Vinterföräldrar 2020/2021

Hurra! Från och med idag får en frisk anhörig följa med till besök hos min MVC! Har förvisso inget roligt ultraljud kvar, men sambon blev jätteglad över att han ska få följa med och lyssna på hjärtat nästa gång :love:
Åh vad kul :heart
Vet du om det är hela Skåne eller bara ditt mvc? Är också i Skåne och har tid på onsdag, så är väldigt nyfiken :angel:

Här händer det grejer i tråden, försöker hinna med i alla svängar och få lite överblick på hur långt gången alla är och så :D

Rutinultraljudet gick bra, allt såg helt normalt ut. Lite tjurig bebis som inte ville visa sin profil, så sköterskan fick ta in en annan patient medans jag gick runt lite i korridorerna. Sen låg bebis väldigt snällt och jag fick massor med bilder att ta med hem, samt filma ett kort klipp till min sambo som inte fick vara med. Så det är otroligt skönt att ha den biten gjord, självklart kan allting hända ändå men just nu är det bra :heart

Längtar tills att rörelserna känns lite mer där inne, tycker att jag känner något ibland och jag blir ofta akut kissnödig och det känns som att h*n sparkar mot blåsan vid dom tillfällena :p

Hade moderkakan i framvägg samt blev flyttad till 27 februari, så nu känns det mer rätt att vara i en vintertråd :)

Åh vad kul :heart
Vet du om det är hela Skåne eller bara ditt mvc? Är också i Skåne och har tid på onsdag, så är väldigt nyfiken :angel:
Ingen aning, jag hade fått e-post om de nya uppdaterade rutinerna från min MVC imorse. Men de har sagt att de följer samma riktlinjer som Region Skåne så det borde vara samma!

Här händer det grejer i tråden, försöker hinna med i alla svängar och få lite överblick på hur långt gången alla är och så :D

Rutinultraljudet gick bra, allt såg helt normalt ut. Lite tjurig bebis som inte ville visa sin profil, så sköterskan fick ta in en annan patient medans jag gick runt lite i korridorerna. Sen låg bebis väldigt snällt och jag fick massor med bilder att ta med hem, samt filma ett kort klipp till min sambo som inte fick vara med. Så det är otroligt skönt att ha den biten gjord, självklart kan allting hända ändå men just nu är det bra :heart

Längtar tills att rörelserna känns lite mer där inne, tycker att jag känner något ibland och jag blir ofta akut kissnödig och det känns som att h*n sparkar mot blåsan vid dom tillfällena :p

Hade moderkakan i framvägg samt blev flyttad till 27 februari, så nu känns det mer rätt att vara i en vintertråd :)
Åh vad skönt! Vad glad jag blir för din skull <3 Det tar så mycket energi att oroa sig.

Verkar vara många i tråden med bebisar som inte vill samarbeta vid ul, är ett gäng som börjar sätta gränser tidigt här :p
Du var helt enkelt rätt på det redan från början, visst vilken tråd som gällde. Har du skrivit in dig i listan? :)
Ingen aning, jag hade fått e-post om de nya uppdaterade rutinerna från min MVC imorse. Men de har sagt att de följer samma riktlinjer som Region Skåne så det borde vara samma!
Åh, hoppas hoppas hoppas, vill så gärna få ha maken med :heart

Aha! Det kan stämma, jag har bara ont i de bakre. Men bältet ska sitta mycket längre ner än man tror, på blygdbenet fram (jag fick hjälp av sjukgymnast att prova ut storlek och hur det ska sitta) så det borde inte trycka på äggstockarna just.
Jag har några olika ska prova ett som inte är lika brett så kanske det känns bättre

Min svärmor är jättetaggad på att bli farmor, vilket uttrycker sig i att hon hittar massa bebissaker hon undrar om vi vill ha. Vi tar jättegärna emot vagnen hon köpt och som vi från början sa att hon jättegärna fick köpa när hon frågade om det. Nu har vi dock alla större saker vi behöver. Jag har då upptäckt tricket: när det kommer ett sms med om vi vill ha det ena eller andra säger man glatt att det har vi redan/har inte plats med i lägenheten. Men om du vill ha det i ditt hus tills när vi hälsar på så är det ju toppen :)

Vi får inte mer saker och hon får fortsätta leta efter saker hon tycker är kul, plus känner att vi bryr oss om att hälsa på farmor = win - win :up:

Nu har jag gjort glukosbelastningen. Det gick bra och jag blev inte illamående, bara lite darrig under tiden jag satt där. De hade citron- och limesmak så den smakade ungefär som väldigt stark, avslagen sprite :p Godkänt resultat så skönt att lägga det bakom sig, och sambon hade gjort finfrukost när jag kom hem. Han var med i början när de vanliga proverna och blodtrycket skulle tas, och fick lyssna på bebisens hjärta också :love:

Nu har jag gjort glukosbelastningen. Det gick bra och jag blev inte illamående, bara lite darrig under tiden jag satt där. De hade citron- och limesmak så den smakade ungefär som väldigt stark, avslagen sprite :p Godkänt resultat så skönt att lägga det bakom sig, och sambon hade gjort finfrukost när jag kom hem. Han var med i början när de vanliga proverna och blodtrycket skulle tas, och fick lyssna på bebisens hjärta också :love:
Skönt att höra något annat än skräckhistorier från glukosbelastningen :D
Är så glad för er skull att sambon fick vara med!

Skönt att höra något annat än skräckhistorier från glukosbelastningen :D
Är så glad för er skull att sambon fick vara med!
Jag hade också mest hört skräckhistorier men upplevde det inte alls så illa. Gott är det ju inte men det går absolut att få i sig.
Ja det var himla fint, hoppas din MVC kör samma!

Jag hade också mest hört skräckhistorier men upplevde det inte alls så illa. Gott är det ju inte men det går absolut att få i sig.
Ja det var himla fint, hoppas din MVC kör samma!
Drömde i natt att jag ringde och frågade om dom gjorde det och dom sa nej, vaknade av att jag grät..... Alltid kul att vara gravid :rofl:

Va skönt att det gick bra och att det inte var så hemskt som du tänkt dig! Också ett stort plus att sambon fick vara med! ☺️

Jag ringde min barnmorska gällande min datering igår och hon tyckte också det var konstigt. Så hon lovad enig att vi ska ha extra koll på magen och mått samt att jag kommer bli igångsatt innan vi når ultraljudets datum (då har jag gått över enligt hennes och min beräkning). Så det känns väldigt skönt och jag kan släpp det nu😊

Jag ringde min barnmorska gällande min datering igår och hon tyckte också det var konstigt. Så hon lovad enig att vi ska ha extra koll på magen och mått samt att jag kommer bli igångsatt innan vi når ultraljudets datum (då har jag gått över enligt hennes och min beräkning). Så det känns väldigt skönt och jag kan släpp det nu😊
Vad skönt att barnmorskan är med på noterna!

Min bror och svägerska fick barn i veckan. Jätteglad att allt gått bra, och tycker det är toppen med en kusin i nära ålder. :)

Men jag måste erkänna att jag blir avundsjuk på alla bilder. Jag vill ju också ha min bebis här nu och kunna bära den och gå ut på vagnspromenader. Januari känns ibland som evigheter bort. :arghh:

• Gilla
Reactions: Is
Känslan när man far på extra kontroll på hos MVC och dom till och med där frågar-" åh du är säker på att om bara såg en bebis på UL...."

Japp bara en bebis. Jag är bara så här stor iallafall 😅

Min bror och svägerska fick barn i veckan. Jätteglad att allt gått bra, och tycker det är toppen med en kusin i nära ålder. :)

Men jag måste erkänna att jag blir avundsjuk på alla bilder. Jag vill ju också ha min bebis här nu och kunna bära den och gå ut på vagnspromenader. Januari känns ibland som evigheter bort. :arghh:

Förstår precis va du menar! Längtar så tills den lilla är ute😍 sen är det så enkelt att bara se alla fina och härliga stunder framför sig, det där med ont i kroppen, sömnbrist och ett barn som man inte alltid förstår va det vill och skriker trycker jag gärna bort i en egen liten box🙈

Känslan när man far på extra kontroll på hos MVC och dom till och med där frågar-" åh du är säker på att om bara såg en bebis på UL...."

Japp bara en bebis. Jag är bara så här stor iallafall 😅

Oj sa dom så😳 skönt o veta hur många det är innan kommentaren iaf!😂 annars kan man ju bli lätt nervös över en eventuell överraskning🙈

• Haha
Reactions: Is
Förstår precis va du menar! Längtar så tills den lilla är ute😍 sen är det så enkelt att bara se alla fina och härliga stunder framför sig, det där med ont i kroppen, sömnbrist och ett barn som man inte alltid förstår va det vill och skriker trycker jag gärna bort i en egen liten box🙈
Jag tänker att sen kan jag ju i alla fall lämna över till maken ibland när det blir jobbigt, nu är det jag som drar lasset med bebis oavsett hur gärna han hade gjort det åt mig :angel:

Liknande trådar

Gravid - 1år Familjen klarade vintern med en enda förkylning. Nu är 9 åringen inne på andra omgången kräksjuka... Först var han sjuk för 10 dagar...
Svar
4
· Visningar
946
Senast: Blyger
·
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag... 5 6 7
Svar
127
· Visningar
11 110
R
Gravid - 1år I dag var min man och jag och gjorde ett tidigt ultraljud, då vi ville se om allt såg bra ut med "vårt lilla Pyre" (jag är i v. 7). Vi... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 531
Senast: julgrisen
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en... 2 3
Svar
40
· Visningar
3 799
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXII
  • Störiga saker vi stör oss på, del 39
  • Sova över hos killar

Hund, Katt, Andra Djur