Vinthundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinthundar

Denna tråden har jag aldrig sett. Har en Whippet kille på 9 månader :laugh:
Helt underbar:love:

24309963.jpg

24309964.jpg

25452972.jpg

(min syster som tagit korten)

Välkommen till tråden :laugh: Håller med dom andra! Din kille är verkligen fin :laugh:
Vart kommer han från?

Jag är på kenneln!

Zala, min älskade, fantastiska, underbara, fina lilla dam, hon slickade på min hand! :D
Hon är en sådan hund som aldrig visar uppskattning mot någon - förutom mot mig då hon brukar hoppa och vara glad då. Men att slicka på någon gör hon inte. Någon enstaka gång har hon slickat på min hand och en gång har hon gnagt på min arm, annars ingenting.
Nu hoppade hon runt, pep, viftade på svansen, skuttade runt lite mer, slog på mig för att få uppmärksamhet och såg väldigt förolämpad ut när jag inte började klia på hennes nosrygg på en gång. Hon älskar att bli kliad på nosryggen och hon vet att jag vet att hon älskar det. :p
Min söta lilla skrutthund!

Senare idag ska jag gå ut med henne och Wahidah på promenad, om det inte är så kallt att man fryser ihjäl... 19 minusgrader när vi kom hit... Jag har thermobyxorna i Piteå... :cool:

Härligt att du är på kenneln! Härligt för dig att träffa Zala igen!!

Hon verkar påminna så om min Oceane i sättet. För Oceane är det bara matte som gäller endast matte är den som hon älskar allra mest!
Min älskade prinsessa! Mina två älskade prinsessor :love: Dom betyder så mycket för mig!

Maya, Oceane och jag var i Naturreservatet idag igen! Idag tillsammans med några vänner!
Härligt soligt väder men kallt! Vi hade på oss tjocka kläder både två och fyrbenta!

Foto0188.jpg

Foto0193.jpg

Foto0181.jpg

Foto0199.jpg

Foto0196-1.jpg

Foto0167-1.jpg

Foto0151-1.jpg

Hon är verkligen helt fantastisk.. I slutet på nästa vecka kanske juvertumören ska opereras bort. (äntligen).
Nu går jag mest och hoppas på att det ska bli så varmt här att jag kan åka till sandtaget (där det iof bara är snö nu) med Zala och Wahidah :D Två cremefärgade salukis som leker i snö.. det borde vara en underbar syn :love:

Vad härligt det verkar vara att gå runt där i naturreservatet!
Hur gammal är Oceane nu?

Ja vi har haft många härliga promenader det sista i Naturreservatet :laugh:
Min kompis och jag var på brunnhemsberget igår men där var det massa störningsmomens som jägare, drev och skogsröjning!!

I Naturreservatet är det så lugnt sällan man möter någon!

Oceane är 10,5 år. :love:

Härligt!

Jag tycker att Ocene ser ut att vara väldigt fräch för sin ålder :) Ställer du ut henne fortfarande?

Idag har jag haft världens mest underbara dag! :D Jag är så lycklig att jag nästan spricker :p
Först pratade jag och hon som har kenneln en del om Wahidah. Hon har sett förjävlig ut sista tiden, men efter att ha lyssnat på vad kennelägaren hade att säga om Wahidah och hundars uppväxt i övrigt känner jag mig lugn igen - det finns hopp även för Waha :p
Efter det tog jag och gick ut med Wahidah och Zala i sandtaget! Det är en av mina favoritplatser och det här var första gången jag var där med båda mina damer. Det var så vackert, trevligt och fint - och mina tjejer var så otroligt lätta att få tag på! :o Förhoppningsvis fick jag några bra bilder också.
Sedan åkte vi till veterinären för att vaccinera valpar. Vi passade även på att boka tid för undersökning av Zala, så nästa måndag får vi veta hur det blir med tumören! :D

Ni får ursäkta att jag nästan skriver blogg här - men eftersom det är vinthundssnack så får ni stå ut :p
Kan det finnas något härligare än att leva med vinthundar?

Millan, när på ett ungefär kommer vi få se valpbilder? :angel:

Vilken härlig dag ni såg ut att ha! Jag vill också ha lite snö och kallt. Bästa afghanvädret kan jag lova. :D Här är det bara regn och slask. Igår kom det snö men den försvann lika snabbt igen. :(

Jag måste ju bara visa. Jag hittade lite gamla valpbilder på pojkvännens dator. Känns som evigheter sedan han var så liten, och det är svårt att tänka sig att mitt hjärta gått från det här:

DSC00654.jpg

Till det här:
finkille2.jpg

finkille.jpg

På drygt ett halvår dessutom. Liiite skillnad, eller vad säger ni? :D

De två sista bilderna har för övrigt madeleinewall här fotat när vi hade playdate inför mydog. :p

Med andra ord.. om jag bosätter mig här uppe i norr på heltid så skulle jag kunna ha afghan :angel:

Han är för charmig din pojk. I sommar måste vi se till att ses! Kommer ni till västeråsutställningen?

Haha ja. Det är garanterat enklare att ha afghan där uppe än här nere i blötland. ;)

Jag har inte riktigt planerat året ännu. Jag har inget körkort och känner ingen jag kan lifta med heller. :( Men tanken är att komma iväg dit iallafall. Och till lite allt möjligt. :)

Han är superfin verkligen!

Jag tycker det känns som vinthundar förändras mer än många andra raser från valp till vuxen, men det kanske iof beror på att min saluki är den enda hunden där jag följt utvecklingen såhär på nära håll...

Men de har ju inte det rastypiska utseendet som valpar riktigt, det är ju mycket ben och nos som ska växa. :p

Nu har jag fixat bilderna från promenaden med Zala och Wahidah :D
Det blev lite väl många, så jag visar bara några här..
För den som är nyfiken på fler bilder:
http://Changrila.bilddagboken.se/p/dayview.html?directlink=1&t=1231110001&id=316494434

dsc_0386-copy_25598624.jpg

dsc_0354-copy_25598120.jpg

Valpbilderna hmm dom kommer hoppas jag :p någon gång i vår!

Vilka härliga bilder du tagit. Klart det finns hopp för din fina tjej. Alla vinthundar har ju en såkallad fulålder ;) Hon är jättevacker din tjej och ni kommer gå långt :love:

Tack Oceane är fräsch och pigg. :love: Nu är hon pensionerad från utställningar men med som sällskap!

Trevlig helg!
kram

Jag måste ju bara visa. Jag hittade lite gamla valpbilder på pojkvännens dator. Känns som evigheter sedan han var så liten, och det är svårt att tänka sig att mitt hjärta gått från det här:

DSC00654.jpg

Till det här:
finkille2.jpg

finkille.jpg

På drygt ett halvår dessutom. Liiite skillnad, eller vad säger ni? :D

De två sista bilderna har för övrigt madeleinewall här fotat när vi hade playdate inför mydog. :p

Han är så fin din kille :)
Tycker vi ska ha buketräff med våra vinthundar i sommar!!

Han är så fin din kille :)
Tycker vi ska ha buketräff med våra vinthundar i sommar!!

Ja! Det tycker jag med, min vovve får aldrig springa ikapp med likasinnad, grannens rottis är ju såååå loj att leka med. Kollegans airdelterrier är lite mer fart i men han springer ju för långsamt ju :p

Här är också en som har saluki...... fem st. flickor är det nu, sen har jag tre collie, som jag har fattat ett enormt tycke för. Hade afghaner på 70-80-talet, sen blev det saluki, och har det än. Ena tjejen är 13 år, en är 8, en 9 sen har jag två kullsyskon som är fem.

podengo portugues, cerdoso/pequeno en underbar ras. Lättlärd och rolig att ha att göra med. :laugh: Det finns inte så många i Sverige ännu.

055.jpg

003.jpg

025.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
930
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
1 018
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Hej, Vi är en barnfamilj som planerar att köpa en hund och skulle vilja ha tips på raser att titta på. Jag har själv växt upp med... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 753
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 232
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Budget samt tid för hund
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈