Vinterföräldrar 2020/2021

Barnmorskebesök idag och allt såg fint ut. Ligger precis så jag slipper järntabletter i Hb. Och bebis som aldrig medverkat under ultraljud var superenkel att hitta hjärtljud på och magen låg mitt i kurvan :)

Känns så skönt att trots mitt dåliga mående första trimestern så går allt bra för bebis :heart

Barnmorskebesök idag och allt såg fint ut. Ligger precis så jag slipper järntabletter i Hb. Och bebis som aldrig medverkat under ultraljud var superenkel att hitta hjärtljud på och magen låg mitt i kurvan :)

Känns så skönt att trots mitt dåliga mående första trimestern så går allt bra för bebis :heart

Skönt att det gick bra på besöket! Och att du slipper järntabletterna🙏
Vilken vecka är du i nu?☺️

Skönt att det gick bra på besöket! Och att du slipper järntabletterna🙏
Vilken vecka är du i nu?☺
Jag är i vecka 25 nu :)

Ja, tarmarna går långsamt nog än då :o
Dock har jag ätit duroferon tidigare (blodgivare), utan att ha några problem så behöver jag längre fram så ska det nog gå ok :)

Jag tror att det här är senaste listan, men kika gärna för den låg ganska långt bak i tråden 😊

December
17 - Dessy, 1:a barnet
25 - VLMF, 1:a barnet

Januari
25 - Madalitso, första barnet, Skåne
25 - Rouise, 2:a barnet

Februari
5 - Olympus, 2:a barnet
5 - Sedär, 2:a barnet
13 - Ainon, 2:a barnet
16- Is, 2:a barnet
27 - Karamba, 1:à barnet

Gaaah denna halsbränna:yuck: hade hoppats att det skulle dröja lite till innan det kom...
I övrigt rullar dagarna på, tycker ändå tiden går ganska fort även jag inte göra så mycket annat än att leka med sonen på dagarna. Tog bort min häst för tre veckor sedan och efter att ha haft egen häst i 17 år (och dom senaste tre åren 2 hästar) så är jag nu hästlös och har tappar lite motivation till att komma ut på dagarna, så vi sitter mest bara inne. Försöker komma på någon annan hobby jag kan ägna mig åt men går lite trögt just nu :down:
Inlägget lät lite gnälligare än vad jag känner mig. Jag trivs annars med att var gravid och mår ju överlag väldigt bra :)

Gaaah denna halsbränna:yuck: hade hoppats att det skulle dröja lite till innan det kom...
I övrigt rullar dagarna på, tycker ändå tiden går ganska fort även jag inte göra så mycket annat än att leka med sonen på dagarna. Tog bort min häst för tre veckor sedan och efter att ha haft egen häst i 17 år (och dom senaste tre åren 2 hästar) så är jag nu hästlös och har tappar lite motivation till att komma ut på dagarna, så vi sitter mest bara inne. Försöker komma på någon annan hobby jag kan ägna mig åt men går lite trögt just nu :down:
Inlägget lät lite gnälligare än vad jag känner mig. Jag trivs annars med att var gravid och mår ju överlag väldigt bra :)
Förstår att det känns tungt :(
Tycker det är helt okej att inte låta på topp, men är glad att du annars mår bra!

Tråkigt med hästen! :(
Hade du mycket halsbränna i din förra graviditet också? Hur gammal är sonen?
Och gnäll på tycker jag med, här får man göra det :D

Om någon ska köpa gravid/bärjacka så kan jag tipsa om den i mitten. Satt bra på mig iaf, var skön och är som en höstjacka/tunn vinterjacka, tror den kommer fungera fint hela vintern med en fleecetröja under. Stor i storleken, får utan problem plats med ordentligt med kläder under även om jag tog min vanliga storlek.

(Den första som är i dunjackemodell var extremt rymlig åt alla håll och kanter, den sista var väldigt tung i materialet och inte alls skön)
225EA530-9020-4B4A-A073-622CF8FDC304.webp

Jag ska försöka undvika att köpa ny vinterjacka. Dels bor jag i Malmö, det blir inte så himla kallt här :D och dels har jag en gammal oversize "lår-lång" ullblandad kappa som jag borde kunna ha även som höggravid. Eventuellt sy i några extra knappar i den, men det är helt okej för jag har inte använt den på flera år ändå. När ongen väl är ute kommer jag i både en lite större dunjacka som också är några år gammal (och möjligt att ett litet barn i sjal också får plats!), samt en lång ullkappa att variera med, den får inget barn i sjal på magen plats i dock. Partner är ännu smalare än jag (jag som o-gravid alltså) så kan inte låna någon av hans jackor heller.
Är planen hittills åtminstone, jag kanske ångrar mig senare :D

Om någon ska köpa gravid/bärjacka så kan jag tipsa om den i mitten. Satt bra på mig iaf, var skön och är som en höstjacka/tunn vinterjacka, tror den kommer fungera fint hela vintern med en fleecetröja under. Stor i storleken, får utan problem plats med ordentligt med kläder under även om jag tog min vanliga storlek.

(Den första som är i dunjackemodell var extremt rymlig åt alla håll och kanter, den sista var väldigt tung i materialet och inte alls skön)Visa bifogad fil 58298
Tack för infon!
Jag ska försöka undvika att köpa ny vinterjacka. Dels bor jag i Malmö, det blir inte så himla kallt här :D och dels har jag en gammal oversize "lår-lång" ullblandad kappa som jag borde kunna ha även som höggravid. Eventuellt sy i några extra knappar i den, men det är helt okej för jag har inte använt den på flera år ändå. När ongen väl är ute kommer jag i både en lite större dunjacka som också är några år gammal (och möjligt att ett litet barn i sjal också får plats!), samt en lång ullkappa att variera med, den får inget barn i sjal på magen plats i dock. Partner är ännu smalare än jag (jag som o-gravid alltså) så kan inte låna någon av hans jackor heller.
Är planen hittills åtminstone, jag kanske ångrar mig senare :D
Jag har praktiskt nog en moster som var gravid över vintern och som hade kvar kappan hon hade då, så jacka för graviditeten är fixat. Annars har jag samma problem med make som är smalare än mig så hans kläder är ingen hjälp. Bor också i samma del av Skåne, men är frusen av mig så brukar behöva ordentliga jackor ändå :p
Sen vill jag väldigt gärna ha en bärjacka tills när barnet är fött, för det verkar så mysigt :heart

(Den första som är i dunjackemodell var extremt rymlig åt alla håll och kanter, den sista var väldigt tung i materialet och inte alls skön)Visa bifogad fil 58298
Det är den nog den övre modellen jag fick när jag fyllde år. Kan nog känna som dig att den va lite stor åt alla håll men växer jag som nu kommer jag behöva den. Sedan har ju jag sådant jobb att jag kan behöva mycket kläder under (jobbar på förskola)

Var förresten hos läkare i går för min huvudvärk som jag får när jag är gravid. Han gjorde inga tester eller så utan ansåg bara att jag ska äta maxdos av Alvedon resten av graviditeten- han menade att mina foglossningar också kunde bli värre av just huvudvärken pga att man går och spänner sig

Så han skrev ut sjuka mängder Alvedon som jag nu inte riktigt är redo att ta. Jag tror jag hellre sjukskriver mig och låter ekonomin krascha lite. Känns inte bra att äta så mycket Alvedon

Det är den nog den övre modellen jag fick när jag fyllde år. Kan nog känna som dig att den va lite stor åt alla håll men växer jag som nu kommer jag behöva den. Sedan har ju jag sådant jobb att jag kan behöva mycket kläder under (jobbar på förskola)

Var förresten hos läkare i går för min huvudvärk som jag får när jag är gravid. Han gjorde inga tester eller så utan ansåg bara att jag ska äta maxdos av Alvedon resten av graviditeten- han menade att mina foglossningar också kunde bli värre av just huvudvärken pga att man går och spänner sig

Så han skrev ut sjuka mängder Alvedon som jag nu inte riktigt är redo att ta. Jag tror jag hellre sjukskriver mig och låter ekonomin krascha lite. Känns inte bra att äta så mycket Alvedon
Tråkigt att du inte kände att läkaren riktigt lyssnade :(

Tror inte det ska vara något problem med Alvedon, enligt janusinfo är det ingen fosterpåverkan ens när det tagits i höga doser (självmordsförsök), och det är ju ett vanligt läkemedel, så man har mycket data. Och du ska ju inte behöva gå runt och ha ont :)

Tråkigt med hästen! :(
Hade du mycket halsbränna i din förra graviditet också? Hur gammal är sonen?
Och gnäll på tycker jag med, här får man göra det :D

Jag hade det mot slutet, sista månaden kanske.
Sonen blir 11 månader på söndag :)
Haha lite gnäll hör väl graviditeten till :p

På tal om jacka så har även jag beställt hem en på prov! Hoppas den passar☺️ Bar dottern väldigt mycket och har en tanke om att bära även denna bebis🙏 Har ju någon som går att använda ett tag till men är inte så sugen på att ha mannens neonblåa skidjacka i dun hela vintern, den är väldigt synlig🙄

Vilken trist upplevelse hos läkaren! Du kan inte börja på en lägre dos och se hur det känns?

Liknande trådar

Gravid - 1år Familjen klarade vintern med en enda förkylning. Nu är 9 åringen inne på andra omgången kräksjuka... Först var han sjuk för 10 dagar...
Svar
4
· Visningar
946
Senast: Blyger
·
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag... 5 6 7
Svar
127
· Visningar
11 133
R
Gravid - 1år I dag var min man och jag och gjorde ett tidigt ultraljud, då vi ville se om allt såg bra ut med "vårt lilla Pyre" (jag är i v. 7). Vi... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 531
Senast: julgrisen
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en... 2 3
Svar
40
· Visningar
3 799
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka