Här är det upp och ner med sömnen. Vissa nätter sover hon generellt bra, vaknar ca varannan- var tredje timme och äter, somnar snabbt om. Andra nätter har hon en vakenperiod mitt i natten på 2-3 timmar
Dagtid är hon generellt ganska missnöjd och svårsövd just nu, det blir mycket vankande och bärande och vyssjande på ledsen bebis. Någon enstaka längre sovstund per dag, annars sover hon ganska oroligt. Ikväll när hon var helt otröstlig i ett par timmar så gav jag henne napp, och hon tog den efter ett par minuter och somnade direkt
Och sover fortfarande gott nu en timme senare. Vi har diskuterat mycket kring för-och nackdelar med napp och inte riktigt bestämt oss för hur vi vill göra (de två stora barnen har haft napp) men vi glömde visst detaljen att bebisen kan bli den som bestämmer, oavsett vad vi tycker, och så känns det som att det blev nu. Jag får visst sådana barn som inte vill amma konstant, utan bara blir arga om man erbjuder bröstet vid "fel" tillfälle så går inte riktigt att trösta henne med bröstet om hon inte är hungrig. Aja, kan ju vara en engångsgrej att hon tog nappen men just nu känns det bra iaf.