Vinterföräldrar 2016/17. Del 2.

Tur att vi flyttar hästen till helgen. Kom till stallet idag och hittar en genomvåt häst pga stress. Stallägaren hade motionerat sina två på samma gång, finns bara tre hästar. Så hon hade blivit ensam kvar ute (vet ej hur länge) 200g stalltäcke var vått på ovansidan. Och då har jag flera gånger sagt att hon INTE får lämnas ensam

Tur att vi flyttar hästen till helgen. Kom till stallet idag och hittar en genomvåt häst pga stress. Stallägaren hade motionerat sina två på samma gång, finns bara tre hästar. Så hon hade blivit ensam kvar ute (vet ej hur länge) 200g stalltäcke var vått på ovansidan. Och då har jag flera gånger sagt att hon INTE får lämnas ensam

:( :( :(
Ja, låter verkligen som bra att det blir flytt.

Tänkte på detta med bebis i bil..
Vi kommer också få ha bebis bak då airbag är fram, men vilket baksäte är bäst?
Lättast för mig att se via spegel o så tänker jag på.

Ojoj! Berättade om mina förvärkar för min bm och hon sa att jag skulle ta test för UVI imorgon (igen). Och sen skulle jag vila.
Oj hoppas det inte är något sånt! Kom efter jag gått en promenad men har släppt nu. Höll på att kräkas för att jag fick så ont.

Oj hoppas det inte är något sånt! Kom efter jag gått en promenad men har släppt nu. Höll på att kräkas för att jag fick så ont.

Min bm frågade om det gick över när jag vilade. Men i lördags låg jag i sängen vet inte hur länge. Tack och lov för "min" kisse i familjen. 10 kg gosig katt som gosar ner sig brevid var skönt att krama och hjälpte skingra tankarna. Visst släppte det, men ja.. Har allt packat och klart :crazy:

Men en del har ju förvärkar. Hade det med första med. Min syster berättade om en väninna som knappt haft en sammandragning, hon hade det så jobbigt under förlossningen för allt kom med en gång. Vet inte hur det stämmer

Usch då, stackars häst :( Skönt att det inte är långt kvar till flytt då!

Min bm frågade om det gick över när jag vilade. Men i lördags låg jag i sängen vet inte hur länge. Tack och lov för "min" kisse i familjen. 10 kg gosig katt som gosar ner sig brevid var skönt att krama och hjälpte skingra tankarna. Visst släppte det, men ja.. Har allt packat och klart :crazy:

Men en del har ju förvärkar. Hade det med första med. Min syster berättade om en väninna som knappt haft en sammandragning, hon hade det så jobbigt under förlossningen för allt kom med en gång. Vet inte hur det stämmer

Jag hade inte en sammandragning innan förlossningen sist men jag hade en "genomsnittsförlossning" :p Det är säkert väldigt individuellt det där :)

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 134
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 851
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.