Vinthundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinthundar

Foto0104.jpg

Vad fin denna bilden var! Och kul att se bilder på din andra tjej, visste inte hur hon såg ut. Är det inte ovanligt att greyhounds har så mycket vitt?

Åh, vilken härlig promenad ni ser ut att ha haft!
Bilden på Maya när hon springer i motljus är ju helt underbar :D

Vad fin denna bilden var! Och kul att se bilder på din andra tjej, visste inte hur hon såg ut. Är det inte ovanligt att greyhounds har så mycket vitt?

Alla färger är ju tillåtna och det går nog lite i perioder hur vanliga vissa färger är faktiskt. Min prinsessa är ju 10,5 år en pigg och glad veteran :love: Min älskade Oceane betyder så mycket för mig! :love:

sofiero014.jpg

Underbart! passa på att fotografera mycket ;)

Nu har min älskade lilltjej fått i sig choklad... :grin:
Morsan var hundvakt och LÄMNADE en stor chokladkaka på bordet i rummet som Waha var inne i. Smart.. not.
Som tur var så var morsans sambo hemma och upptäckte att hon åt och tog då ifrån henne chokladen. Morsan trodde att hon tuggade på sitt tuggben... :devil:
Förhoppningsvis har hon bara fått i sig 2-3 rutor av marabous mintchoklad, men fan.. jag är lite orolig ändå..

Sådan mor sådan dotter.. Zala är tokig i choklad och har i sina unga dagar klättrat upp i ett skåp, tagit ner en plåtburk, öppnat plåtburken och ätit chokladen som var i.
Vilka djur jag har... *skakar på huvudet*

Hoppas att allt går bra för Zala efter chokladätandet! Tur att hon inte hann få i sig mer....

Jag fotograferar så mycket jag kan med min mobil...
Tappade våran kamera på julafton när jag skulle ta kort på hästen... Min klant!!
Den gick sönder :( Så just nu har vi ingen kamera!

Önskar dig och alla andra vinthundsvänner ett Gott Nytt År!! :laugh:

Kram Camilla

Usch, otäckt med chokladen. Sådant är så jobbigt, ofta är det ju kanske ingen fara men man blir ju så orolig. Faiza satte i sig ca 1 dl russin som hon i ett obevakat ögonblick snodde från köksbänken. Fick ringa runt till ett antal veterinärer innan jag lugnat mig lite och litade på att det nog inte skulle vara någon fara, och det gick ju bra.

Men borde det inte finnas extra höga köksbänkar m.m. för oss vinthundsägare? :p

Har i alla fall tagit lite nya kort så här är ett par. Hon var verkligen helt tokig idag, efter att ha rusat i ca 1 timme lös så drog hon fortfarande i kopplet och ville springa mera! Vet inte om det beror på att jag bytt foder till henne eller vad, men massa energi hade hon iaf.

25404979.jpg

25405016.jpg

25405024.jpg

Önskar också alla här Gott Nytt År och att ni får en trevlig kväll och slipper rädda och stressade hundar.

Härligt med bilder :D Hur gammal är hon nu och vad har du bytt till för foder?

Wahidah har ännu inte visat några som helst tecken på att må dåligt av chokladen, så jag antar att det är lugnt.. För tillfället ligger hon och tuggar på tuggben och är nöjd efter dagens långpromenad :)

Igår hade vi mini-salukiträff här. Wahidahs bror Waseem och en tik som är 1 månad äldre kom och hälsade på. Vi gick till en fårhage och de busade på i en timme. På kvällen hade vi ett gäng mycket trötta och lyckliga hundar!

dsc_9695-copy_24871403.jpg

Jag fotade en hel del (vem blir förvånad..) men det känns onödigt att lägga in alla bilder här. De finns dock i min bilddagbok för den som är nyfiken.
http://Changrila.bilddagboken.se/p/dayview.html?directlink=1&t=1230591601&id=312621376

Nu håller jag på och bygger en hemsida, en ordentlig sådan :D Har tänkt försöka få det till någon slags "hylling till salukin" eller något i den stilen... Jag har helt klart en hel del att göra framöver.. Snart åker jag till Norrbotten igen och på söndag eller måndag får jag ÄNTLIGEN pussa på min Zala igen! Jag har inte träffat henne på flera månader..

:laugh:God fortsättning till er alla.:laugh:

Var med hundarna till grusgropen vi brukar åka till, i solen idag och tog några kort.

Alla tre
ddv01.jpg

Doris
ddv02.jpg

och vildarna Diezel och Viper
ddv03.jpg

Flera bilder kommer upp på min blogg.

Den lille är ju för söt! Och vilken gosig, luddig päls han ser ut att ha. :love:

Tack tack, jo han är både gosig och luddig, men det är en förklädd Silken, igentligen är det en blandras mellan piraya och rabiesmittad varg, :devil:

Nä då ;)han är en riktig goding i sina bästa veckor, men jag hoppas ju att det ska bli en silken när han vuxit till sig. :D

Välkommen till tråden ;)
Vilken söt pojk du har!

Idag blir min lillskrutt hela 9 månader! Min stora flicka.. Imorgon bär det av mot Norrbotten och kylan.. Mot min älskade Zala. :love:
Nu ska jag fundera på vart man kan fota en bra uppställningsbild.. Jag fotar en varje månad för att man ska kunna se hur hon utvecklas. :)

Hur gammal är hon nu och vad har du bytt till för foder?

Hon är snart hela sex månader (om en vecka). Vet du förressten ungefär när de brukar sluta växa på höjden? Har din tjej växt klart?

Jag har bytt från Hills till Pedigree och än så länge äter hon mycket bättre av det. Sen får jag ju såklart se om det fungerar i längden också. Förmodligen är väl de dyrare fodrerna (hur stavas det...?) generellt bättre, men man vill ju att de ska äta ordentligt.

Jättehäftiga bilder! Jag önskar så att det fanns några vinthundar här i närheten så Faiza kunde få busa sådär ibland.

Faiza sover förövrigt här bredvid mig i soffan nu, omslingrad av sitt nya favoritgosedjur, en jättestor Ikea-orm!

Varmblod_Lover: Fin kille du har! Lite häftig teckning han har också, tänker på mönstret på halsen högersida.

Åh, då äter din samma som min :p
Hurvida de dyrare fodren är bättre än de billigare låter jag väl vara lite öppen fråga, men vet att Wahidah och Zala INTE kan äta tex Royal Canin, men går utmärkt på Pedigree och Pedigree är ju helt klart billigare.. Det är nog mest individuellt och sålänge fodret innehåller rätt mängd av all näring/energi osv så finns det nog ingen anledning att byta till ett dyrare foder bara för att det skulle vara bättre - om nu hunden inte går bättre på det dyrare såklart.

Jag vet inte om Wahidah vuxit klart på höjden, men jag misstänker att det kommer bli någon liten centimeter till. När de är ungefär 1år brukar de vara klara på höjden och runt 4 är de väl helt klara "volym-mässigt" i kroppen, så när de är 5 år ungefär brukar de vara som snyggast :)

Härligt med lång ikea-orm! Det är underbart att ikea har gosedjur! De är uppskattade av min lilla piraya.. En orm kanske skulle införskaffas..? *funderar*

Nä, precis, det viktigaste är ju självklart att de äter fodret och fungerar bra på det.

Ja, Ikea-ormen har fått ett nytt användningsområde. Den verkar ganska hållbar också hittills och lagom omfång att tugga på. Dessutom har den en rolig skallra i svansen. :p

Här kommer en jättedum fråga,men hur gör jag för att lägga upp bilder? mvh vintra

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
930
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
1 018
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Hej, Vi är en barnfamilj som planerar att köpa en hund och skulle vilja ha tips på raser att titta på. Jag har själv växt upp med... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 753
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 232
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Budget samt tid för hund
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈