Vinthundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinthundar

*KL*

KlaraJ: Ja, du får testa dagis då. Funkar finfint. ;) Cebbe brukar iofs förflytta sig lite när jag går upp, men han brukar bara blänga på mig när jag tar fram kopplet före 9-10 på morgonen. Härom morgonen var vi tvugna att åka hemifrån före sju och han var hur glad som helst. Han åt till och med fruckost så tidigt på morgonen. En hel portion! :eek: Visserligen med köttfärs som jag fått av dagiset för att testa om han åt, skulle tydligen vara bra för att få upp dom i vikt. Och det fungerade onekligen. ;)
Härligt lat katt du har förresten! Trodde dom mer än gärna hoppade upp och lade sig högt upp. ^^

Red_chili: vad tråkigt med Wahida. :( Hoppas hon blir bättre snart och att det inte är något allvarligt.

Madeleinewall: Ja, man får passa på att stjäla när man får chansen. Fast, jag hade nog misstänkt något om jag suttit där på vagnen på väg hem med ett tomt koppel i handen. ;)

Jag har i många år varit såld på varghundar, men jag är kort och en varghund stor. Vill inte att grannarna ska skratta ut mig och fråga hur det går att valla ponnyn :D

Haha! Min kompis är 147 cm lång, ganska kort med andra ord. Hon hade tills nyligen en grand danios. Såg ut som att hon var ute och gick med.. tja.. en kalv. Såg rätt skoj ut när hunden gick upp till bröstet på henne typ. ;) Men vääärldens snällaste hund såklart. Med det lämpliga namnet "Smulan". :D Så det är klart man kan vara liten med stor hund! Skrattar bäst som skrattar sist säger man bara till grannarna, så får dom tolka det som dom vill. Det är ju rätt respektingivande med jättehundarna iallafall. ;)

Jamen tänk, det kanske inte är helt fel med en varghund ändå då. Har stor tomt och ett stort gammalt hus, så nog skulle den få plats alltid. Får nog börja tänka om där och kanske börja fundera i mina drömmars hund i alla fall :laugh:

Hon är tydligen mycket bättre idag, men får ta det lugnt några dagar framöver.. Verkar som om det inte är någon fara med henne, men funderar ändå på att ta med henne till veterinär för en extracheck.. Det är så surt - jag sitter i Sthlm nu UTAN någon hund.. Åker visserligen upp till mina skruttar imorgon kväll, men jag saknar dem redan. Jag behöver salukipälsar att klappa och pussa på :crazy:

Du ska ju inte avstå från att köpa din drömhund bara för att det kanske kan se "lite roligt" ut när ni är ute och går ;)

Nej det har du rätt i, men det var nog lite mer på skämt jag skrev det. Fast kul ser det ut med en liten människa och stor hund. Jag vet en gång för många herrans år sedan när jag skulle gå av Eckerö färjan. Då fanns det ingen lång gång att gå i till och från båten utan man kom av mer direkt.

Där i alla fall stod det en lite rund, för att inte säga ganska så knubbig äldre farbror, lite åt Fridolf hållet. Kort, ja en väldigt liten farbror var det. Flinten hade noggrant kammats över. Och så stod han då där med de vackraste, underbaraste, skönheterna man bara kunde njuta av att se på. Två stycken stora välväxta borzojer (hur det nu stavas, då hette det ryska vinthundar) med en fantastisk päls, välskötta så att det blänkte om dem och husses käraste stolheter såg man.

Men det såg så himla roligt ut med kontrasten. Den lilla lilla knubbiga farbroden och med de två stora gracila, kraftfulla, ädla vinthundarna med sina högburna vackra huvuden bredvid.

Åh, sådant tycker jag är så underbart att se :D

Jag måste bara få berätta.. Jag är kär!
Nu sitter jag på tåget på väg upp mot kylan igen. Med mig har jag en liten valp som ska levereras till kenneln. Om hon ändå vore min!
Hon är skitsöt. Lite drygt 2 månader gammal och för tillfället ligger hon med huvudet i mitt knä och sover. Hon vill hela tiden ligga nära mig och hon är så lugn!
Helt fantastisk liten filur :love:
Långt bak i stamtavlan har hon dessutom hundar som finns i Wahidahs stamtavla. (Pluspoäng till henne :angel:)

(Påminn mig om att jag skrivit det här när hon vaknar imorgon, pissar och skiter inne och säkert biter mig med de där hemska valptänderna...)

Jaha... säg den lycka som varar..
När jag kom till mitt rum på kenneln möttes jag av att hela golvet var fullt med blodfläckar. Visserligen inte konstigt eftersom Zala löper, men det var ändå inte kul. De hade inte hittat något tikskydd.
Sedan upptäckte jag att Zala inte hade tratten på sig. "Ja, jo.. hon får av sig tratten hela tiden." blev kommentaren på det.
Under veckan jag var här så fick hon aldrig av sig tratten... :grin:
Allt hade väl egentligen varit frid och fröjd - om det inte var för att det nu är ett jäkla HÅL rakt in i henne. Såret från operationen har gått upp. Hon har själv tagit bort en hel del av stygnen...
När jag åkte härifrån i lördags såg allt fint ut. Nu ska vi väl bara ta oss till veterinären så fort de öppnar... :(

Jag vill bara ha en hel och frisk hund utan problem...

Till min tröst får väl sägas att Wahidah inte verkar ha ont i bakbenet längre, men jag har inte hunnit kolla ordentligt på henne än.

Oj oj vad jag kollar på Maya mycket. Ser hon inte lite rundare ut? Är hon inte lite lugnare? Håll tummarna för att vi får valpar runt 23 mars!:love:

:laugh:

Nu sa Jonas igen vid frukostbordet, halvt på skämt: Ska vi inte åka och köpa en Greyhound idag? :p Jag sa, OM vi ska ha en så blir det av Maya för det blir finfina valpar det, men vi har varken råd eller tid för en hund till.

Jonas hittade en jättevacker greyhound till salu för 800 kr på blocket, så fina ögon!

Piteås vackraste hundar ligger i min soffa :love:

dsc_2524-copy_28007828.jpg

Vet ni vem som är gammal?
Wahidah blir hela 10 månader idag!
Det ska firas med ny uppställningsbild :angel:

Det är svårt att se vem som är valp nu, det är hon till höger väl? ;)

Haha, yees - hon har prickar på benen och är liiite mörkare i färgen. Sedan, när man ser dem stå, så har Wahidah mer päls och mycket längre svans. (Zalas är 10cm kortare efter att ha klämt svansen i en dörr...)
Men, jag ska ärligt säga att jag råkar säga fel namn till dem då och då - framförallt om jag vaknar på nätterna och har båda hundarna i sängen och ska börja prata med någon av dem :p

Förresten, jag såg din lilla tjej på saluki.se-startsidan :D
Verkligen jättemysig bild!

Förresten, jag såg din lilla tjej på saluki.se-startsidan :D
Verkligen jättemysig bild!

Ja, jag blev förvånad när jag såg det nyss! Det var så länge sedan jag skickade in den så jag trodde inte de skulle lägga upp den.

*KL*

Igår var jag ute och red i två timmar med Cerberus. Pojkvännen fick låna en snällishäst så han var också med. Nästan hela flocken med andra ord. :love:

Titta, så här glad ser Cebbe ut när man travar och galopperar med hästarna. Det är tydligen superkul och han tittar upp på mig som för att få bekräftelse, det gör han nästan bara när något är riktigt kul. Suddig bild men det är svårt att hålla lina, trava och fota samtidigt. :D
DSC01585.jpg

Och ibland glömmer man bort att man inte får leka med hästarna och buset i benen tar överhand:
DSC01581.jpg

Och så här snygg var han efteråt:
DSC01608.jpg

DSC01609.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
924
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
1 015
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Hej, Vi är en barnfamilj som planerar att köpa en hund och skulle vilja ha tips på raser att titta på. Jag har själv växt upp med... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 745
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 232
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka