Ärtan har en del stök med magen (förstoppad i grunden och så laktulos på det ger både gas och lite instabilitet, men är inte skrikig sen vi satte in laktulosen) så var lite orolig för rota. Men märkte inte någon jätteskillnad egentligen, möjligtvis att hon fick lite mer diarré i 2-3 dagar - men vi pendlar ofta mellan lätt förstoppning och diarré ändå, så det är svårt att säga.Ni som vaccinerat mot rota, hur mådde era bebisar i efterhand? Vi har det inbokat på måndag men jag börjar fundera på om vi verkligen ska. Lilleman skriker dagligen cirka tre-fyra timmar under sen eftermiddag/kväll, mest troligt pga stökig mage (gas). Är i övrigt en lätt bebis, men hade jag och sambon inte kunnat avlasta varandra under skrikperioderna är jag inte säker på att jag klarat av att hantera dessa själv (trots att det "bara" är några timmar). Nu har jag börjat oroa mig för att rotavaccinationen ska öka på skrikigheten och skulle det vara så att den förlängs så kan jag säga att jag inte kommer att fixa dagarna själv här hemma. Hur blev det för er? Blev det mycket extra stök, skrik och oroliga magar? Är mer orolig för detta än den mycket ovanliga biverkan invagination (det tillståndet missar man sällan oavsett om man har en normalt skrikig bebis eller ej). Avsikten är att följa barnvaccinationsprogramet i övrigt, men just nu känner jag mig (av många olika bebis-relaterade anledningar) så skör att jag inte orkar med att ens riskera mer skrik. Ska såklart prata med vår BVC-syrra med, får se hur hon hanterar det hela (det blir hennes sista chans att inge förtroende annars skiftar vi nog över till annan BVC).