Just nu är sömnen ett stort problem här, mest min sömn dock
L sover ganska fast 10 timmar per natt nu med 2-3 mattillfällen. Dagtid varierar det mycket med oftast max 30 minuter sömn vilket såklart gör att hon blir trött snart igen så vakenperioderna är allt mellan 1h-2,5 ibland upp mot 3 timmar. Nu börjar insomnandet vara bökigt igen efter att ändå funkat bra ett tag. Hon vill hålla i min hand när hon ska somna men vaknar så fort jag försöker frigöra mig. Nattetid behöver jag sova med handen för mig själv annars kan jag inte sova, dagtid vill jag kunna lämna sängen.
Och så börjar mina sömnproblem ställa till det ordentligt igen. Somnar senare än jag vill och kan inte somna om när jag ammat. I natt sov jag 00-03 (försökte somna från 22), när jag till slut kände att sömnen inte var så långt borta vid 05 så vaknade bebis och somnade om först 6:30, sen sov vi hela 30 minuter.
Just nu kan ju maken ta henne en del morgnar men ibland vill han ha sovmorgon och snart är semestern slut så då försvinner ju den möjligheten. "Sov när barnet sover" haha ja 20 minuter åt gången för det är vad som återstår om jag lyckas lirka loss min hand och då finns ingen egentid alls
Sorry för gnäll. Det är tröttheten som talar och jag har ändå en bebis som sover bra