*Gotlandsrusset*
Trådstartare
Det gjorde han till sist 16/1 kl 21.06 kom han efter en lååång helg med flera besök på förlossningen. Nu är vi alla tre väldigt trötta.
Grattis
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det gjorde han till sist 16/1 kl 21.06 kom han efter en lååång helg med flera besök på förlossningen. Nu är vi alla tre väldigt trötta.
Grattis!!!Det gjorde han till sist 16/1 kl 21.06 kom han efter en lååång helg med flera besök på förlossningen. Nu är vi alla tre väldigt trötta.
Precis så först kolla hur det går till när fostervattenavgång ska konstateras, sen in dagen efter och kolla hur långt det framskridit, sen gå omkring hemma och ha ont tills man åker in "på riktigt".Grattis till sonen!
Låter som att du gjorde lite som jag, in ett par vändor för att testköra faciliteterna och sen hem igen innan det kickade igång helt.
En förändring är det i a f. Hade förvärkar (?) både på natten och morgonen. Och sen helt plötsligt var jag superpigg och nästan inte gravid alls...Hoppas nåt är på g
Tack jodå grabben hade lite låg temp men det har ordnat upp sig så nu är allt bra, jag fick skjutsas till operation för att sys och har nu kateter men mår ganska okej ändå.Stort grattis! hoppas att ni alla mår bra
Tack jodå grabben hade lite låg temp men det har ordnat upp sig så nu är allt bra, jag fick skjutsas till operation för att sys och har nu kateter men mår ganska okej ändå.
Tycker att det var lättare att föda barn än vad jag trott, vilket var det första jag sa när han var ute
Tar mej lite frihet att lugna angående kateter. Det känns knappt när dom sätter den, gör absolut inte ont! Jag hade kateter efter förlossning/operation eftersom jag helt enkelt inte kunde kissa. Tog nästan 1v innan det fungerade så jag fick med mej engångskatetrar hem så jag inte skulle behöva ligga kvar. Enda är att det va meckigt och jag fick uvi av att använda det.Stort grattis!!!
Får man fråga varför du fick kateter?
Sprack du mycket då du fick sövas?
Är så rädd för kateter nämligen, typ en fobi så hoppas det är ok jag frågar, du behöver såklart inte svara
Tar mej lite frihet att lugna angående kateter. Det känns knappt när dom sätter den, gör absolut inte ont! Jag hade kateter efter förlossning/operation eftersom jag helt enkelt inte kunde kissa. Tog nästan 1v innan det fungerade så jag fick med mej engångskatetrar hem så jag inte skulle behöva ligga kvar. Enda är att det va meckigt och jag fick uvi av att använda det.
När man har en "fast" kateter så känner man sej inte kissnödig öht. Blåsan blir ju aldrig full. Men när man inte kan kissa och man tar hjälp av en kateter är det en befrielse.Tack snälla för du försöker lugna mig
Jag är nog inte jätte rädd för att det ska göra ont utan är mer tanken med själva katetern som får mig att rysa, att ha nåt inkopplat så och känslan att inte kunna kissa
När man har en "fast" kateter så känner man sej inte kissnödig öht. Blåsan blir ju aldrig full. Men när man inte kan kissa och man tar hjälp av en kateter är det en befrielse.
Kommer ihåg att jag satt och verkligen försökte kissa här hemma med rinnande kranar och allt vad det va för att trigga igång det men det ville sej inte. Då va det jäkligt bra att kunna göra det själv, tappade ur 8dl som mest. Lättnaden i ett sånt läge är enorm.
Det kändes som en myggfis i rymden just då. Jag va mest glad att dom lät oss åka hem.Åh fy vad jobbigt
Hoppas hoppas verkligen jag inte kommer behöva kateter...
Jag sprack inte mycket men den satt illa till så varken barnmorskan eller läkaren ville sy under vanliga omständigheter. Så fick bli op med spinalbedövning. Under op så bedömde operatören att sprickan var djupare än de trott och så nära ändtarmen att den skulle hanteras typ som en sfinxter.Stort grattis!!!
Får man fråga varför du fick kateter?
Sprack du mycket då du fick sövas?
Är så rädd för kateter nämligen, typ en fobi så hoppas det är ok jag frågar, du behöver såklart inte svara
Jag sprack inte mycket men den satt illa till så varken barnmorskan eller läkaren ville sy under vanliga omständigheter. Så fick bli op med spinalbedövning. Under op så bedömde operatören att sprickan var djupare än de trott och så nära ändtarmen att den skulle hanteras typ som en sfinxter.
Anledningen till katetern är att inför op så tappades jag på 1,4 liter urin operatören tyckte inte kateter vad nödvändigt men läkaren på förlossningen tyckte annorlunda. Enligt den senare så sätts kateter om man tappats på mer än 1liter för att det annars finns risk för senare komplikationer.
Jag tror att jag kommer ha den i 2-3dagar men är inte helt säker. Den känns inte men det är ju lite extra krångel med påsen och slang.