Vinthundar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinthundar

Idag sa dessutom min lärare (Kurt Nilsson, domare, det kanske säger er något?) att hon ser lika korkad ut som en flat coated! Sedan ångrade han sig lite, sa att det nog inte var SÅ illa, men att hon i alla fall går runt och ser ut som ett levande frågetecken. (och dumt nog kan jag inte annat än att hålla med honom, i alla fall ibland)

Låter som Kurt det :rofl:

Oh ja! Har du också haft honom som lärare?
Han har verkligen.. annorlunda.. sätt att prata på :D
Bortser man från att han påstår att min saluki inte är "som en typisk saluki" för att hon är för positiv till andra människor och ser korkad ut, så verkar han gilla henne, tror jag :p

Haukur: Det hade Waha säkert gjort - om hon kunnat :p

Tackar! Ja, han börjar bli lite vuxen nu min grabb. Fast idag märktes det verkligen inte kan jag säga. Han är billig nu. :devil: Igår skulle jag och en vän fota i skogen. Han har inte fått vara så mycket i skogen nu längre eftersom varenda barr och pinne fastnar i pälsen, men jag tänkte att okejdå han får springa med dobermannen. Vad gör han det första han gör? Hittar en rolig grop. Med vatten i. Och dyker med huvudet före. Sedan kör han rally i hela skogen och samlar upp varenda lös gren, barr och löv. På vägen hemåt försvinner han nån minut, och dyker sedan upp i full rulle som vanligt. Bara av vindbusten när han drog förbi så kände vi vad han hittat på; rullat sig i bajs! Taaack cebbe. Det tog en timme nästan, bara att bada honom och pilla ur grejer ur pälsen. :devil:

Idag har han och dobbisen varit ensamma när jag var iväg och hade skola och lite sånt. Under tiden har han gjort ett större hål av ett visserligen redan befintligt i ena hundbädden. Sedan har han placerat ut skumgummitussar i heeela lägenheten. Jag bord ha fotograferat det, för det såg verkligen ut som att han gått in i sovrummet, hämtat en tuss och gått iväg och lagt den på ett passande ställe och sedan gått in och hämtat nästa. Dessutom har han plockat ner en ask starka halstabletter från apoteket från en hylla och pillat ur dom ur förpackningen. Hundskrälle. Han var överlycklig när jag kom hem igen, säkert stolt över sin uppiffning av lägenheten. ;)

Åh, haha, underbart att det inte bara är Waha som är dum :D Jag kan tänka mig hur surt det där måste varit.

Förresten, VET NI vad jag hittade?!
FILMKLIPP på Wahidah när hon var 16 DAGAR gammal! :banana::bump::love::love::love:
Jag trodde att jag tappat bort dem, men idag, när jag kollade runt på externa hårddisken så hittade jag alla 7 filmklipp! Nu är de på väg upp på youtube :D

oH ja! Hon har dessutom börjat hoppa upp med framtassarna på diskbänken (vilket hon VET att hon inte får göra) RAKT FRAMFÖR MIG! Även om jag står 2 meter ifrån henne så gör hon det! När hon gjorde det så röt jag åt henne och nästan slängde henne i bädden. Tro fan heller att hunden ens bryr sig...

Idag sa dessutom min lärare (Kurt Nilsson, domare, det kanske säger er något?) att hon ser lika korkad ut som en flat coated! Sedan ångrade han sig lite, sa att det nog inte var SÅ illa, men att hon i alla fall går runt och ser ut som ett levande frågetecken. (och dumt nog kan jag inte annat än att hålla med honom, i alla fall ibland)

Som Haukur så fint skrev:

Det är tur för henne att hon är söt när hon sover :devil:

Som min Maya då dom har passerat valpstadiet... Hon är ju två och ett halvt år :p

Hon kan sticka iväg från mig just nu när jag står och ropar på henne.
Hoppas på att det bara är hormoner innan löp.

Men vi tränar på..... Busiga lilla hunden och jag. Häromdagen blev jag så arg när Oceane och jag var tvungna att kliva över en hel plöjd åker i sörjan för att hämta Maya... Efter den gången så har det blivit bättre för då kände hon att matte var arg!!

På tal om skumgummitussar...
Så här fin blev min ena fåtölj under Zings valptid:

u6ygfevt.jpg

trjdbsdg.jpg

Zing var superstolt :devil:

//Flo

Ojj det va inte lite han hade tugat heller..

Så där såg min madrass ut med en dag när jag kom hem och min kära saluki trodde han hade varit jätte duktigt!

Ja, där hade han ju varit duktig! :D
Faiza har en förkärlek för papper (tidningspapper/hushållspapper/viktiga papper) som hon älskar att plocka ner från borden och riva i småbitar :devil:
Skulle hon få chans att gå loss på skumgummi skulle hon nog inte säga nej till det heller fårstås :crazy:
Visst är det underbart med valpar :love:

Oh ja! Har du också haft honom som lärare?
Han har verkligen.. annorlunda.. sätt att prata på :D
Bortser man från att han påstår att min saluki inte är "som en typisk saluki" för att hon är för positiv till andra människor och ser korkad ut, så verkar han gilla henne, tror jag :p

Jepp, 3år med Kurt som lärare :)
Heta diskussioner om rasavel/SKK emellanåt.
Han sa att min kompis Wheaten var totalt tom i bollen, men turligt nog så såg den helt skaplig ut bortsett från den bedrövliga klippningen... det var vi som hade klippt den lektionen innan :rofl: :angel:

Din flicka är ju underbart vacker :love: men verkar vara lite smått jobbig ibland :p

Haha, samma som mig då.
Vi har fått VÄLDIGT mycket roliga kommentarer om klassens hundar :D

Kul att du tycker att hon är vacker :D Jag håller med (oftast, men hon är inne i en fulingperiod nu) och åh vad hon kan driva mig till vansinne då och då! Sedan vet jag att mitt egna humör är som en bergochdalbana, allt är svart eller vitt och det finns få gråskalor, så valpen är antingen hemsk eller fantastisk :p

GRATIS VALP BORTSKÄNKES! :devil:

Det här, ärade medmänniskor, är mitt GOLV!!! :cry:
IMGP5540.jpg

Vad fan gör man nu? Det var ett litet "hål" där förut - som jag skulle slippa betala eftersom förra hyresgästen orsakat det. Fuck!
Är det dyrt med nytt golv?

JAG SATT FAN VID DATORN NÄR HON HADE SÖNDER DET!
Den valpjäveln hade dessutom tuggben! Men nejdå, det var golvet som (Väldigt tyst) skulle gå sönder.

Hon är din. När kan du hämta henne? (Fan vad jag kommer skratta åt det här när hon är vuxen och mattan är utbytt, det vet jag, men just nu är jag bara förbannad)

För att tänka positivt:
Jag kan nog få välja golv själv = få snyggare golv (Jag är inte förtjust i fusk-parkett)
Jag bor bara på 36kvm och golvet hon hade sönder är nog på 20kvm, det borde inte bli sååå dyrt, men min ekonomi är i botten hela tiden eftersom jag pluggar.

Jag har sagt det förut: Det dyra är inte att köpa valp. Det dyra är att köpa nytt/laga det som valpen tar sönder...

Visst är det underbart med valpar och unghundar! :love: :rofl:

Som tur är glömmer man bort det jävligaste tills det är dags nästa gång. :p

Min grävde bland annat upp en halv kvadratmeter stavparkett (ganska små bitar) som valp. Det tog tid att pussla ihop det golvet igen när det var dags att flytta.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
972
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
1 031
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Hej, Vi är en barnfamilj som planerar att köpa en hund och skulle vilja ha tips på raser att titta på. Jag har själv växt upp med... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 815
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 239
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka