Vinterföräldrar 2016/17. Del 2.

Hoppas att svärmor lyssnar och lugnar ner sig, är ju superjobbigt att ha det så där.

Tack :heart dina ord fick mig att kliva upp och inte ligga kvar i sängen och tycka att life sucks. Nu har jag ätit frukost, startat tvättmaskinen och satt igång robotdammsugaren :banana:

Hoppas att du hittar lite energi och att ni får en mysig födelsedag.

Heja oss ❤️ Sonen har åkt till leklandet med sin pappa (han älskar att vara där) så han har redan fått den bästa presenten. Har orkat städa lite och sitter nu i soffan å ätet sandwich(glassen).

Det är jätte stressande när hon inte accepterar att vi vill ha lugn och ro. Just nu kämpar jag massa med att få amningen att fungera, bebis äter ofta och jag får dessutom pumpa dumtutten för att inte få ont. Stygnen stramar och drar och det är jobbigt att sitta ner, då vill jag inte ha folk här som springer eller människor som tjatar om att de vill komma hit och hälsa på. Det är nog som det är.

Min mamma är också välkommen hit när hon vill men hon ställer inte hundra frågor och är noga med att jag bestämmer vad man gör med min/våran bebis. Hon ser när jag blir trött och vill vara ifred. Nu har vi dock besöksförbud ett tag, både jag och sambon är jätte trötta och sover när vi hinner alt kan. Jag har dock svårt att släppa blicken från bebis :love:

Vi meddelade kallt alla att vi inte tar emot besök på två veckor. Punkt. Kom en del gnäll från svärmor (varför är de alltid de som gnäller) försöker verkligen vara lugn med henne, men när hon på julafton tog 100 bilder och sonen bara gallskrek av trötthet. Som tur säger mannen ifrån.

Nu panikstädar vi. Min familj kommer i morgon på besök för att fira jul och syrran är pälsdjursallergiker. Tanken var att vi skulle åkt dit på juldagen men var så dåligt väder. Sedna skulle vi åka på tisdag men då var pappa sjuk. Planen var att åka i morgon vi har haft så skriki baby (första utvecklingssprånget på G?) så de kommer hit i stället. 3 timmar i bil känns lite vågat

Vi meddelade kallt alla att vi inte tar emot besök på två veckor. Punkt. Kom en del gnäll från svärmor (varför är de alltid de som gnäller) försöker verkligen vara lugn med henne, men när hon på julafton tog 100 bilder och sonen bara gallskrek av trötthet. Som tur säger mannen ifrån.

Åh vad jag önskar att jag också kunde ha tillräckligt mod att sätta ett sånt stopp. 2 veckor helt ensamma med sambo,bebis och sonen hade varit en dröm.

Här har det redan kommit kommentarer som: på vår tid fick man minsann komma direkt till BB, varför får man inte göra det längre? Osv...
:banghead:

Infektionsrisken svarade jag men hade lust att skrika: för att mamma,pappa och bebis kanske behöver lugn och ro?!:meh:

Ser redan nu hur de står i dörren när vi kommer hem...

Jag har sagt till sambon att hans familj (de är många med massa halvsyskon hit och dit) inte kan räkna med att få komma första tiden. Men att jag kommer vilja ha min mamma där. Först vart det lite gnäll (alltid svärmor som ni redan sagt), varför skulle min mamma få komma men inte hon. Men jag är benhård, för mig är det mils skillnad på min mamma och svärmor som jag faktiskt inte står så jättenära. Jag misstänker att man är i en väldigt blottad situation när man precis fått barn, med sliten, trött, hormoner, blod och allt vad det innebär och jag vill kunna säga nej om jag inte orkar.

@*Gotlandsrusset*
Hejja er! Jag är glad att min är på utsidan även fast jag just nu känner mig som en mjölkmaskin.

Kl
Svärmorsproblemet fortsätter.

Hon ringer, varje dag. Svarar inte sambon fortsätter hon ringa och skriver sms. Hon undrar hur det är, vad vi gör och så. Det är gulligt i sig, att hon bryr sig, men inte varje dag. Det här stressar både mig och sambon så igår sa sambon ifrån på ett snällt sätt att vi hör av oss, allt går bra, vi kan sköta bebis.

Tack o lov för min mamma. Hade hon fått hade hon bott hos oss då hon älskar lillan men hon accepterar gränser och vet att vi behöver vara ifred ett tag :love:
Din svärmor låter som min mor.
Är man artig när man säger ifrån så ignorerar hon en och fortsätter stampa över ens gränser, sätter jag ner foten kan hon börja gråta och tycka att jag är sååå elak. Hennes ursäkt är att hon bara vill väl (även fast hon vet om att hon trampar på någon annan). Jag tycker inte ändamålen helgar medlen.:meh:
Tyvärr bor vi i samma stad, hon får mig att vilja flytta minst till andra änden av landet. Kanske till andra sidan av jorden skulle funka...:idea:

Är det inte det ena så är de det andra. Flyttade hästen i oktober. Idag sa jag upp stallplatsen och kommer flytta henne tillbaka till förra stallet (som tur hade hon inte hyrt ut boxen) platsen såg bra ut på pappret, men inte i verkligheten. Och så de att man inte får vara i stallet efter 19 ställer till det, hoppas i framtiden kunna åka och rida efter att sonen somnat

Är det inte det ena så är de det andra. Flyttade hästen i oktober. Idag sa jag upp stallplatsen och kommer flytta henne tillbaka till förra stallet (som tur hade hon inte hyrt ut boxen) platsen såg bra ut på pappret, men inte i verkligheten. Och så de att man inte får vara i stallet efter 19 ställer till det, hoppas i framtiden kunna åka och rida efter att sonen somnat

Va vilken konstig regel?! Eller jag tycker väl lite att man ska försöka undvika vara i stallet efter att hästarna är nattade. Men vid 19 har ju folk knappt möjlighet att hinna till om man har jobb och familj!

Va vilken konstig regel?! Eller jag tycker väl lite att man ska försöka undvika vara i stallet efter att hästarna är nattade. Men vid 19 har ju folk knappt möjlighet att hinna till om man har jobb och familj!

De nattar hästarna 19.... Orsaken är att de själva bor på gården, men i alla fall. Sedan är de andra saker som hände när jag var på BB. Typ att ägaren inte meddela mig att stallet tänkte brinna ner eller att hästen plötslig lämna hälften av höet. Fick den infon via medryttarna (ett sms kunde hon ju ha skickat i alla fall)

De nattar hästarna 19.... Orsaken är att de själva bor på gården, men i alla fall. Sedan är de andra saker som hände när jag var på BB. Typ att ägaren inte meddela mig att stallet tänkte brinna ner eller att hästen plötslig lämna hälften av höet. Fick den infon via medryttarna (ett sms kunde hon ju ha skickat i alla fall)
Va kl 19?! Okej att de kanske vill ha ett liv på kvällarna men vissa har ju inte ens slutat jobba då.

Nu har jag provat att sova utan bh och amningsinlägg. Kommer inte ske igen :D

Mjölk överallt, på bebis också eftersom hon låg bredvid mig. Men får se det lite positivt, den högra dumtutten blev av med knölarna :up: jag har varit lite rädd för mjölkstockning nämligen.

Gjorde också det - EN gång haha :D En varm vetekudde och försiktig massage där knutorna är hjälpte mig väldigt mycket när jag var nära att få mjölkstockning.

19 känns tidigt! Eller jag vet stall som nattar 19, men man får vara kvar efter och sista personen släcker! Men att ha som regel att man inte får vara i stallet efter en så tidig nattning är konstigt, då får man ju antingen natta senare eller ha som regel att den som är sist nattar eller nåt! Men är ju tur att du kan flytta tillbaka :)

Men vilka osociala människor! 19? På tok för tidigt. I ett stall jag stod var det 21 och det var många gånger på håret för mig.

Liten parentes från besöket hos bm igår; hon frågade om jag var ledig nu varpå jag svarade ja. "Åh vad skönt att du gått på ledigt nu" tyckte hon och jag kontrade med "ja men jag börjar jobba igen på måndag". Den minen!
Följdfrågan från bm blev såklart när jag planerade gå på ledigt. Den här minen som följde mitt svar var ännu bättre :rofl:
Mitt svar var nämligen "när första värken kommer". Haha obetalbart! :D

Liten parentes från besöket hos bm igår; hon frågade om jag var ledig nu varpå jag svarade ja. "Åh vad skönt att du gått på ledigt nu" tyckte hon och jag kontrade med "ja men jag börjar jobba igen på måndag". Den minen!
Följdfrågan från bm blev såklart när jag planerade gå på ledigt. Den här minen som följde mitt svar var ännu bättre :rofl:
Mitt svar var nämligen "när första värken kommer". Haha obetalbart! :D

Haha hon va nog inte van vid att ha gravida som inte går hem några veckor innan bf :rofl:

@et_flickan har du raggsockor du inte använder för tillfället?! Jag fick mjölkstockning i ena tutten bara några dagar efter vi kom hem med första,och raggsockor som lagts över element eller liknande så dem var varma var min räddning. Bara att vika ihop och lägga i bhn så rann mjölken ut i inlägget. Fick byta inlägg en gång i timmen men det var det värt.

Ser redan nu hur de står i dörren när vi kommer hem...

Svärfar mötte oss på gårdsplan när vi kom hem med ettan... Hunden ville gå hem sa han, jag vet inte hur länge han väntat.
Två timmar senare kom de båda två med blommor, tårta och presenter.
Med tanke på att junior med största sannolikhet sover där när vi är på BB så lär historien upprepa sig.

@et_flickan har du raggsockor du inte använder för tillfället?! Jag fick mjölkstockning i ena tutten bara några dagar efter vi kom hem med första,och raggsockor som lagts över element eller liknande så dem var varma var min räddning. Bara att vika ihop och lägga i bhn så rann mjölken ut i inlägget. Fick byta inlägg en gång i timmen men det var det värt.

Har massor av raggsockar :)
Tack för tipset. Det ska jag testa :up:

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 147
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 858
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar