Sv: Vinthundar
Haha, jag är helt säker på att hon är vinthund

Men jag har jobbat med henne redan från start. Jag har varit med henne från att hon var 1 dag gammal och vi har lekt mycket tillsammans, umgåtts mycket osv för att få bra samarbete. När hon var 4-5 veckor så hittade hon ett snöre som hon ville dra i. Jag höll i snöret och berömde när hon drog - på så sätt lärde jag henne uppskatta dragkamp och det har jag haft stor nytta av. Hon är även bolltokig och ett matvrak, så det är lätt att belöna.
Vi leker fram allting och tränar väldigt, väldigt korta pass. Målet är att starta lydnadsklass I i år och vi ska även börja träna agility fram mot våren när hon blir äldre.
Jag älskar att träna saluki och har haft stor hjälp av riktigt kunnigt folk i min närhet som jag kan be om råd och få inspiration från. Det hjälper mycket! Vi får se, jag kommer eventuellt bli allmänlydnadsinstruktör i framtiden, men om jag ska ha några kurser så kommer det nog vara vinthundskurser
Idag kan Wahidah:
Hyfsat fotgående (hon sätter sig snett och ibland långt ifrån eller inte alls..)
Ställande och läggande under gång.
Apportering. (både med trä- och metallapport)
Hyfsad inkallning (hon sätter sig inte alltid bredvid mig i slutet)
Lite fjärrdirigering.
Hm... jag vet inte om det är mer

Jag kommer inte på mer nu i alla fall.
Jag har även tränat lite med hennes mamma. Började när hon var 6-7 år och hon kan.. sitta

hyfsat fotgående där med och kan "ligg", men det går seeegt. Agility är mer hennes grej, fast tunnlarna är lite läskiga ibland.
Har också tränat med en annan saluki som jag lånade hem i någon månad. Med henne kom vi så långt att fotgående och inkallning fungerade. Hon kunde även ligga på kommando och agility var hon en stjärna på - fast... hon lyssnade inte på mig utan tog alla hinder själv
Med Wahidahs mamma har jag även provat personspår och hon var duktig, men jag ville inte fortsätta med något sådant då jag inte vill ha en hund som vet att det lönar sig att använda både nos och ögon för att hitta byten

Någon måtta på jakten får det vara.