Jag kommer vara hemma på med bebisen, dock kommer jag att jobba 50 % så snart som möjligt (hemifrån). Om det är en utopi eller inte återstår att se, men jag kommer räkna in all tid jag sitter i telefonen och diskuterar med VD, styrelseordförande osv, all tid jag läser mail, alla styrelsemöten jag går på, personalmöten jag tar osv osv.
Mannen kommer fortsätta jobba heltid fram till sommaren, efter sommaren går han ner på 75 %. Han är chef inom polisen och går han ner mer i tid måste han pausa sitt chefsjobb. Jobbar han 75 % gör han tre pass i veckan som han i viss mån schemalägger själv = vi behöver inte jobba samtidigt.
Jag kommer att få ut samma lön som idag då företaget reglerar mellanskillnaden mellan föräldrapenningen och min ordinarie lön. Mannen kommer ju få lägre lön när han går ner i tid sen.
Pratade mer försäkringskassan idag och fick förklarat för mig att jag kan ta ut 50 % 7 dagar i veckan och så jobba 50 % 5 dagar i veckan om jag vill. Jag trodde att jag bara kunde ta ut 50 % 5 dagar i veckan om jag jobbade 50 % 5 dagar i veckan. Får se hur jag gör. Vi vill ju spara dagar också för att mannen ska kunna ta mer ledighet vid sommarlov, jul osv (jag styr ju i ganska stor utsträckning min egna tid), men man får ju inte spara så mycket efter 4 år så får se hur vi gör.