Vinthundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinthundar

Plötsligt händer det.........nu funkar det helt plötsligt:confused: jag fattar ingenting men här får ni se min lilla hjorthund i allafall.
Norbert Neddy 9 v, en riktigt charmknutte. Men jösses vad han sover mycket och han måste prompt knöla ner sig i Schipperkernas små korgar.....ja han är helt underbar i allafall. Konstigt att jag inte har förstått tjusningen med vinthundar förrän nu :grin: men bättre sent än aldrig. Förutom Norbert har jag alltså två Schipperke också.

IMG_3339.jpg

IMG_3344.jpg

IMG_3380.jpg

IMG_3440.jpg

IMG_3456.jpg

IMG_3439.jpg

Jättesöt! Och så stor redan. Sådana riktigt stora raser sover väl nästan hela tiden när de växer som mest :)

Gud vad söööt! :love: Jag blir helt valpsjuk. Som vanligt när jag ser valpar. :p

Igår var vi iväg på en liten inofficiell utställning, jag och Staketet. Han var faktiskt jätteduktig, även om han hade damp och inte ville stå still. Vi var ensam afghan tyvärr så BIR med HP fick vi lite automatiskt, men sedan blev vi till min förvåning BIG-1 med. :banana: I BIS-finalen blev vi oplacerade. Men åå vad nöjd jag var med honom. Han stod hyffsat still i finalen trots att ekipaget precis bakom lekte med pipleksak, lite dumt var att vi hade en långsam hund framför oss så trots att jag väntade lite med att springa så kom vi ikapp ganska snabbt. Men som sagt, jag är så nöjd. Han sprang jätteduktigt och visade upp sig, (förutom lite busförsök mot en valp vid ringkanten) förut har han varit lite långsam och seg och inte velat vara med riktigt.

Fin kritik fick vi med. Domaren sade att han tyckte han var jättefin, och att han har "korta" armbågar men att det med största sannolikhet kommer försvinna när han växer till sig lite. Skönt att höra, jag som oroar mig så. :laugh:

Står still några sekunder:
cebbeslebbe2.jpg

Huvudstudier:
cebbeslebbe4.jpg

cebbeslebbe.jpg

Han vann en leksak också, som han demolerade på två minuter.
"Men matte, det var inte jag. Eh va? Har jag tussar i pälsen? Nu förstår jag inte alls vad du menar."
IMG_4106.jpg

Och så en tjusig bild från när vi träffade haukur och company i lördags. Vi sprang på Cerberus bästa kompis Ciarán, och Cebbe gapade av förvåning. :rofl:
IMG_2004copy.jpg

Han är så otroligt fin, din pojk :D

Om du är valpsjuk kan du gärna få min valp. Jag känner mig som världens sämsta hundägare.
Knappt har vi börjat träna efter låång paus förrän jag inser att hon är stressad - igen! Något fel gör jag, för hundfan blir stressad av lydnadsträning. Det är inte kul att se sin vackra, älskade hund med stressig blick fara genom lägenheten som en tornado. Hon har börjat gnaga på framtassarna, slicka på allt och vara allmänt vimsig. Hon vägrar ligga stilla. Jag sitter nu här vid datorn och har koppel på henne för att försöka hålla henne någolunda på en plats...
Jag förstår inte vad jag gör för fel. Jag vet bara att allt känns hemskt. Så, är det någon som vill ha en saluki man inte kan ställa krav på så har jag en här. Varsågod.

Galathea: Fin han är och vad kul med fin kritik, grattis! Jättevackert ansikte har han ju också, tror inte jag sett någon bra bild på det tidigare :)

Red_Chili: Det låter jobbigt...:( Det är så svårt att inte bli stressad själv när de håller på så, och det gör det förmodligen värre.

Jag har iaf äntligen varit ute och fotat Faiza lite med min nya kamera, här är de bilderna jag gillar bäst:

24755056.jpg

(Beskuren)

24754951.jpg

(Beskuren)

24754952.jpg

(Oredigerad)

Är det där verkligen samma mupphund som vi brukar träffa vid härlanda?;) Eller har du en som du ställer ut och en som du muppar med?:D

GRATTIS till både dig och Cebbe!! :bump:

Föresten, är det någon härifrån som bor i närheten av Mjölby/Linköping? Fick reda på idag att jag fått lägenheten jag sökt och förra veckan att jag fått utbildningen jag sökt så nu ska jag och yrvädret bli Östgötar till årsskiftet! Behöver ju nya hundpolare till donnan (och en dagmatte;))!

Fina bilder :) (Det ser dessutom ut som om du har likadant koppel som mig :p)

Problemet med min dam är att hon inte har någon av-knapp. (förutom på kvällen då hon är helt slut). Hon har aldrig haft någon riktigt bra av-knapp och jag vet inte hur hon ska få en...

Hon har aldrig haft någon riktigt bra av-knapp och jag vet inte hur hon ska få en...
Det kommer med åldern;) Vinthundsvalpar är ju kända för att vara pestiga men det får man igen hundra gånger om när de är vuxna:D

Min donna är 17 månader nu och är fortfarande jättebusig ute, vissa dagar har hon helt glömt hur man går i koppel och bara studsar fram men hon är supercool inne, ligger och sover nästan hela tiden. Så det kommer, ha tålamod;)

Tack! Jag gillar också den bilden mycket. Är glad att jag lyckades få en såpass bra bild, det var inte många sekunder hon stod stilla vid rönnbären.

Red_Chili: Jag tar henne gärna. ;) Men jag vet hur det känns när allt bara går emot en. Cerberus är pest vissa dagar. Speciellt när man ska träffa andra hundar, då KAN han inte gå i koppel utan slänger sig, hoppar, studsar och är allmänt skitjobbig. Och jag flyger som en vante efter honom. :crazy: Men som haukur sade, vinthundsvalpar är ju rätt kända för att vara jobbiga. Så hon har säkert bara en sådan fas. :)

Klara J: Jättefina bilder! Hon är verkligen jättesöt! (Och nej, jag har inte haft några bra bilder på hans ansikte förut. :))

Haukur: Jag har kanske en hund med grova personlighetsstörningar? För igår kunde han visst gå i koppel trots hundar överallt. Och han visste att man inte fick slänga sig mot varenda träd eller hund eller människa eller löv eller grej i största allmähet. ;) Jag är tacksam att han än så länge väljer att vara en ganska lugn hund när vi är iväg och "tävlar". :D Vi tackar och bockar för grattiset. :p

Om jag varit ute eller lekt med Faiza en stund och sen måste göra något annat så sätter jag kompostgaller runt hennes bädd. De första gångerna gnydde hon och krafsade lite på gallret, men nu har hon lärt sig att är man i buren så händer inget kul = lika bra att sova. Men du kanske redan testat det, om inte så kanske hon är för stor för kompostgaller nu...

Hon har aldrig gått att ha instängd med kompostgaller... När hon var liten rev hon det och nu hoppar hon över.. :crazy: Vanliga hundar brukar ju ha liiite respekt för galler i alla fall.. Wahidah bet tag i gallren och puttade undan dem så fort hon var stor nog att stå på benen.

Uppfödarna sa att hon är en av de vildaste valpar de fött upp (och de har fött upp vilda valpar i mer än 20 år nu)... Jag får ju skylla mig själv lite. Men det som oroar mig är just det faktum att hon då och då verkar vara stressad.

Men det som oroar mig är just det faktum att hon då och då verkar vara stressad.

Hur mycket tränar du med henne då, om du tror att det är det som framkallar stressen? Vad tränar du? Jag hade nog låtit bli att träna en ganska lång period om du tror att det är det som stressar henne, hon är ju så ung så du har gott om tid att träna henne när hon vuxit till sig lite och det inte är så mycket att hålla reda på.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
975
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
1 033
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Hej, Vi är en barnfamilj som planerar att köpa en hund och skulle vilja ha tips på raser att titta på. Jag har själv växt upp med... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 822
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 239
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka