Vinthundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinthundar

Jag blev helt förälskad i henne när jag träffade henne (och några andra salukis som var med, däribland den som nu var med på utställningen).

Vad hade du för relation till hunden jag fotade?

Morfar var mitt hjärtas hund, kommer aldrig älska en hund så mycket som honom. Tyvärr blev han ihjälbiten av en maremma när han var 3 år :cry:
Han fick 2 kullar, jag tog en tik ur varje kull när han hade gått bort. Sen var jag tyvärr tvungen att omplacera Cleo, den svarta som kom veteran3a, som är mamma till Idjha som du fotat.

Nja, en som bor hos min svägerska i Italien, men vi ska flytta dit igen. Tiken från hans andra kull, eller egentligen första. Cleo är från kull nr 2 :D
iofs är de födda med 2 dagars mellanrum:D

Hm.. och där tappade jag kollen igen :p Nämn dem vid namn? :angel:

Du har alltså haft Cairo (eller vad han nu kan tänkas kallas)? som är pappa till Cleo.
På salukiarkivet står det att Cairo bara har två avkommor. Cleo och en guldfärgad tik. Stämmer inte det? eller har jag uppfattat fel om hundarna?

Nej det stämmer inte. Cairo fick 2 kullar i Italien, Benazir fick 8 el 9 valpar, varav en Egizia oad el Loup, Gioia, guldfärgad, bor hos min svägerska. Jazhira (el. nåt :o ) fick 5 valpar, varav en var A-cleopatra, Cleo, 3färgad, bor numer hos Marie

Ah, okay!
Kom på varför det nog inte finns på salukiarkivet.se.. Det rör sig ju inte om svenska hundar :angel: :D

______

nu har jag sett två valpbilder på Gioia :D
(Nej, jag letar inte för att "förfölja" dig eller något, jag är bara intresserad och nyfiken, så du kan känna dig lugn. :p)

Senast ändrad:

Nepp, på hundöarna i Sthlm :D
(Nu när jag såg bilden från finalen är jag ännu mer säker)

Visst är det här dottern? http://Changrila.bilddagboken.se/p/show.html?id=246504128&directlink=1

Vem är whippeten på de här bilderna?
Jag var på hundöarna idag, bebiseni bärsele+bärskydd (han hade det varmt o gott) och bara Zino med. En liten stund bara med matte. Vi träffade en greyhoundtik och Zino blev heeeelt såld! Sen kom 2 whippar också. :)

+ 2 till men de kom aldrig över från andra ön.

Tyvärr vet jag inte... Finns ju galet mycket whippar i Sthlm och de enda jag känner väl är 2 tikar, en brindle och en öhm.. cremeaktig filur :angel: (Jisses, jag har inte koll på vad färger heter på annat än saluki)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
970
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
1 028
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Hej, Vi är en barnfamilj som planerar att köpa en hund och skulle vilja ha tips på raser att titta på. Jag har själv växt upp med... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 812
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 239
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka