Vinterföräldrar 22/23

Någon mer än jag som fått ledvärk (av amningen?). Sedan igår är det vänster höftled och knäled som bråkar. Det gör ont som vid influensa ungefär. Tror inte på snedbelastning (än), jag tränar och försöker hålla mig liksidig och har inte haft något uppehåll med fysen varken under eller efter graviditeten. Hmmm.
Jag hade mycket problem med kroppen under tiden jag ammade. Försvann successivt när vi gick över på ersättning. Framför allt bäcken/höft och knä tog stryk/gjorde ont
 
Nya äventyr väntar nu vår lilla kille. Skallfrakturen från sugklockan läkte ju inte som den skulle så nu ska vi träffa neurokirurgen. Skönt att de har koll på honom men det är påfrestande för mitt mammahjärta (och mammapsyke...). Har liksom en tendens att bara spinna loss i oro. Perfekt att skaffa barn när man har lätt för det 😆. Hoppas att jag blir lite härdad med tiden.
 
Nya äventyr väntar nu vår lilla kille. Skallfrakturen från sugklockan läkte ju inte som den skulle så nu ska vi träffa neurokirurgen. Skönt att de har koll på honom men det är påfrestande för mitt mammahjärta (och mammapsyke...). Har liksom en tendens att bara spinna loss i oro. Perfekt att skaffa barn när man har lätt för det 😆. Hoppas att jag blir lite härdad med tiden.

Skönt att de har koll och tar det på allvar, även om man såklart hade önskat att det inte behövts. Hoppas att du kan känna dig något lugnare efter mötet med neurokirurgen. Jag tyckte det kändes bättre att få information och veta vad som skulle hända och varför. Mammahjärtat får nog härda ut, man får ta en dag i taget och försöka att inte oroa sig för vad som kan hända imorgon. Men det här fixar ni! Jag och Bubblan har ju lite erfarenhet av av sjukhus, även om det inte är samma grundorsak, men säg till ifall du behöver prata eller om vi kan hjälpa på nåt sätt. ❤️
 
Skönt att de har koll och tar det på allvar, även om man såklart hade önskat att det inte behövts. Hoppas att du kan känna dig något lugnare efter mötet med neurokirurgen. Jag tyckte det kändes bättre att få information och veta vad som skulle hända och varför. Mammahjärtat får nog härda ut, man får ta en dag i taget och försöka att inte oroa sig för vad som kan hända imorgon. Men det här fixar ni! Jag och Bubblan har ju lite erfarenhet av av sjukhus, även om det inte är samma grundorsak, men säg till ifall du behöver prata eller om vi kan hjälpa på nåt sätt. ❤️
Tack ❤. Ska verkligen försöka att "sitta ned i båten" fram till mötet (även om det verkligen inte är likt mig). Igår kväll gick jag liksom igenom allt från sövning till operation och eventuella komplikationer och då vet vi inte ens riktigt vad som ska hända mer än att vi ska dit för undersökning.
 
Funderar på om lilltjejen här är pollenallergisk, eller nån som har erfarenheter av lite slemmigt bajs, rosslig ochh pipig i andningen främst nattetid, lite klet i ögonen (dock inte hela tiden). V ska till BVC i veckan så ska fråga då med...
 
Är så impad av hur lugna ni båda verkar hålla er, jag hade nog gått in i totalpanik om något verkade off med busungen. Nackdelen med att allt funkat som det ska hittils liksom
Man får hålla totalpaniken inom sig och fokusera på bebis och vad som ska hända - inte vad man _tror_ ska hända. Inte så lätt alla gånger... Mina kinder är fortfarande helt torra och fnasiga efter allt jag grät under våra 6 dagar på sjukhus. :p
 
Man får hålla totalpaniken inom sig och fokusera på bebis och vad som ska hända - inte vad man _tror_ ska hända. Inte så lätt alla gånger... Mina kinder är fortfarande helt torra och fnasiga efter allt jag grät under våra 6 dagar på sjukhus. :p
Ja, man får köra "simmande ankan", lugn på ytan men fullt ös under ytan. (Men det är jag mycket bättre på i min yrkesroll. När det gäller mitt eget barn är det bra mycket svårare.)
 
Idag har vi varit på babyrytmik på nytt ställe. Första sociala sammanhanget sen operationen, men väldigt välkommet och uppskattat. Bubblan skrattade åt allt och alla och somnade i bilen på väg hem. Tror det är nyttigt för henne med lite nya intryck - och musik är ju aldrig fel. Nu ska vi bara komma igång med smaksensationer också. Ni som redan har börjat, har ni kört med smaknapp eller utan? Hur gör man? :p
 
Ja, man får köra "simmande ankan", lugn på ytan men fullt ös under ytan. (Men det är jag mycket bättre på i min yrkesroll. När det gäller mitt eget barn är det bra mycket svårare.)

När ska ni träffa neurokirurgen? Själv tycker jag att väntetiden har varit grym mot ens eget psyke...
 
Idag har vi varit på babyrytmik på nytt ställe. Första sociala sammanhanget sen operationen, men väldigt välkommet och uppskattat. Bubblan skrattade åt allt och alla och somnade i bilen på väg hem. Tror det är nyttigt för henne med lite nya intryck - och musik är ju aldrig fel. Nu ska vi bara komma igång med smaksensationer också. Ni som redan har börjat, har ni kört med smaknapp eller utan? Hur gör man? :p
Vi var på öppna förskolans sångstund idag, lilltjejen sov sig igenom hela 🙈
 
Idag har vi varit på babyrytmik på nytt ställe. Första sociala sammanhanget sen operationen, men väldigt välkommet och uppskattat. Bubblan skrattade åt allt och alla och somnade i bilen på väg hem. Tror det är nyttigt för henne med lite nya intryck - och musik är ju aldrig fel. Nu ska vi bara komma igång med smaksensationer också. Ni som redan har börjat, har ni kört med smaknapp eller utan? Hur gör man? :p
Vad härligt att hon uppskattade det. Finns inget sånt här men försöker ta mig till öppna förskolan ngn dag i veckan mest för att hon ska få se lite andra barn och så iaf.

Ang smaksensationer så var busungen intresserad av mat riktigt tidigt så vi lyssnade och började därför tidigare (BVC höll med om att det bara va att köra på) och vi började med smaknappen och slicka från fingret för att sen börja mixa det mesta så hon kunde smaka annat från sked. Det absolut första hon fick va olika frukter i smaknappen, men jag var riktigt försiktig med besprutning etc så gav bara frukter jag kunde skala typ clementin, apelsin, mango, ananas etc. Vissa av dessa finns ju frusna så då kan man bara tina några bitar för att göra det enkelt för dig själv. Bubblan kommer visa er vad hon gillar och hur hon vill få det så ni kommer snabbt få in knycken :)
 
KoIdag har vi varit på babyrytmik på nytt ställe. Första sociala sammanhanget sen operationen, men väldigt välkommet och uppskattat. Bubblan skrattade åt allt och alla och somnade i bilen på väg hem. Tror det är nyttigt för henne med lite nya intryck - och musik är ju aldrig fel. Nu ska vi bara komma igång med smaksensationer också. Ni som redan har börjat, har ni kört med smaknapp eller utan? Hur gör man? :p

Vi bara tog lite utav det vi själva åt och som kunde passa på fingret det första med storasyster, detär ju liksom så himla lite som de faktiskt ska ha.
Vad härligt att hon uppskattade det. Finns inget sånt här men försöker ta mig till öppna förskolan ngn dag i veckan mest för att hon ska få se lite andra barn och så iaf.

Ang smaksensationer så var busungen intresserad av mat riktigt tidigt så vi lyssnade och började därför tidigare (BVC höll med om att det bara va att köra på) och vi började med smaknappen och slicka från fingret för att sen börja mixa det mesta så hon kunde smaka annat från sked. Det absolut första hon fick va olika frukter i smaknappen, men jag var riktigt försiktig med besprutning etc så gav bara frukter jag kunde skala typ clementin, apelsin, mango, ananas etc. Vissa av dessa finns ju frusna så då kan man bara tina några bitar för att göra det enkelt för dig själv. Bubblan kommer visa er vad hon gillar och hur hon vill få det så ni kommer snabbt få in knycken :)
Lillasyster börjar se jätteintresserad ut av det vi äter så jag tror jag ska lyssna på din BVC också då @tomte :p Maken brukar stå och laga mat med henne i köket, presentera alla ingredienser och låta henne lukta på dem :laugh: han tycker helt klart att det är dags att börja smaka.
 
Vi bara tog lite utav det vi själva åt och som kunde passa på fingret det första med storasyster, detär ju liksom så himla lite som de faktiskt ska ha.

Lillasyster börjar se jätteintresserad ut av det vi äter så jag tror jag ska lyssna på din BVC också då @tomte :p Maken brukar stå och laga mat med henne i köket, presentera alla ingredienser och låta henne lukta på dem :laugh: han tycker helt klart att det är dags att börja smaka.
Bara kör säger jag! Worst case så tröttnar hon igen efter några smakprov och så får ni avvakta ett tag till (det hände en kompis, tog typ 3 veckor från uppehållet tills deras plutt va intresserad igen, men nu äter han som aldrig förr 🤣).

En väldigt oväntad "biverkning" av det är att min busunge är absolut hungrigast på kvällarna så efter att vi vant hennes mage vid gluten så får hon nu lite lite gröt varje kväll (alltså verkligen lite, inte ens en halv portion om vi ska följa doseringen på paketen) samt att hon ammar efteråt också och numer sover 5-8h innan hon vaknar första gången på natten. Hon som brukade vakna va 3e timme på sekunden 😲 såhär utvilad som jag varit den senaste veckan har jag nog inte varit sen innan jag påbörjade min IVF, nu ska bara tuttarna hänga med och sluta överproducera varje natt 🤣
 
Någon mer än jag som fått ledvärk (av amningen?). Sedan igår är det vänster höftled och knäled som bråkar. Det gör ont som vid influensa ungefär. Tror inte på snedbelastning (än), jag tränar och försöker hålla mig liksidig och har inte haft något uppehåll med fysen varken under eller efter graviditeten. Hmmm.

Detta har jag missat. Ni menar att man kan få ont i lederna när man ammar? Mina fingrar på vänsterhanden krånglar ordentligt, men då behöver jag kanske inte amputera då... :p
 
Detta har jag missat. Ni menar att man kan få ont i lederna när man ammar? Mina fingrar på vänsterhanden krånglar ordentligt, men då behöver jag kanske inte amputera då... :p
Alltså, det är högst oklart men när jag började få märklig ledvärk var jag tvungen att googla om det möjligen kunde ha med amningen att göra. Hittade massor, men frågan är hur vetenskapligt förankrat det var egentligen? Tycker absolut att du ska avvakta amputation 😆. Oavsett så ska det bli spännande att se om det försvinner när man slutar amma.
 
Hej o hå vad livet rusar fram just nu. Vi har verkligen fullt upp med fix hemma på gården och lillebror växer fortsatt så det knakar. Han älskar mat och har svårt att hålla sig till att bara smaka. Han äter en halv portion havregröt varje kväll nu. Och blir arg om det inte går fort nog 🙈🤣. Och jag börjar jobba 3 dagar i veckan här under sommaren då mannen går på föräldraledighet och semester.

Jag har fått mer besvär med mina leder efter p-sprutan. Tänker att det är fullt normalt med tanke på att hormonnivåerna är lägre för de hormoner som är viktiga för våra muskler och leder. Borde ju vara samma sak vid amning.
Nu får jag nog vackert stå ut med värken då jag ska hållas blödningsfri med tanke på min endometrios och då måste vi mixtra med mina hormonnivåer helt enkelt. Jag kompenserar det med mer träning för att må bättre.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Nu är jag lite pirrig i magen... Jag och min sambo vill gärna ha barn och har tänkt oss en knodd som nästa år, vi har dock inte börjat...
2
Svar
26
· Visningar
4 275
Övr. Barn För en tid sedan ( i juni tror jag det var) hade sambon och jag oskyddat sex. (dumt jag vet. Påpeka inte det tack) tog ett dagen efter...
Svar
15
· Visningar
4 390
Senast: GotAsecret
·
Gravid - 1år Hej alla !! Tyckte det nu var dax att skaffa sej ett användarnamn efter att ha "tjuv-läst" här under flera års tid. Är som...
Svar
14
· Visningar
2 099
Senast: Zody
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp