Vinterföräldrar 2016/17. Del 2.

Ok, set kan jag ju hålla med om att de är ju inte precis snygga, sjukhuskläderna, :p men ty kte själv det var så praktiskt och bekvämt och bara att hämta nya rena då det behövdes. Och inget byke att ta med hem.

Här finns det mjukiskläder inkl koftor, hur mjuka som helst :)

(Jag har spenderat tid på aktuellt sjukhus förr inkl en omgång akut utan mobil tom.)

Nästa fråga... Gustav gillar inte att ligga ner när han är vaken utan vill vara mera uppsittande. Så vi funderar på en babysitter. Men när man läser på står det att för så små barn skall de gå att lägga i liggläge. Hittar ingen modell som gör det. Tänkte se på begagnad så vilka modeller gäller?

Vi har en som man kan ha i fullt liggläge men som även går att få i olika snittlägen, kommer dock inte ihåg vart vi köpte den men tror de va babyproffsen :o

Kan inte bm säga: det låter jobbigt eller det är tyvärr en sån sak som man kan drabbas av under graviditeten och det är inte roligt att behöva ha det så.
Min BM säger ungefär så, hon är så himla bra! Hon brukar ibland även vilja att man skattar besvären på en skala 1-10 och säger att om det blir värre eller känns övermäktigt så vill hon gärna veta det. Jag känner mig oftast väldigt lyssnad på när jag varit där.

Min BM säger ungefär så, hon är så himla bra! Hon brukar ibland även vilja att man skattar besvären på en skala 1-10 och säger att om det blir värre eller känns övermäktigt så vill hon gärna veta det. Jag känner mig oftast väldigt lyssnad på när jag varit där.

Det räcker ju, att man känner att det inte viftas bort. Sen förstår jag med att mycket av det man tycker är jobbigt är normalt men det hade ändå känts bättre som i ditt fall att bm lyssnar och inte bara pratar bort de. Fler sådana barnmorskor :)

Min är också bra men ibland orkar jag knappt säga mer än: jag mår bra. För man vet ändå vad hon kommer säga om jag säger sanningen :p

Idag tycker jag så himla synd om mig själv. Har varit förkyld sedan mitten av december och nu måste jag har fått en till förkylning när jag var iväg och firade jul för jag hann precis börja känna mig på bättringsvägen innan jag nu mår sämre än tidigare. Jättetät i näsan, men samtidigt rinnsnuva och tryck i bihålorna, men det värsta är den torra känslan i halsen och hostan som gör att jag kräks. Störtgrinade tidigare ikväll för jag är så himla trött på att vara sjuk....

Idag tycker jag så himla synd om mig själv. Har varit förkyld sedan mitten av december och nu måste jag har fått en till förkylning när jag var iväg och firade jul för jag hann precis börja känna mig på bättringsvägen innan jag nu mår sämre än tidigare. Jättetät i näsan, men samtidigt rinnsnuva och tryck i bihålorna, men det värsta är den torra känslan i halsen och hostan som gör att jag kräks. Störtgrinade tidigare ikväll för jag är så himla trött på att vara sjuk....

Oj, har precis samma torra känsla i halsen varvat med att det känns som det sitter fast snor/slem i hela svalget. Gör allt jag kan för att försöka få "loss" det men går liksom inte.

Jag har dock bara varit sjuk i en vecka så jag ska inte klaga, hoppas de släpper för oss båda snart ❤️

Oj, har precis samma torra känsla i halsen varvat med att det känns som det sitter fast snor/slem i hela svalget. Gör allt jag kan för att försöka få "loss" det men går liksom inte.

Jag har dock bara varit sjuk i en vecka så jag ska inte klaga, hoppas de släpper för oss båda snart ❤️
Jag har haft det där slemmet också, men nu verkar det vara borta iaf. Jag har klagat ända sen jag blev förkyld, tycker att det är hundra gånger jobbigare att vara förkyld samtidigt som jag är gravid jämfört med annars. Ja, hoppas att vi kan bli friska snart. Jag blir helt matt av att må så här.

Hoppas ni haft fantastiska jular. :)

Sitter och kollar lite på om man ska köpa något på mellandagsrean. Är det något man ska tänka på när det gäller typ skötväska? Hur mycket större blir brösten när man ammar? Blir det mycket större än vad de redan är? Något annat man behöver? Amningsinlägg?

Jag hade först en skötväska (hatade den). Sen en påse i tyg. Bäst var en liten enkel necessär som rymde 2 blöjor, våtservetter och en extra body.
Jag fick släpa ersättning, den var bökig...

Åh idag har sambon och jag varit på äventyrsbad med dottern! Inget avancerat alls, de har ett nybyggt fint i Malmö som vi var på och de har bassänger i alla möjliga sorters djup och med varmare vatten i de grundare bassängerna. Först var hon lite reserverad, vi gick aldrig på babysim, och klängde sig fast i mig eller sambon men mot slutet ville hon inte att vi skulle hålla alltför mycket i henne och hon sprallade på bra med både armar och ben :D Hon vågade sig tom med på att bubbla med munnen under vattenytan och blev överförtjust! Det var rätt skönt att simma och flyta omkring lite viktlös. Är gammal simmare så har inga svårigheter att glida på bra i vattnet. Men jäklar vad det sög musten ur en, fast ändå på ett skönt sätt. Nu är jag dessutom lagom trött i huvudet efter att ha spelat spel med grannarna, nyss hemkommen.

Har ett extrabesök hos bm imorgon, inte jättetaggad precis. Får se om vi måste gå på ett TUL till eller om sf-måttet är ikapp igen.

Åh idag har sambon och jag varit på äventyrsbad med dottern! Inget avancerat alls, de har ett nybyggt fint i Malmö som vi var på och de har bassänger i alla möjliga sorters djup och med varmare vatten i de grundare bassängerna. Först var hon lite reserverad, vi gick aldrig på babysim, och klängde sig fast i mig eller sambon men mot slutet ville hon inte att vi skulle hålla alltför mycket i henne och hon sprallade på bra med både armar och ben :D Hon vågade sig tom med på att bubbla med munnen under vattenytan och blev överförtjust! Det var rätt skönt att simma och flyta omkring lite viktlös. Är gammal simmare så har inga svårigheter att glida på bra i vattnet. Men jäklar vad det sög musten ur en, fast ändå på ett skönt sätt. Nu är jag dessutom lagom trött i huvudet efter att ha spelat spel med grannarna, nyss hemkommen.

Har ett extrabesök hos bm imorgon, inte jättetaggad precis. Får se om vi måste gå på ett TUL till eller om sf-måttet är ikapp igen.

Du kan få lite sf-mått av mig, om du vill.

Jag du uvi? :( Vet precis hur det känns med samvetet och nästan hopplösheten när man vill leka men inte kan/orkar.

Vi har inte åkpåse till babyskyddet, körde med overall och filt till sonen. Dock kanske de är smidigt med åkpåse har inte tänkt så långt :)

Och det vill inte ge sig, tagit allt nu, men verkar som det får bli ytterligare en kur...
Usch, inte kul på långa vägar.

Tänkte kanske det vi dagislämning/hämtning/handling/bvcbesök mm. Tyckte dom såg ganska käcka ut

Och det vill inte ge sig, tagit allt nu, men verkar som det får bli ytterligare en kur...
Usch, inte kul på långa vägar.

Tänkte kanske det vi dagislämning/hämtning/handling/bvcbesök mm. Tyckte dom såg ganska käcka ut

Tranbärsjuice ska tydligen vara toppen enligt en jag känner som jämt får uvi. Dessutom har jag fått lära mig av henne att det krävs olika typer av penicillin för att få bukt med det. Sist fick hon bara ett penicillin så hon tjatade till sig en odling och visst var det "fel" hon fick :meh:

Alltså jag måste prata med bm nästa vecka eller om jag ska ringa tidigare. Jag är så fruktansvärt svullen, dygnet runt nu. Kanske blir något bättre på natten men inte mycket. Kan knappt öppna ögonen på morgonen :meh:

Vet dock att det va precis samma med sonen så det är säkert inget farligt men de är ytterst obehagligt. Har nu även sprängt 20kilo upp i vikten :cautious::wtf:

Alltså jag måste prata med bm nästa vecka eller om jag ska ringa tidigare. Jag är så fruktansvärt svullen, dygnet runt nu. Kanske blir något bättre på natten men inte mycket. Kan knappt öppna ögonen på morgonen :meh:

Vet dock att det va precis samma med sonen så det är säkert inget farligt men de är ytterst obehagligt. Har nu även sprängt 20kilo upp i vikten :cautious::wtf:

Jisses! Måste vara fruktansvärt jobbigt :heart Förstår att du vill ha ut bebisen snart!

Appen säger 19 dagar kvar. Är det verkligen så lite? Bara för att det har varit jul och ska bli nyår kändes januari som en evighet bort.

Vi har samma bf och min app säger också 19 dagar så det måste nog stämma hur knäppt de än känns O_o På måndag är det bara 2 veckor kvar :nailbiting:

December har gått ganska fort ändå, trots stor nervositetet från min sida att det ska sätta igång. 3,5 dag kvar på detta året sen är vi redo ;)

Ja det är vansinnigt jobbigt att vara så svullen. Men som tur är försvinner det snabbt efter att bebis är ute.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 147
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 858
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar