Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kastreras hon samtidigt eller är hon redan kastrerad? Kan ju vara vettigt att göra det annars för att minska på hormoner och inte riskera ännu en operation om hon åker på livmoderinflammation..
Himlen blir tyvärr en greyhound rikare idag. Lilla gumman..
![]()
*Kl
(Lite stor bild)
![]()
Emelies (Bertsune här på buke) saluki. Underverket kallas Nemo
Denna underbaring bor nu i vårat hus och är charmig som få![]()
Men åh... Vad bra att ni gjorde det bästa av situationen i alla fall och att ni hade snäll veterinär som tog in hunden i huset.
Tröstkramar!
Nu är min älskade Zala äntligen opererad. Hon ligger själv i ett rum här på kenneln nu. Smärtstillande i fem dagar och penicillin i sju dagar är det som gäller nu.
På väg från djursjukhuset så fick Wahidah åka i bagageutrymmet och Zala i baksätet. När Zala såg Wahidah så började hon, trots att hon var groggy och trött efter dagen, att vifta lite på svansen och såg allmänt glad ut. Wahidah blev jätteglad och sedan stod de och nosade på varandra inne i bilen ett tag. När vi åkte hem till kenneln kändes det helt underbart att ha båda mina älskade tjejer på samma plats..
När hundarna sedan hoppade ur bilen så var Wahidah ovanligt lugn. Jag trodde att hon skulle försöka busa med Zala, men hon bara nosade och gick vidare mot huset. Det märks verkligen att hon börjar bli stor nu. Hon KAN umgås med roliga hundar utan att behöva springa och busa i full fart hela tiden.
Nu ligger Wahidah i en fotölj och ser mer vuxen ut än någonsin. Kompisen Saffran ligger i en soffa och sover. Jag och kvinnan som har kenneln sitter och pratar saluki, avel, universum... allt.
Min älskade lillskrutt börjar äntligen bli hund. Jag har två fantastiska salukis och underbart kunniga människor som gärna delar med sig av sin kunskap.
För tillfället känns livet underbart. Åter igen - det är verkligen otroligt hur fantastiska dessa hundar är.
Vinthundar är grejen! Jag tycker "vanliga" hundar kan vara lite jobbiga, dregliga och flåsiga och in your face liksom. Vinthundar är mer som katter - behagliga, självständiga och ooootroligt kloka.
*Kl
(Lite stor bild)
![]()
Emelies (Bertsune här på buke) saluki. Underverket kallas Nemo
Denna underbaring bor nu i vårat hus och är charmig som få![]()
Just av den anledningen gillade jag inte hundar alls innan jag lärde känna några salukisDet är nu ca 13-14 år sedan och jag är fortfarande frälst...
Men du! Du bor i Sthlm och har saluki?! Vart i Sthlm håller du till och vad är det för hund du har?![]()