Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fy så mycket "dåliga" böcker jag stött på den senaste tiden.
Jag ska lägga till lite på min bricka men har en fråga. Räknas guld som gult? Det borde det väl göra
Kan det vara Kate Quinns The Rose Code du tänker på?Jag kryssar bok i inlägg före mitt inlägg. Jag har läst klart Det första chiffret av Denise Rudberg som tidigare är kryssad av @Mineur Hon har redan gjort en bra sammanfattning av den så jag gör inte det igen. Jag gillade den tycker det var en bra historisk beskrivning i den som gjorde den autentisk för mig. Gillade väldigt mycket att författaren har varit noggrann med detaljer som till exempel att man behöver koka vatten till diskning och skurning av golv på spisen o.s.v. Såna där småsaker som gör att den känns äkta historisk tycker jag.
Sen tyckte jag om karaktärerna, de var bra beskrivna. Sen tyckte jag till skillnad från Mineur att det inte gjorde något med de lösa trådarna i slutet utan det känns som att det kan komma en del svar i nästa bok i serien. Som jag för övrigt tänker ladda ner direkt och läsa för jag vill läsa mer om dessa karaktärer och tidsepoken.
Har också under läsningens gång förgäves försökt komma på en annan bok jag läst med liknande historia där kvinnor var anställda i svenska försvaret vid den här tiden och avkodade chiffer på liknande sätt men kan inte komma på vad den heter eller vilken författare så det måste jag fortsätta att fundera på.
Fy så mycket "dåliga" böcker jag stött på den senaste tiden.
Jag ska lägga till lite på min bricka men har en fråga. Räknas guld som gult? Det borde det väl göra
Kan det vara Kate Quinns The Rose Code du tänker på?
Ja just det ja, du skrev ju till och med "svenska försvaret"! Då kan jag inte hjälpa dig tyvärr, känner inte igen detDen har jag läst och den var bra dock är detta en bok med svenska som originalspråk som jag inte kan komma på vad den heter.
Ja just det ja, du skrev ju till och med "svenska försvaret"! Då kan jag inte hjälpa dig tyvärr, känner inte igen det
Wow, full bricka redan! Vi får göra en specialbricka till dig nästa gång, som är dubbelt så stor som den för oss andraBingo.
Jag kryssar En bok på över 400 sidor med Doften av kardemumma av Beatrice Samuelsson. Boken är en debutroman, och det märks på språket som inte riktigt flyter. Handlingen börjar som någorlunda realistisk, men utvecklas sen till en helt osannolik historia som inte lyckas fånga mig alls.
Acceptabel, om än lite styltig, inläsning av Hedvig Lagerkvist.Visa bifogad fil 140305