Idag fick vi till sjalen! Och hon somnade på stört
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Han är 7 veckor och väger 5,9 kg, 1 kg mer än storebror vid samma ålder men lika lång .
Så länge din bebis växer på längden så kan du vara lugn. Det är det jag fick till mig när storebror hade långsam viktuppgång. I hans fall vände det när vi började utesluta mjölkprotein. Han bajsade grönt slemmigt och skummande bajs vilket var helt normalt enligt BVC när vi slutade med mjölk blev det normalt gul/orange bebisbajs igen.
Det skadar inte att utesluta i 2-4 veckor och sedan testa äta igen. Vissa säger att soja är likt mjölk men jag hinner inte leta upp källa på det nu.Min bvc säger också att bebisbajs kan ha alla färger, men att det bara är vitt eller blodblandat som är dåligt. Bubblan bajsar ofta gulgrönt på kvällen och gul-orange på dan. Svårt att se i blöjan om det skummar, men det skummar ofta när jag prickar in det i handfatet. Har funderat på att utesluta mjölk för att se om det blir nån skillnad. Tog du bort mjölkprodukter, eller är det allt som innehåller mjölk som måste bort? Tänker typ bröd som är bakat med mjölk i?
Det skadar inte att utesluta i 2-4 veckor och sedan testa äta igen. Vissa säger att soja är likt mjölk men jag hinner inte leta upp källa på det nu.
Jag uteslöt mjölk helt och i början även sådant som kunde innehålla spår av. Man vänjer sig även om man kan sakna vissa saker (som ost). Gömda mjölkkällor är bland annat maizena redning, zendium tandkräm, viss prickig korv/salami och vissa kryddblandningar (tex Aromat). Eftersom jag uteslöt även soja gillar jag oatly iMat och deras créme fraîches. Bara att byta rakt av. Gratänger går utmärkt att köra i ugnen utan ost på toppen. Om andra i hushållet äter mjölkprodukter så kör allt i diskmaskinen på så hög temp som möjligt. Gillar man leverpastej så är den ugnsbakade utan mjölk.
Har hon andra symptom som magknip, kaskadspyor, dålig viktuppgång..?
Kan tyvärr inte säga att jag känner igen det, men sen föredrar ju min busunge att sitta i sele och sånt så vi kanske kan skylla på detNågon mer än jag som gått och fått ont i "gropen" nedaför tummen (efter att bebis kom)? (Kanske ett tecken på att jag lägger ifrån mig lilleman för sällan .) Har liksom spridit budskapet om hur bra det var att träna sig igenom graviditeten och att jag aldrig hade klarat alla märkliga sovställningar, amningsställningar och konstiga statiska övningar som bara verkar höra föräldraledigheten till utan den träningsgrunden. Och så är det tummgropen som "gå sönder"....
Någon mer än jag som gått och fått ont i "gropen" nedaför tummen (efter att bebis kom)? (Kanske ett tecken på att jag lägger ifrån mig lilleman för sällan .) Har liksom spridit budskapet om hur bra det var att träna sig igenom graviditeten och att jag aldrig hade klarat alla märkliga sovställningar, amningsställningar och konstiga statiska övningar som bara verkar höra föräldraledigheten till utan den träningsgrunden. Och så är det tummgropen som "gå sönder"....
Det kan jag tala om, alla leder och rygg har gått i strejkKan tyvärr inte säga att jag känner igen det, men sen föredrar ju min busunge att sitta i sele och sånt så vi kanske kan skylla på det
Håller med om träningen däremot, vill inte veta hur min kropp hade känts idag utan den grundstyrkan...
Åh, försökte hålla igång med träningen graviditeten igenom. Började till och med jogga i princip i samma vecka som jag blev gravid men fick ge upp det när det blev mörkt och halt och kroppen började protestera. Är dessutom jätteglad att det även denna gång gick att rida fram till dagen innan förlossningen, om än lite lugnare än förra graviditeten!Någon mer än jag som gått och fått ont i "gropen" nedaför tummen (efter att bebis kom)? (Kanske ett tecken på att jag lägger ifrån mig lilleman för sällan .) Har liksom spridit budskapet om hur bra det var att träna sig igenom graviditeten och att jag aldrig hade klarat alla märkliga sovställningar, amningsställningar och konstiga statiska övningar som bara verkar höra föräldraledigheten till utan den träningsgrunden. Och så är det tummgropen som "gå sönder"....
Vad skönt att höra att bilresan gick bra. Vi gjorde faktiskt också den i helgen, gick bra här med. Här tuggas det också på verkligen allt och mängden saliv busungen kan producera är verkligen imponerande har även så smått börjat med lite smaksensationer för hon har varit så otroligt nyfiken på vår mat ett tag nu. Bara smaker, inte konsistenser ännu, men smaknappen är verkligen gudomlig därIdag har vi varit i Göteborg (igen) för inskrivning till operationen. Fick träffat läkare, sjuksköterska och narkosläkare. Tjejen sov jättefint både på vägen dit och hem (2,5 timmar i bil, enkel resa). Nu vill vi bara ha detta överstökat, men får vänta tre veckor till. Undertiden har vi roligt åt att hon greppar efter grejer nu och tuggar frenetiskt på typ allt. Tand på gång? Pratar fortfarande mycket och testar lite nya ljud. Igår avslutade hob varje "ord" med att gå upp i falsett.
Hur klär ni barnen när ni är ute nu? Vi bor ju i Skåne och idag låg lillen i vagnen på fårfäll. På sig själv hade han mössa och body och sedan själva "locket" till liggdelen och en ullfilt. Han kändes helt okej i temp den timman vi var ute men det kändes lite läskigt att skippa åkpåsen. (Skulle gissa på att vi har typ 14 grader eller så.) Jag tycker att det är svårt att klä honom och vara säker på att det blir bra.
Just nu kör vi:Hur klär ni barnen när ni är ute nu? Vi bor ju i Skåne och idag låg lillen i vagnen på fårfäll. På sig själv hade han mössa och body och sedan själva "locket" till liggdelen och en ullfilt. Han kändes helt okej i temp den timman vi var ute men det kändes lite läskigt att skippa åkpåsen. (Skulle gissa på att vi har typ 14 grader eller så.) Jag tycker att det är svårt att klä honom och vara säker på att det blir bra.
Bebis åker än så länge bara sele så han har bara vanliga kläder + väpnarluva i ull när vi är ute. Sen kör jag fodrad bärjacka om oss båda två.Hur klär ni barnen när ni är ute nu? Vi bor ju i Skåne och idag låg lillen i vagnen på fårfäll. På sig själv hade han mössa och body och sedan själva "locket" till liggdelen och en ullfilt. Han kändes helt okej i temp den timman vi var ute men det kändes lite läskigt att skippa åkpåsen. (Skulle gissa på att vi har typ 14 grader eller så.) Jag tycker att det är svårt att klä honom och vara säker på att det blir bra.
Än så länge bara vanliga kläder, mössa och sedan ner i åkpåse eller i sele innanför jackan. Har typ haft en tjocktröja på henne som mesta ytterkläder någonsinHur klär ni barnen när ni är ute nu? Vi bor ju i Skåne och idag låg lillen i vagnen på fårfäll. På sig själv hade han mössa och body och sedan själva "locket" till liggdelen och en ullfilt. Han kändes helt okej i temp den timman vi var ute men det kändes lite läskigt att skippa åkpåsen. (Skulle gissa på att vi har typ 14 grader eller så.) Jag tycker att det är svårt att klä honom och vara säker på att det blir bra.
Lilleman har haft fleece overall med huva (+mössa vid nollan och nedåt) ovan på sina vanliga kläder och sedan ett täcke över. Nu har en typ fleecejacka och mössa och täcket över när det varit varmare.Hur klär ni barnen när ni är ute nu? Vi bor ju i Skåne och idag låg lillen i vagnen på fårfäll. På sig själv hade han mössa och body och sedan själva "locket" till liggdelen och en ullfilt. Han kändes helt okej i temp den timman vi var ute men det kändes lite läskigt att skippa åkpåsen. (Skulle gissa på att vi har typ 14 grader eller så.) Jag tycker att det är svårt att klä honom och vara säker på att det blir bra.
Vi experimenterar också en del med kläder nu. I skrivande stund har Ärtan sina vanliga kläder (långärmad body, leggings, strumpor) och sovpåse, som påminner om en sommarsovsäck i materialet. Hon sover i uterummet (oisolerat) där det just nu kanske är 10 grader. Ingen mössa då hon har väldigt mycket hår, och suffletten är uppe och solskyddet nerfällt. Vill ha solskyddet nere för att få lite mörkare men det gör också att det blir varmare inne vid huvudet. Ärtan är otroligt varm av sig och avskyr att vara för varm - mössa blir hon svinförbannad av.Hur klär ni barnen när ni är ute nu? Vi bor ju i Skåne och idag låg lillen i vagnen på fårfäll. På sig själv hade han mössa och body och sedan själva "locket" till liggdelen och en ullfilt. Han kändes helt okej i temp den timman vi var ute men det kändes lite läskigt att skippa åkpåsen. (Skulle gissa på att vi har typ 14 grader eller så.) Jag tycker att det är svårt att klä honom och vara säker på att det blir bra.