Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hoppar in från sommartråden. Jag är gravid med mitt andra barn. Den här graviditeten växte mina bröst massor tidigt, fyra storlekar upp i v 18, men efter det har de faktiskt inte vuxit mer. Förra graviditeten växte brösten mer jämnt över tiden. Hur det blir vid amning kan jag inte svara på för jag gav upp det efter mindre än en vecka (bröstopererad, mjölken kom inte ut) men när mjölken rann till blev brösten tillfälligt jättestora och svullna. Det gick tillbaka efter några dagar. När jag gick ner mina gravidkilon gick brösten tillbaka till storleken jag hade innan.Ni som har barn sedan innan hur mycket ökade era bröst under graviditeten och efter? När ni slutade amma blev de mindre eller behöll storlek?
Jag har redan ökat tre storlekar, sportbharna börjar sitta väl tajt och på några rymmer de ut vid armhålan. Nu trodde jag att de liksom var färdigökat tills de skulle sättas mjölk men de har börjat ömma igen och jag vill för allt i hela världen inte att de blir större efter amningen för då bryter jag ihop.
Grattis till giftemålet!Jag har haft den absolut bästa helgen i mitt liv! Nu kan jag titulera mig fru!
Det var ren tur att bröllopet var denna helg och inte nästa. När vi kom ned till Öland för 1.5v sen, kunde jag ha alla kläder jag hade med mig. Nu kan jag ha 1 plagg. Får seriöst inte på mig verken byxor eller tröja. Redan fått mycket mage.
Jag använder sällan vanlig bh utan kör sport bh mest hela tiden, speciellt förra graviditeten när bröstvårtorna var så sjukt ömma att det inte gick att ha vanlig bh. Så det är svårt att säga hur många storlekar de ökade. Jag kunde i alla fall använda samma sportbh under hela graviditeten och sen körde jag på mjuka amningsbehåar. Mina bröst blev inte jättestora men när jag slutade amma märktes det ju att de varit större än vanligt för då gick de tillbaka i storlek.Ni som har barn sedan innan hur mycket ökade era bröst under graviditeten och efter? När ni slutade amma blev de mindre eller behöll storlek?
Jag har redan ökat tre storlekar, sportbharna börjar sitta väl tajt och på några rymmer de ut vid armhålan. Nu trodde jag att de liksom var färdigökat tills de skulle sättas mjölk men de har börjat ömma igen och jag vill för allt i hela världen inte att de blir större efter amningen för då bryter jag ihop.
Jag var lite överviktig med första barnet och min mage kom inte senare än de som var lika långt gångna och syntes inte mindre. Och det syntes verkligen att det var en gravidmage! den syntes genom kläderna strax efter v20.Ja, grattis till giftemålet @YaHilweh har jag ju glömt säga!
Jag funderar också över kroppsliga förändringar. Jag har dock runt 15 kg övervikt sen tidigare så hittills har inte själva graviditeten bidragit speciellt mycket på varken bröst eller mage. Känner mig förstås lite uppblåst och har svårare att dra in magen än innan, men använder samma bh och kläder i övrigt som innan.
Känns på ett sätt lite trist att kanske inte "märka" när första tecknen på gravidmagen dyker upp på samma sätt, men å andra sidan kanske jag kan komma tillbaka till jobbet om en månad och faktiskt hinna berätta för chefen innan hen anar något på egen hand
Leder och höfter har jag redan börjat känna av lite, och ibland när jag hoppar av cykeln ilar det på ett ganska otrevligt sätt i bäckenet, det känns sådär faktiskt... Men jag får ta en dag i taget och se hur kroppen hanterar den kommande tiden.
Standard är rutinultraljud mellan v.18-19. Sen erbjuder fler och fler landsting kub-test även till de som är under 35 och då är ju en del av det ett ultraljud. Vissa får göra tidigt ultraljud av olika anledningar.Grattis @YaHilweh!
Den senaste veckan har jag inte velat ha varken bebis eller valp, hade hellre åkt till Italien och druckit vin (vilket var planen om det inte blivit nån valp till oss). Idag känns det äntligen lite bättre, hoppas att det fortsätter såhär.
När gör ni andra ul? Om jag inte förstod fel så är första ul för mig i vecka 18.
Jag gjorde ju UL igår, då i v 12+5 och ihop med KUB, som alla erbjuds i mitt landsting. Nästa, det som jag antar är standard, är bokat till v 19.När gör ni andra ul? Om jag inte förstod fel så är första ul för mig i vecka 18.
Har ganska mycket mage, det mesta sitter där, skulle jag säga... Men du har kanske rätt, vi får se helt enkeltJ
Jag var lite överviktig med första barnet och min mage kom inte senare än de som var lika långt gångna och syntes inte mindre. Och det syntes verkligen att det var en gravidmage! den syntes genom kläderna strax efter v20.
Det beror säkert på hur kilona är fördelade men jag tror att man får vara rejält överviktig om det inte ska synas att det är gravidmage.
När gör ni andra ul? Om jag inte förstod fel så är första ul för mig i vecka 18.
Kör på!Alltså jag blir så sugen på en nr 3 när jag läser er tråd
Vi har RUL inbokat v 19, känns både avlägset och som ganska snartNär gör ni andra ul? Om jag inte förstod fel så är första ul för mig i vecka 18.
Den väntar jag också på!Jag ligger och väntar på den där delen av graviditeten där man blir pigg, snygg och mår fantastiskt . Den skulle ju komma nu! Istället fortsatt trött och illamående till och från, främst på kvällarna.