Vinthundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinthundar

Tackar :D

Så om allt går som det ska så kommer denne herre hit:

Qharaolus Al Ghouti Khatal Thiab, "Nemo"
qharaolus_al_ghouti_khatal_thiab_09.jpg

qharaolus_al_ghouti_khatal_thiab_04.jpg

qharaolus_al_ghouti_khatal_thiab_06.jpg

(Bilder från: www.djelal.com)

Visst är han :D

Nåja, något speciellt att tänka på nu när man "blir" med saluki? :D
Förutom allt som går att läsa som att "man äger inte en saluki, en saluki äger en" ;)

Nu har du ett mål att jobba mot;) haha

Ja, jag kan se det strålande resultatet framför mig.

-Tänd lampan cerberus.
*hund som stirrar*
-Ja tänd då!
*hund som sätter sig och stirrar*

osv.

:D Han är en hejare på "kram" iaf kan jag säga. Han ställer sig försiktigt på bakbenen med framtassarna på axlarna på kommandot kram. (min odrägliga roomies förtjänst. inte alltid praktiskt.) Så han kan jobba som kramhund! :idea:

Se till att vara trevlig mot alla vinthundsmänniskor, prova på lure coursing, köp många fina, breda halsband, glöm att du någonsin ska kunna hålla hunden borta från soffor... Hm... vad är det mer... Jo, tänk på att hålla utkik efter minsta lilla grej som rör sig när ni är ute. (jag lovar, man ändrar sitt sätt att se på omvärlden efter att ha haft vinthund ett tag!)

Jag får väl försöka vara trevlig då :angel: lure coursing har vi redan snackat om, likaså halsbanden har vi kikat på lite överallt (orientaliska mönster :love:) soffan har vi inte ens en tanke på att hålla honom borta från (likaså sängarna :angel:) så det bådar gott för framtiden då! Nu ska man bara få vinthundsögon i människoformat också :D

*smiley bomb*

QUOTE=Await;11579086]Visst är han :D

Förutom allt som går att läsa som att "man äger inte en saluki, en saluki äger en" ;)[/QUOTE]

Jag känner Nemos uppfödare!! :laugh: Så kul att han nu ska hamna hos dig!!
Han är en underbar hund!!

Åh det låter lovande :D
Jag blir iaf delansvarig eller hur man nu ska uttrycka det ;)

QUOTE=Await;11579086]Visst är han :D

Förutom allt som går att läsa som att "man äger inte en saluki, en saluki äger en" ;)

Jag känner Nemos uppfödare!! :laugh: Så kul att han nu ska hamna hos dig!!
Han är en underbar hund!!

Men vad kul att du känner till honom!:laugh: Det är jag som ska köpa honom, sedan ska jag och await hjälpas åt och dela ansvaret lite. Ska bli jättespännande att få hem honom, och jättekul att någon mer kan intyga att han är trevlig! :D

Verkligen fin kille ni ska få hem! Lycka till med allt! :)

Galathea: Faiza kramas också gärna, så som du beskriver med tassarna på axlarna plus att hon gärna pussas samtidigt, jättemysigt :D

Men vad kul att du känner till honom!:laugh: Det är jag som ska köpa honom, sedan ska jag och await hjälpas åt och dela ansvaret lite. Ska bli jättespännande att få hem honom, och jättekul att någon mer kan intyga att han är trevlig! :D

Ja han är jättego!! Men han är inte hos uppfödaren nu va? Utan såld en gång tidigare om jag inte missminner mig? :laugh: Har inte pratat med Annmarie på ett tag hon som fött upp honom. Grattis till en underbar hund!! :laugh:

Jag lyckas ju inte lägga upp några bilder men jag har bytt avatar till en kul bild på min lilla hjorthundskille.

Hämtade honom i tisdags och det har varit helt underbart han är jättekul och gosig och jättehärlig.
Han är otroligt duktig med kiss och bajs han har kissat inne fyra fem gånger på hela tiden och det har varit när jag inte har passat honom ordentligt, och bajsat har hant inte gjort inne. Han ylar vid halv två på natten och vill gå ut annars klarar han sig hela natten.

Jag ska fortsätta att försöka få till det med bilder när jag har tid.

Jag lyckas ju inte lägga upp några bilder men jag har bytt avatar till en kul bild på min lilla hjorthundskille.

Hämtade honom i tisdags och det har varit helt underbart han är jättekul och gosig och jättehärlig.
Han är otroligt duktig med kiss och bajs han har kissat inne fyra fem gånger på hela tiden och det har varit när jag inte har passat honom ordentligt, och bajsat har hant inte gjort inne. Han ylar vid halv två på natten och vill gå ut annars klarar han sig hela natten.

Jag ska fortsätta att försöka få till det med bilder när jag har tid.

Åh en hjorthund:love:

Dom är ju underbara sån ska jag någon gån i mitt liv äga! Du får se till fixa så du kan lägga in bilder sen, För jag vill se massor utav din kille:p

Jag är stolt whippet ägare :) Det är min första whippet,
har inte så stor erfarenhet av andra vinthundar.

Jaha hoppas att ni kan se det här men jag fattar inte varför det inte går att göra som man gjorde förut:(

Zadiyads Emporio Armani "Legolas" flyttade hem till oss
för 1½ år sedan, han är 3 år nu. Legolas är en snäll och super
mysig herre som älskar att ligga på soffan ;) Full fart när vi är
ute i skogen och busar (såklart!).

Bilder på Legolas ;)

resize-of-img_5119_17699918.jpg

resize-of-s1033596_10892861.jpg

mysis_15858065.jpg

Legolas och hans nya "sambo". Det berömda soffläget :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
975
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
1 033
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Hej, Vi är en barnfamilj som planerar att köpa en hund och skulle vilja ha tips på raser att titta på. Jag har själv växt upp med... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 822
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 239
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka