Vinterföräldrar 2016/17. Del 2.

Inne på "dåliga" nätter med mat varannan timme. Som tur tar de bara 15-20 min inklusive ev blöjbyte eller toalettbesök för mig (dricker nästan en liter vatten på natten)

Tur att julen och allt julgodis snart är slut så jag får lite mera ordning på mitt ätande. Slinker ner för mycket "extra" mellan målen vilket gör att jag får i mig fel sorts kalorier (räknar för att få i mig ordentligt så att de finns till mjölken, svårt)

Jag har också varit hos BM idag.
Hb 124, är fortfarande förvånad över att det hållit sig så bra hela graviditeten då jag har en historia med väldigt låga värden under flera år. Blodtrycket ok. Vikten alldeles för hög men jag väljer att inte tänka så mycket på det. Hjärtljuden ok, glömde fråga om SF-måttet. Huvudet ner och ruckbart.
Pga mitt höga bmi så ska vi på TUL 9/1.
I övrigt så skrevs sammanfattning i journalen och vi pratade lite kring förlossningen. Vi fick med oss en hög med papper om första tiden med bebis samt en väska med blöjor, smörjor, våtservetter m.m.

Jag har också varit hos BM idag.
Hb 124, är fortfarande förvånad över att det hållit sig så bra hela graviditeten då jag har en historia med väldigt låga värden under flera år. Blodtrycket ok. Vikten alldeles för hög men jag väljer att inte tänka så mycket på det. Hjärtljuden ok, glömde fråga om SF-måttet. Huvudet ner och ruckbart.
Pga mitt höga bmi så ska vi på TUL 9/1.
I övrigt så skrevs sammanfattning i journalen och vi pratade lite kring förlossningen. Vi fick med oss en hög med papper om första tiden med bebis samt en väska med blöjor, smörjor, våtservetter m.m.

Vilken region/landsting hör du till?

Vi fick med en påse från BB med lite blöjor, olja, någon kräm lite info och bindor av olika slag. Sen när bvc gjorde hembesök lämnade hon en fullproppad påse med prover på olika salvor, mååånga olika infoblad, blöjor i stl 1 och 2, en dinglis från region Halland, rabatter på en massa olika saker osv.

Så det kanske kommer senare ;)

Var också hos bm idag. Min känsla hittills har väl varit ok ang bm och idag när sambon var med hade han exakt samma känsla.
Hur som hade sf-måttet kommit ikapp igen, mätte in på 34 cm. Förra gången stannade det på 35 cm. Så ingen extra kontroll men nästa besök blir den 5/1.

Alltså, hur stor "ska" man vara i v.37?
För ca tre veckor sen mätte BM sf till 33. För en vecka sen vet jag bara att måttet slog i taket. Nån som kan ramarna?

Alltså, hur stor "ska" man vara i v.37?
För ca tre veckor sen mätte BM sf till 33. För en vecka sen vet jag bara att måttet slog i taket. Nån som kan ramarna?

Hittade svaret själv
livmodern-symfys-fundus.jpg

Heja oss alla i tråden, fan vad vi är grymma som bakar bebisar i magen :banana: Tänk vad mycket vi får kämpa med varje dag samtidigt som vi får njuta av livet i magen. Snart är det januari och sen februari och alla bebisar är ute i stora världen. ❤️

( behöver peppa mig själv för idag mår jag så fruktansvärt dåligt, på min sons födelsedag. Jag säger snart upp mig)

Nu har jag provat att sova utan bh och amningsinlägg. Kommer inte ske igen :D

Mjölk överallt, på bebis också eftersom hon låg bredvid mig. Men får se det lite positivt, den högra dumtutten blev av med knölarna :up: jag har varit lite rädd för mjölkstockning nämligen.

@*Gotlandsrusset*
Hejja er! Jag är glad att min är på utsidan även fast jag just nu känner mig som en mjölkmaskin.

Kl
Svärmorsproblemet fortsätter.

Hon ringer, varje dag. Svarar inte sambon fortsätter hon ringa och skriver sms. Hon undrar hur det är, vad vi gör och så. Det är gulligt i sig, att hon bryr sig, men inte varje dag. Det här stressar både mig och sambon så igår sa sambon ifrån på ett snällt sätt att vi hör av oss, allt går bra, vi kan sköta bebis.

Tack o lov för min mamma. Hade hon fått hade hon bott hos oss då hon älskar lillan men hon accepterar gränser och vet att vi behöver vara ifred ett tag :love:

@*Gotlandsrusset*
Hejja er! Jag är glad att min är på utsidan även fast jag just nu känner mig som en mjölkmaskin.

Kl

Hon ringer, varje dag. Svarar inte sambon fortsätter hon ringa och skriver sms. Hon undrar hur det är, vad vi gör och så. Det är gulligt i sig, att hon bryr sig, men inte varje dag. Det här stressar både mig och sambon så igår sa sambon ifrån på ett snällt sätt att vi hör av oss, allt går bra, vi kan sköta bebis.

Tack o lov för min mamma. Hade hon fått hade hon bott hos oss då hon älskar lillan men hon accepterar gränser och vet att vi behöver vara ifred ett tag :love:

Ja, jag är väldigt avundsjuk på er som fått era mirakel ❤️

Å vad jobbigt, kommer ihåg känslan då det va samma här med sonen. Man behöver faktiskt lite space :(

Misstänker att vi kommer hamna i en liknande situation. Det är dessutom så fruktansvääääääärt synd om svärmor som blev änka förra året. Offerkofta stl XXL.
Spelar ingen roll om vi hör av oss eller varför vi inte hör av oss - det är ALLTID så himla synd om henne som är så ensam. Känns som att ingenting är tillräckligt.
Hon kan vara jättegullig och fin, men hon suger energi med sin offerkofta, även om det för stunden inte handlar om den.

Min mamma är precis som hon ska vara. Hon stöttar och hjälper till, men med väldigt stor respekt för våra behov, både min och makens. Vi vill ha henne här och vi är tydliga med det och ändå vill hon ha en plan B så att hon kan dra sig undan, "ifall det blir för mycket". (Hon bor 30 mil bort.)
Jag längtar till nästa vecka, när hon kommer hit igen. :heart

Surhumör idag. Misstänker att natten innehållit för många avbrott, bl a p g a makens livliga stressdrömmar.
Hoppas på att humöret vänder när jag fått pyssla lite i stallet. Hockey ikväll som jag vill orka gå på.

@*Gotlandsrusset*

Kl

Hoppas att svärmor lyssnar och lugnar ner sig, är ju superjobbigt att ha det så där.

Heja oss alla i tråden, fan vad vi är grymma som bakar bebisar i magen :banana: Tänk vad mycket vi får kämpa med varje dag samtidigt som vi får njuta av livet i magen. Snart är det januari och sen februari och alla bebisar är ute i stora världen. ❤️

( behöver peppa mig själv för idag mår jag så fruktansvärt dåligt, på min sons födelsedag. Jag säger snart upp mig)

Tack :heart dina ord fick mig att kliva upp och inte ligga kvar i sängen och tycka att life sucks. Nu har jag ätit frukost, startat tvättmaskinen och satt igång robotdammsugaren :banana:

Hoppas att du hittar lite energi och att ni får en mysig födelsedag.

Misstänker att vi kommer hamna i en liknande situation. Det är dessutom så fruktansvääääääärt synd om svärmor som blev änka förra året. Offerkofta stl XXL.
Spelar ingen roll om vi hör av oss eller varför vi inte hör av oss - det är ALLTID så himla synd om henne som är så ensam. Känns som att ingenting är tillräckligt.
Hon kan vara jättegullig och fin, men hon suger energi med sin offerkofta, även om det för stunden inte handlar om den.

Min mamma är precis som hon ska vara. Hon stöttar och hjälper till, men med väldigt stor respekt för våra behov, både min och makens. Vi vill ha henne här och vi är tydliga med det och ändå vill hon ha en plan B så att hon kan dra sig undan, "ifall det blir för mycket". (Hon bor 30 mil bort.)
Jag längtar till nästa vecka, när hon kommer hit igen. :heart

Det är jätte stressande när hon inte accepterar att vi vill ha lugn och ro. Just nu kämpar jag massa med att få amningen att fungera, bebis äter ofta och jag får dessutom pumpa dumtutten för att inte få ont. Stygnen stramar och drar och det är jobbigt att sitta ner, då vill jag inte ha folk här som springer eller människor som tjatar om att de vill komma hit och hälsa på. Det är nog som det är.

Min mamma är också välkommen hit när hon vill men hon ställer inte hundra frågor och är noga med att jag bestämmer vad man gör med min/våran bebis. Hon ser när jag blir trött och vill vara ifred. Nu har vi dock besöksförbud ett tag, både jag och sambon är jätte trötta och sover när vi hinner alt kan. Jag har dock svårt att släppa blicken från bebis :love:

Det är jätte stressande när hon inte accepterar att vi vill ha lugn och ro. Just nu kämpar jag massa med att få amningen att fungera, bebis äter ofta och jag får dessutom pumpa dumtutten för att inte få ont. Stygnen stramar och drar och det är jobbigt att sitta ner, då vill jag inte ha folk här som springer eller människor som tjatar om att de vill komma hit och hälsa på. Det är nog som det är.

Min mamma är också välkommen hit när hon vill men hon ställer inte hundra frågor och är noga med att jag bestämmer vad man gör med min/våran bebis. Hon ser när jag blir trött och vill vara ifred. Nu har vi dock besöksförbud ett tag, både jag och sambon är jätte trötta och sover när vi hinner alt kan. Jag har dock svårt att släppa blicken från bebis :love:

Ja, det är verkligen energislukande.
Hoppas ni får det att vända till det bättre med både tuttar, ork och vila. :heart

Beundra underverket så mycket du orkar. Vi längtar efter att få göra det vi med. :love:

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 147
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 858
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar