Vinterföräldrar 22/23

Å, lite bakslag för lillen igår. Skallfrakturen (från sugklockan) verkar inte ha läkt (inväntar samtal från läkare) och smultronmärke som gått bananas och kanske måste fixas till. Blir så ledsen för lillens skull. Nu skulle vi ju inte vara på sjukhus mer! Min lilla fina och glada tuffing ❤. Hoppas att detta är vår sjukhusdos för när detta är över tycker jag att det räcker.
 
Å, lite bakslag för lillen igår. Skallfrakturen (från sugklockan) verkar inte ha läkt (inväntar samtal från läkare) och smultronmärke som gått bananas och kanske måste fixas till. Blir så ledsen för lillens skull. Nu skulle vi ju inte vara på sjukhus mer! Min lilla fina och glada tuffing ❤. Hoppas att detta är vår sjukhusdos för när detta är över tycker jag att det räcker.

Men nej..., det är jättejobbigt att ha de små på sjukhus, man kan ju inte förklara för dem heller att det blir bättre sen. Men man får vara glad så länge det är något som går att fixas till. Håller tummarna för er! ❤️
 
Å, lite bakslag för lillen igår. Skallfrakturen (från sugklockan) verkar inte ha läkt (inväntar samtal från läkare) och smultronmärke som gått bananas och kanske måste fixas till. Blir så ledsen för lillens skull. Nu skulle vi ju inte vara på sjukhus mer! Min lilla fina och glada tuffing ❤. Hoppas att detta är vår sjukhusdos för när detta är över tycker jag att det räcker.
Fy vad tråkigt att höra, men hoppas precis som du själv säger att ni får er dos nu och kan få hålla er därifrån sen ❤️
 
Å, lite bakslag för lillen igår. Skallfrakturen (från sugklockan) verkar inte ha läkt (inväntar samtal från läkare) och smultronmärke som gått bananas och kanske måste fixas till. Blir så ledsen för lillens skull. Nu skulle vi ju inte vara på sjukhus mer! Min lilla fina och glada tuffing ❤. Hoppas att detta är vår sjukhusdos för när detta är över tycker jag att det räcker.

Åh vad jobbigt ❤️ Man vill ju att de bara ska få må bra 🙁

Vi har upptäckt Torticollis på vår plutt. Han har huvudet lutat åt höger hela tiden så troligtvis är det någon muskel som är kort i nacken. Som tur är bor han mer eller mindre i selen dagtid så bakhuvudet har inte blivit snett. Nu inväntar vi remiss till fysioterapeut så får vi se vad hen säger.
 
Åh vad jobbigt ❤️ Man vill ju att de bara ska få må bra 🙁

Vi har upptäckt Torticollis på vår plutt. Han har huvudet lutat åt höger hela tiden så troligtvis är det någon muskel som är kort i nacken. Som tur är bor han mer eller mindre i selen dagtid så bakhuvudet har inte blivit snett. Nu inväntar vi remiss till fysioterapeut så får vi se vad hen säger.
Vi har ett lite snett bakhuvud 😅. Troligt pga. att infarter och sond satt på ena sidan när vi var inlagda och att lillen då valde att ligga mest på andra sidan. Så har det bara fortsatt. Svårt att tvinga honom rätt. Nu föredrar han dessutom att försöka stå på sina små knubbiga ben hela dagarna så det är väldigt oklart om det kommer att rätta till sig (svårt att övervaka nattetid). Men gott att det inte gått så långt för er del!
 
Åh vad jobbigt ❤️ Man vill ju att de bara ska få må bra 🙁

Vi har upptäckt Torticollis på vår plutt. Han har huvudet lutat åt höger hela tiden så troligtvis är det någon muskel som är kort i nacken. Som tur är bor han mer eller mindre i selen dagtid så bakhuvudet har inte blivit snett. Nu inväntar vi remiss till fysioterapeut så får vi se vad hen säger.

Vad innebär torticollis? Bubblan håller också sitt huvud snett när hon håller det fritt. Inget som bvc har kommenterat, men jag ska kanske fråga om det när vi är där nästa gång...
 
Vad innebär torticollis? Bubblan håller också sitt huvud snett när hon håller det fritt. Inget som bvc har kommenterat, men jag ska kanske fråga om det när vi är där nästa gång...
Det är just en snedställning av huvudet som menas. Min pojk har alltid huvudet lutat åt höger och lutar jag honom i famnen åt höger och vänster så syns det stor skillnad på rörligheten han har åt de olika sidorna.

Den här sidan tycker jag är bra 😊
 
Å, lite bakslag för lillen igår. Skallfrakturen (från sugklockan) verkar inte ha läkt (inväntar samtal från läkare) och smultronmärke som gått bananas och kanske måste fixas till. Blir så ledsen för lillens skull. Nu skulle vi ju inte vara på sjukhus mer! Min lilla fina och glada tuffing ❤. Hoppas att detta är vår sjukhusdos för när detta är över tycker jag att det räcker.
Åh, hoppas det blir bra!
 
Vilken storlek på kläder drar era nu? Min kan fortfarande ha 50 i vissa märken (pop), men generellt är hon på 56, men vissa byxor i 62 (dragit iväg lite på längden!).
 
Vilken storlek på kläder drar era nu? Min kan fortfarande ha 50 i vissa märken (pop), men generellt är hon på 56, men vissa byxor i 62 (dragit iväg lite på längden!).
Har precis plockat fram 62 nu, när hon är snart tre månader gammal. Men här är det tvärtom, de flesta byxorna där är för stora :laugh:

Sen har hon fortfarande kläder i 50 som passar, så det beror väldigt på märke. Bodyn hon hade hem från sjukhuset (i 50) ser fortfarande nästan stor ut. :p
 
Vilken storlek på kläder drar era nu? Min kan fortfarande ha 50 i vissa märken (pop), men generellt är hon på 56, men vissa byxor i 62 (dragit iväg lite på längden!).

Jag tycker det varierar stort beroende på märke. Bubblan är 4 månader nu och vi har kläder från Ica i strl 56 som passar utmärkt, medan vissa kläder som vi köpt i secondhand i 62 är på gränsen till för små... Det som sitter bäst just nu är bodys från Lidl i strl 62/68. Byxor tycker jag mest vi har problem att de är för trånga i midjan. 🙈
 
Vilken storlek på kläder drar era nu? Min kan fortfarande ha 50 i vissa märken (pop), men generellt är hon på 56, men vissa byxor i 62 (dragit iväg lite på längden!).
Mim tjej är fyra månader på tisdag men vi kör framför allt 50 och 56 ännu. 50 pyjamasmas med fot har vi fått lägga undan men 50 bodys som vi använder grenförlängare till fyller hon fortfarande inte ut på bredden. Hon följer inte samma kurva på längd och bredd så inget passar egentligen speciellt bra.
 
Mister pytteliten (med födelsevikt 2,9-ish) är tre månader och har sprängt 5-kilosgränsen vilket vi är tacksamma för med tanke på hans klena start. Vi kör med 56-62 i kläder just nu. Han har nog haft något i 68 också men som ni säger så är det väldigt stor skillnad i märken. Häromdagen hade han t-shirtpremiär 👍
 
Vilken storlek på kläder drar era nu? Min kan fortfarande ha 50 i vissa märken (pop), men generellt är hon på 56, men vissa byxor i 62 (dragit iväg lite på längden!).
Min lilla busunge är lång och smal som sina föräldrar och just nu är det benen som dragit iväg så vi har 56 i bodys och 62/68 i byxor beroende på märke 😂 precis passerat 4 månader och äntligen tagit sig över 5kg men vi följer vår egna kurva och hon utvecklas som hon ska så vi bara njuter av livet just nu ❤️
 
Mister pytteliten (med födelsevikt 2,9-ish) är tre månader och har sprängt 5-kilosgränsen vilket vi är tacksamma för med tanke på hans klena start. Vi kör med 56-62 i kläder just nu. Han har nog haft något i 68 också men som ni säger så är det väldigt stor skillnad i märken. Häromdagen hade han t-shirtpremiär 👍
Samma här, hon är inte riktigt över 5kg än, och bäst sitter 56 upptill och 62 nertill.
 
Jag tycker det varierar stort beroende på märke. Bubblan är 4 månader nu och vi har kläder från Ica i strl 56 som passar utmärkt, medan vissa kläder som vi köpt i secondhand i 62 är på gränsen till för små... Det som sitter bäst just nu är bodys från Lidl i strl 62/68. Byxor tycker jag mest vi har problem att de är för trånga i midjan. 🙈
Pop byxor tycker jag är bra, många har ju sån där resår i midjan du kan förlänga eller förkorta med en knapp?
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Nu är jag lite pirrig i magen... Jag och min sambo vill gärna ha barn och har tänkt oss en knodd som nästa år, vi har dock inte börjat...
2
Svar
26
· Visningar
4 275
Övr. Barn För en tid sedan ( i juni tror jag det var) hade sambon och jag oskyddat sex. (dumt jag vet. Påpeka inte det tack) tog ett dagen efter...
Svar
15
· Visningar
4 390
Senast: GotAsecret
·
Gravid - 1år Hej alla !! Tyckte det nu var dax att skaffa sej ett användarnamn efter att ha "tjuv-läst" här under flera års tid. Är som...
Svar
14
· Visningar
2 099
Senast: Zody
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Hönstråden II
  • Kroniskt sjuk och hund

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Lerig hage

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp