Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad kul, välkommen!Tänkte att jag kanske kunde smyga mig in här också. Vi har inte berättat för någon (utöver våra två närmsta vänner då det var oundvikligt då vi umgås så mycket) och tänkte inte göra det fören efter vårt tidiga UL. Är nog ganska anonym på buke, finns ett par som vet vem jag är men jag misstänker att dom inte kommer outa mig.
Det blir vårt första och bf som det ser ut nu är 18/1 och jag är därmed i v 10 (9+2). Vi har försökt ett tag men pga endometrios och operation för det har det varit lite mer osäkert så vi är såklart väldigt glada även om rekommendationer från folkhälsomyndigheten om att inte bli gravid kom strax innan
Vi har ett inplanerat UL 7/7 och besök hos bm den 6/6.Jag har mått helt okej, mår illa till och från men slipper iaf kasta upp.... vilket jag är väldigt tacksam för. Men visst är det lite påfrestande att ha dagar man konstant mår illa och balanserar på gränsen, speciellt på jobbet men det funkar. Orimligt och nästan ohanterbart trött men jag hoppas det går över snart!
Efter en riktigt dålig dag igår, så är jag idag jätteglad bara för att ha lyckats få i mig en macka till lunch![]()
Som tur är så har jag hitintills bara mått så dåligt en dag, de flesta dagarna är mer som du säger, en konstant åksjuka, med bara enstaka kräkningar.Det är nu jag känner att jag kan ta mitt illamående alla dagar i veckan. Det är ju mer som konstant lätt åksjukeillamående. Men inte mer än så. Att inte få behålla mat måste vara jättejobbigt. Stackare. Hoppas det blir bättre för dig.
Jag har en kompis som är i slutspurten nu av sin graviditet och hon mådde verkligen så dåligt i över 20 veckor så jag känner mig tacksam för varje dag jag slipper må som hon gjorde. Tyckte verkligen så synd om henne. Hon var helt förstörd i perioder men var liksom dig glad över minsta lillaHon kunde komma jätteglad och, "Idag har jag fått behålla både resorb och några kex". Ja men grattis
Ska inte ens klaga över tröttheten känner jag.
Hoppas du får en bra dag idag!![]()
Här ökar illamåendet för var dag och jag är så sjukt trött! Kom inte ihåg att jag var det med första (men jag var väldigt illamående). Idag har jag velat sova hela dagen! Satte ungen framför tvn i förmiddags och somnade i soffan innan jag var tvungen att åka och jobba, piggnade tack och lov till då.
Vi var egentligen bortbjudna över midsommar men bestämde oss idag för att stanna hemma. Kommer ju inte bli så kul om jag ska sitta och må illa hela dagen när det ska serveras massa mat och man ska försöka låstas som ingenting.
Ikväll när jag åkte hem från jobbet blev jag sååå sugen på pizza så jag stannade och köpte med mig hem. Väl hemma klarade jag bara av att äta en slice innan jag mådde illa igen![]()
Jag är så glad över att jag jobbar hemifrån just nu, vet inte hur jag skulle klara att gå till jobbet, särskilt om enda toan skulle vara upptagen när jag plötsligt mår illa (liten arbetsplats).Här ökar illamåendet för var dag och jag är så sjukt trött! Kom inte ihåg att jag var det med första (men jag var väldigt illamående). Idag har jag velat sova hela dagen! Satte ungen framför tvn i förmiddags och somnade i soffan innan jag var tvungen att åka och jobba, piggnade tack och lov till då.
Vi var egentligen bortbjudna över midsommar men bestämde oss idag för att stanna hemma. Kommer ju inte bli så kul om jag ska sitta och må illa hela dagen när det ska serveras massa mat och man ska försöka låstas som ingenting.
Ikväll när jag åkte hem från jobbet blev jag sååå sugen på pizza så jag stannade och köpte med mig hem. Väl hemma klarade jag bara av att äta en slice innan jag mådde illa igen![]()
Vad kul, välkommen hitHoppar också in i tråden
December
25 - VLMF, 1:a barnet
Januari
25 - Madalitso, första barnet, Skåne
Februari
1 - Olympus, 2:a barnet
5 - Sedär, 2:a barnet
Har passerat illamående-veckorna och kanske även trötthets-veckorna, så just nu mår jag rätt så bra. Tror jag är inne i 14:e veckan sedan någon dag. Gjorde KUB-ultraljudet förra veckan och helt plötsligt blev det inte så abstrakt längre, det var en liten en där inne som rörde runt och mådde finfint och vi började berätta för familj och vänner![]()
Tack!Vad kul, välkommen hit
Går och väntar avundsjukt tills om en månad då jag förhoppningsvis också blivit fri från illamående
Upptäckte igår att jag gått ner 5 kg sen början av graviditeten.....
Hoppar också in i tråden
December
Januari
Februari
Har passerat illamående-veckorna och kanske även trötthets-veckorna, så just nu mår jag rätt så bra. Tror jag är inne i 14:e veckan sedan någon dag. Gjorde KUB-ultraljudet förra veckan och helt plötsligt blev det inte så abstrakt längre, det var en liten en där inne som rörde runt och mådde finfint och vi började berätta för familj och vänner![]()
Skönt att få se hjärtat slå! Har tänkt på hur ditt ultraljud gått under dagenVar på både inskrivningsmöte hos BM och ett privat ultraljud idagfick se den lilla som levde samt lyssna på hjärtat! Sjukt coolt att det går såhär tidigt
bokade också in nästa besök hos BM som blir förarna mitten på september, känns väldigt långt bort! Men med tanke på att det är sommar så lär väl tiden gå alldeles för fort ändå..
![]()
Kul att vi blir flerhoppar in jag med.
beräknad den 25 januari, men det är en gissning då jag inte hunnit få mens efter förra förlossningen. Kommer ha ca15 månader mellan barnen.
oplanerat och planerat på samma gång, tog tid med första så vi hade nog inte räknat med att det skulle gå såhär lätt med nr två.
December
Januari
25 - Rouise, 2:a barnet,
Februari