malumbub
Trådstartare
Knoddrik är LÅNG. Hennes kusin, född i mars året innan, är motsatsen. Kusinen kan numera börja ärva Knoddriks kläder...Tänkt så olika de kan vara. Här börjar vi snaaaaart vara uppe i 90 cm
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Knoddrik är LÅNG. Hennes kusin, född i mars året innan, är motsatsen. Kusinen kan numera börja ärva Knoddriks kläder...Tänkt så olika de kan vara. Här börjar vi snaaaaart vara uppe i 90 cm
För nån vecka sen gick jag igenom vintergarderoben. Tänkte innan att vi ju hade i a f en uppsättning som passar.Idag hjälpte min mamma mig att rensa ur Es rum. Vi fick ihop fyra knökfulla ikeapåsar med kläder och leksaker som vi sedan körde till röda korset. Helt underbart att bli av med det och jag hoppas verkligen det kommer till nytta. Köper själv mycket till E på röda korset då jag försöker tänka på att inte överkonsumera.
Dock gick jag in och köpte ett par nya vinterskor till E några minuter efteråt
Min lilla unge har blivit så stor. Hon går numer på toa själv. Kissar, torkar och spolar efter sig. Idag försvann hon iväg och jag ropade på henne. Då ropade "neeej mamma jag kissar!". Som att hon aldrig gjort något annat i hela sitt liv.
Jag vet. Det är så konstigt vad hände med min lilla bebis.
Knoddrik har en kompis på fsk som ibland inte ska leka med henne. Ena dagen har de jättekul och triggar igång varandra, så att båda går upp i varv mer och mer. Nästa dag kan det istället bli så att kompisen biter Knoddrik, antagligen p g a frustration - över en leksak t ex.
Personalen går imellan samt informerar när det händer, men jag undrar om de gör mer än så med kompisen/föräldrarna.
Jag känner mig ledsen. För att min dotter blir biten av sin kompis. För att jag inte kan vara hemma med henne mer. För att kompisen är så frustrerad så att blir fysiskt. Jag tror att Knoddrik inte är orsaken, bara triggaren och kanske på ett sätt en slags trygghet.
Om det inte slutar, vad gör vi då?
(Har hänt under två dagar de senaste 3 veckorna.)
Vem kom på detta med att byta tider hit och dit. Slår var om att de inte hade barn. Vi har ju väldigt morgonpigga barn. Så 4.15!!!! vaknades det idag. Blev en väldigt lång dag med massa gnäll till läggdags kl 19. G sover ju inte middag mera och ville inte att han skulle göra det idag, somnar han ens 10 min så tar plötsligt läggningen 90 min.
Första gången jag är så här mycket negativ mot mörkret. Idag var det ju uppehåll i a f. Känns som en evighet sen senast.Jag personligen avskyr vintertid. Jäkla mörker.
I har inte napp som i napp men hon har en nappflaska med vatten som hon snuttar på. Hon har den bara på natten eller om hon är jätteledsen på dagen.Har era napp fortfarande? Hur ofta?
E har sin ganska ofta och enligt tandläkaren har hennes bett blivit lite påverkat. Dock blir hin helt förstörd om hon inte får ha den. Avleda funkar inte. Tandläkaren ville gärna att vi skulle dra ner på hennes användande av nappen. Hur sjutton då?
Har era napp fortfarande? Hur ofta?
E har sin ganska ofta och enligt tandläkaren har hennes bett blivit lite påverkat. Dock blir hin helt förstörd om hon inte får ha den. Avleda funkar inte. Tandläkaren ville gärna att vi skulle dra ner på hennes användande av nappen. Hur sjutton då?
Knoddrik har napp, men bara när hon är trött eller ledsen. Vi gör ingen stor grej av det när hon vill ha napp andra tider - ibland provar hon att tjata, men vi bara bemöter lugnt med nej. Försöker hålla nejet positivt. Svårt att förklara. Erbjuder mer närhet och mer tid för total närvaro nu när det händer mycket. (Blöjan, vällingen, nappen o s v.)Har era napp fortfarande? Hur ofta?