Vinthundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinthundar

Vem är whippeten på de här bilderna?
Jag var på hundöarna idag, bebiseni bärsele+bärskydd (han hade det varmt o gott) och bara Zino med. En liten stund bara med matte. Vi träffade en greyhoundtik och Zino blev heeeelt såld! Sen kom 2 whippar också. :)

+ 2 till men de kom aldrig över från andra ön.

Hundöarna låter så mysigt :laugh: Där måste vi ha en buketräff någon gång!!

Där finns väl inga rådjur eller harar att jaga va? ;) Maya och fått jaktdille det enda hon gör är att spana efter rådjur på våra promenader. Jag kan stoppa henne när jag ser dom före henne då kommer hon. Så det enda matte gör är att även hon spana efter vilt innan Maya ser dom.... Börjar bli lite krävande. Slutar mer och mer med att donnan får vara kopplad och bara lös inne på våran stora inhägnade tomt och stallplan. Hästarnas elstaket vågar hon sig inte heller under ;) oavsett hur många rådjur det än går på andra sidan gärdet bortom hästhagen!!

Brukar också gå en tur och kolla om det är rådjur på gärdena häromkring innan jag släpper henne då sticker hon ju inte ifrån mig!! Utan kan leka med Oceane och min kompis hund!! Busfia...

Nej, har aldrig sett vilt från öarna! På själva öarna finns de inte, de är omgivna av typ vallgravar. Sen har du hela stora drottningholms slottspark (eller vad stället kallas) runtom, har inte sett nåt!

Där finns väl inga rådjur eller harar att jaga va? ;) Maya och fått jaktdille det enda hon gör är att spana efter rådjur på våra promenader. Jag kan stoppa henne när jag ser dom före henne då kommer hon. Så det enda matte gör är att även hon spana efter vilt innan Maya ser dom....

Sådär går jag alltid runt och kollar innan jag släpper Waha. Hon har varit jaktgalning från att hon var 12 veckor gammal (då hon började försöka sig på fåglar) och det lär inte bli mindre av jakten vad jag tror... Som tur är så fick jag in tänket redan innan jag fick hem henne, men en gång råkade jag släppa Zala på en åker där det längre bort fanns en hare.. :p Som TUR var så hann jag se den innan Zala och då ropa in henne, men ish..

Det finns garanterat inte rådjur på hundöarna. Det finns nog ingenting där som kan intressera dem + enormt mkt hunddoft eftersom hundar är där hela tiden.

Hundöarna låter så mysigt :laugh: Där måste vi ha en buketräff någon gång!!

Ja, det låter underbart! Jag blir så avundsjuk, särskilt när jag ser bilder därifrån. Tyvärr är Stockholm lite långt bort för oss, men skulle gärna ta mig dit någon gång ändå, särskilt om man får chans att träffa lite andra vinthundar.
Faiza har ingen vinthundskompis här och det är trist, ingen att springa på kapp med. Nu när hundklubben har lite jullov också, så börjar det bli ont om lekkompisar över huvud taget...

Min ensamma hund:

25068211.jpg

25068226.jpg

(Haha, halvdåliga bilder, hon ser ju enormt bakhög ut...)

Maria-mp: Vad kul med fler Salukis (Salukisar?) och fina dessutom! Grattis till framgångarna!

Norra Västkusten. :)
Jodå, det kan allt vara fint här på vintern med, annars är det ju mest på sommaren som folk kommer hit. Nu på vintern är det tomt...
Men jag älskar havet, det är lite svårt att vistas någon längre period i inlandet när man är uppvuxen här.

Ja, det låter underbart! Jag blir så avundsjuk, särskilt när jag ser bilder därifrån. Tyvärr är Stockholm lite långt bort för oss, men skulle gärna ta mig dit någon gång ändå, särskilt om man får chans att träffa lite andra vinthundar.
Faiza har ingen vinthundskompis här och det är trist, ingen att springa på kapp med. Nu när hundklubben har lite jullov också, så börjar det bli ont om lekkompisar över huvud taget...

Min ensamma hund:

25068211.jpg

25068226.jpg

(Haha, halvdåliga bilder, hon ser ju enormt bakhög ut...)

Maria-mp: Vad kul med fler Salukis (Salukisar?) och fina dessutom! Grattis till framgångarna!

Åh vilka underbara bilder!

Hur gammal är hon nu?:)

Tack båda! Blev inte helnöjd med skärpan men ljuset är fint.

Faiza är fem månader nu, tiden går fort!

Norra Västkusten. :)
Jodå, det kan allt vara fint här på vintern med, annars är det ju mest på sommaren som folk kommer hit. Nu på vintern är det tomt...
Men jag älskar havet, det är lite svårt att vistas någon längre period i inlandet när man är uppvuxen här.

Vi kanske kan ta en vinthundsträff hos dig också någon gång :laugh:
Jag älskar västkusten och tänkt vad härligt för hundarna att kunna få springa omkring på stranden :laugh:

Åh, en sådan vinthundsträff är jag helt klart med på :D

Förresten, jag känner mig bortskämd. :D Valpis har senaste tiden uppfört sig exemplariskt och jag är mer övertygad nu än någonsin om att jag verkligen fått världens bästa valp :love: Sedan har jag hittat Zalas farbror och ska få åka ner till Skåne och träffa honom vid tillfälle :D (Jag är knäpp nog att mer än gärna åka runt i hela världen för att träffa släktingar till mina älskade hundar)

Tänk vad hemskt livet skulle vara utan dessa underbara långbeningar!

Beror nog mycket på att jag skolkat väldigt mycket senaste tiden (dumt, jag vet!) och varit hemma och lagt fokus på att få henne att fungera istället. Skolan förstör både henne och mig...

Jag kommer att åka tlill öarna imorgon, om vädret är ok. :)
Har köpt nya tennisbollar idag, annars är det så trist om det skulle vara helt tomt när jag kommer dit.

Just nu löper min lilla dam, men så fort hon slutat så kanske vi kan ha liten vinthundsträff, om du har tid nu kring jul vill säga?

Vi kanske kan ta en vinthundsträff hos dig också någon gång :laugh:
Jag älskar västkusten och tänkt vad härligt för hundarna att kunna få springa omkring på stranden :laugh:

Det skulle vi ju absolut kunna ha, det finns många fina ställen här i närheten. Fast det är ju bra mycket härligare till våren och sommaren så man kanske ska vänta tills dess?

Just nu löper min lilla dam, men så fort hon slutat så kanske vi kan ha liten vinthundsträff, om du har tid nu kring jul vill säga?

Absolut! Men jag väntar gärna en vecka extra efter löp, i slutet och faktiskt även precis efter tycker mina herrar att tikarna doftar ljuvligt! :D För alla inblandades skull! Inget kul med en ridande hane alternativt kopplad frustrerad hane. :( I så fall tar jag bara med Zino, han är stor och skulle behöva leka med nåt större är små whippets. Fast den fd kappgreyhounden vi träffade var FÖR snabb, Zino blev helt paff att nån var snabbare än han! Gnällde när hon sprang ifrån honom! :D

Idag var det ganska tråkigt på hundöarna, ingen hund Timothy ville leka med alls. Dessutom såg jag ett slagsmål där husse slog sin hund med nåt för att de skulle sluta, kopplet skulle jag gissa (jag var på andra ön). Blir det inte ofta VÄRRE när man är där och hetsar upp hundarna sådär? Fast man blir ju rädd och orolig för hur det ska sluta. Men hundslagsmål låter och ser ju ofta mkt mkt värre än vad det är i verkligheten.

Jag och Timpan lekte på egen hand på kullen istället, den är perfekt att rejsa upp och ned för! Bra muskelträning också.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
953
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
1 020
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Hej, Vi är en barnfamilj som planerar att köpa en hund och skulle vilja ha tips på raser att titta på. Jag har själv växt upp med... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 758
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 237
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Guldfasanerna