi liten vinthundsträff.. Jag passade på att ta en uppställningsbild på Waseem, som är bror till Wahidah.
Jag tycker att han är galet fin.
dsc_9237-copy_24590448.jpg

Min lillskrutta valde att visa upp sig såhär idag... Helt slut efter att ha busat något extremt :p
dsc_9217-copy_24590561.jpg

Några dagar kvar, sedan är de 9 månader gamla! :eek::bump:

Vad duktig din lilla tjej är :laugh:

Själva har vi gått till naturreservatet både igår och idag.
Hundarna har sprungit fritt. Inkallningen på Maya går nu hur bra som helst :love:

Foto0130.jpg

Foto0082.jpg

Foto0081.jpg

Foto0104.jpg

Foto0106.jpg

Knapplån....

Vi har nog bestämmt oss för att det blir en whippet nästa gång!
Men det dröjer nog eftersom vår hund nu vill ha ensamrätt på sin matte och husse! Hon är trots allt en pigg 11 åring.

Men vi önskar ganska lite jakt lust eftersom jag vill kunna ha med henne när jag rider....
Finns det linjer man ska söka efter?
Andra tips?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
933
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
1 020
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Hej, Vi är en barnfamilj som planerar att köpa en hund och skulle vilja ha tips på raser att titta på. Jag har själv växt upp med... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 758
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 237
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka