Vinthundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinthundar

Tack så mycket:D

Jag har ställt han en heldel.

ställde han senast i helgen på Mydog alla tre dagarna.
Första dagen vart han Bh2 med Hp, sen bir dom andra 2dagarna:D

Fått så mycket lovord om han sen göteborg så jag vet inte vad, Han som hade pappan hans sa att det är ovanligt man ser en hund med sån utstrålnig redan i hans ålder, Och han är inte den som berömer vilken hund som helst efter som han själv är så kräsen:P

Så snart får vi press på oss då vi börjar närma oss juniorer, Får hoppas på att han är så lovande som alla säger:D

Grattis, grattis till dig och din fina kille :):love:

*kl*

På fredag är det dags, då ska Zala äntligen få sin juvertumör bortopererad.. :)

Är det någon mer här som fått operera bort tumör på någon hund och hur har det gått?
Jag börjar nästan bli nervös nu. :crazy:

Min familjs gamla hund opererades för juvertumör för snart två år sedan. Operationen gick bra (det är ju ingen komplicerad operation, det är väl narkosen i så fall som medför en risk) och hon mådde bra i några månader till. Tyvärr hade det inte gått att få bort all cancer och hon utvecklade nya tumörer och denna gången satt de nära lungorna så hon fick problem med andningen. Vi fick då ta bort henne.

Det här var kanske inte det du ville höra, men själva operationen i sig tror jag inte är så mycket att oroa sig för. Det avgörande är ju om man fått bort cancern eller inte vilket man inte vet förrän ett tag senare.

Jag håller tummarna för er!

Hon har bara en cancerknöl (iaf som märks...) och den sitter långt bak, sitter inte fast "i henne" utan bara "i skinnet", så det känns som om det inte borde komma mer... Men man vet väl aldrig.. Hon är bara 8 år nu, så det känns inte som om cancern borde vara för allvarlig, inte än i alla fall..

Jag fick ju operera bort en juvertumör på Oceane i höstas. Jag var såååå nervös hönsmamma som jag är. Men allt gick så bra. Dom tog bort två juverdelar och en lymfkörtel för säkerhetsskull.

Trodde att Oceane skulle få jätteont. Hon fick stanna på kliniken under dagen. Men personalen var vääälidigt glada när min sambo kom och hämtade henne. Jag jobbade längre!
Oceane vaknade ur narkosen nästan direkt och började nästan direkt också yla efter mamma!! :laugh:

Som tur var så var denna tumören godartad alltså inte farligt alls :-) visade det sig vid analys. Kan ju hända att din lilla tjejs tumör också är det :-)

Håller tummarna för din prinsessa!

Senast ändrad:

*kl*

På fredag är det dags, då ska Zala äntligen få sin juvertumör bortopererad.. :)

Är det någon mer här som fått operera bort tumör på någon hund och hur har det gått?
Jag börjar nästan bli nervös nu. :crazy:

Åh vad skönt att det blir av nu.
Vi opererade Carmen för två år sedan ungefär, då var hon 7,5 år. Dom tog bort två juver på henne och hon fick komma hem samma dag. Det var inga problem alls och hon är hur pigg som helst idag. Hon har inte fått fler tumörer efter det. Däremot fick hon akut livmoderinflammation ett år senare och opererades för det, och efter det blev hon om möjligt ännu piggare och gladare och började plötsligt leka med leksaker och sånt. Så för oss har det gått riktigt bra helt enkelt. Det gör det säkert för er också. :) Vi håller alla tassar vi hittar.

(även till galathea)

Tack för att ni håller tummarna och jätteskönt att höra att det gått bra för era hundar!
Jag åker till kenneln på fredag och stannar sedan där i två veckor. Känns i alla fall bra att kunna vara nära henne, även om jag säkert inte kan göra något om det nu skulle hända något oförutsett... :crazy: Förhoppningsvis går allt bra och sedan tänker jag se till att få hem henne på något vis.

Hon var så söt förra tisdagen.. Jag la mig på sängen i "hennes rum" och klappade på henne lite. Då la hon sig på min arm, med sitt huvud mot min hals och ansåg att det inte var mer än rätt att jag klappade henne. Att jag försökte prata i telefon samtidigt förstod hon ju såklart inte - båda händerna ska användas till att klia på henne, annars är hon inte nöjd :p Söta salukiskrutt.

Härligt att höra era historier om operationer som gett bra resultat, det går förmodligen bra för Zala också. Vår hund blev 13 så hon är ju betydligt yngre. Hon verkar iaf vara en väldigt speciell och underbar hund, så förmånligt för dig verkligen att kunna köpa en valp efter henne och nu ha möjlighet att umgås med båda två. Hoppas allt går bra och du kan få med henne till dig sen!

Min IG är opererad för juvertumörer. Första gången så var det godartade tumörer, men vid 9 års ålder hade hon utvecklat nya tumörer som togs bort. Dessa var elakartade, men atypiska såtillvida att tumörerna ändå var ganska väl inkapslade.

Hon har fått en del nybildningar efter det som jag egentligen planerade ta bort för omkring 3 år sedan. Men precis i den vevan blev hon väldigt illa biten med lång konvalescens efteråt. Efter det ville jag inte utsätta hennes lilla kropp för ytterligare trauman. Men hon blir ju femton år i år så hon har ju lyckats leva ganska länge med cancer i kroppen ändå, denna makalöst levnadsglada lilla hund.

Hoppas att det går bra med Zala! Vi håller tummar och tår. :)

Känner tyvärr inte till den kenneln :laugh: känner inte till så många whippetkennlar. Men din kille är jättefin :love:

Okej..
Tack:bow: Så kul och höra, det är vår första whippet och jag är helt förälskad. Det lär nog bli en wippet istället för en collie i framtiden för min del ^^
Om du är intresserad av att veta mer om hnm så kan du gå in på vår hemsida
www.otteys.com (nu vet jag inte om man få länka så men chansar:o )

Kastreras hon samtidigt eller är hon redan kastrerad? Kan ju vara vettigt att göra det annars för att minska på hormoner och inte riskera ännu en operation om hon åker på livmoderinflammation..

Mac Bells... namnet känns bekant... men inte mer än så. :p

Jättesnygg hemsida du har! :D Riktigt irriterande för min del att se snygga hemsidor just ikväll - jag har suttit i flera timmar för att få min att fungera som den ska men inte tusan går det. Allt fungerar när jag har det i datorn, men när allt ska upp på internet blir det åt helvete. :cool:

Mac Bells... namnet känns bekant... men inte mer än så. :p

Jättesnygg hemsida du har! :D Riktigt irriterande för min del att se snygga hemsidor just ikväll - jag har suttit i flera timmar för att få min att fungera som den ska men inte tusan går det. Allt fungerar när jag har det i datorn, men när allt ska upp på internet blir det åt helvete. :cool:

Hehe okej:p
Tack fast tyvärr är det inte jag som bygger den utan min syster. Hon är verkligen grym på att bygga hemsidor! :D
VIsst är det så typiskt. När allt inte funkar som det ska och man sliter och kämpar för att få det och funkar, men icke:crazy: Jag tröttna alltid och ge upp:angel:

Verkligen snyggt - oavsett vem som bygger den ;)
Jag börjar äntligen få ordning på min hemsida nu! Bara två flikar som inte fungerar.. Vet varför de inte gör det så när jag har snabbare internet ska det fixas till.. Heja mig :angel:

Himlen blir tyvärr en greyhound rikare idag. Lilla gumman.. :cry:

thumbnail.aspx

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
924
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
1 015
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Hej, Vi är en barnfamilj som planerar att köpa en hund och skulle vilja ha tips på raser att titta på. Jag har själv växt upp med... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 745
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 232
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka