Vatten, svullna kroppsdelar, ortoser och vila... Börjar bli ordentligt fundersam över vart min kropp är på väg...
Har bälte för foglossningar. Kan inte vara utan det mer än när jag vilar här hemma.
Har ortoser för vänster handled, eftersom handen domnar bort väldigt fort och mer än vanligt. Arbetsterapeuten såg behov av stöd/behandling av armbågen också, men ville inte fixera armen mer eller påbörja behandling under graviditeten.
Har ortoser för höger handled, eftersom den började göra ont på nätterna. Karpaltunneln är redan opererad, så inga bortdomningar, bara smärta.
Har haft stödstrumpor sedan typ midsommar. Vågar inget annat. (övervikt, blodproppar + diabetes + hjärtproblem i familjen, har redan ett åderbråck)
Känner mig rent allmänt på C3PO, stel och klumpig. Tappar saker, har svårt att få grepp, kan ibland inte gå, måste lägesändra för att få tillbaka känsel o s v.
Så som extra grädde på moset har jag sen någon eller några veckor tillbaka haft en högertumme som hakar upp sig och gör svinont att röra. Har haft samma besvär förut och fick få Diklofenak, kortisonsprutor och tumfixerande ortos. Jag får alltså snällt vänta till efter förlossningen och se om smärtan försvinner när vattnet rinner ur kroppen.
Jag kommer rullas in på Förlossningen, utan egen förmåga att göra nånting, om det fortsätter så här.
Dessutom har jag ont under brösten igen efter allt fixande igår. Mina magmuskler har emigrerat till nån annanstans.