Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Undrar jag med... och vad för ätbart/drickbart är bra att ha med?Vad har ni packat/tänkt ha med i bb-väskan? Behöver man verkligen ha med sig 2-4 bodys, som en del skriver om?!?
+ @ChardonnayVad har ni packat/tänkt ha med i bb-väskan? Behöver man verkligen ha med sig 2-4 bodys, som en del skriver om?!?
Tack!+ @Chardonnay
Alltså nej. Inte om man också ska ha typ tre pyjamas och lite annat smått och gott som det skrivs om överallt. Vi stannade i två dagar och vi använde typ två pyjamaser. Struntade i body då, pyjamas var lättare att ta på för två oerfarna som oss (jag och sambon)
Den här gången ska jag ha
* Kläder (ombyte) till mig själv, skönt med ombyte efter dusch och med mjukis som inte klämmer åt någonstans
* Egna hygienartiklar
* Tre pyjamaser + mössa till bebis
* Filt, sjal och snuttefilt till bebis som jag har sovit med
* Cornybars (shit vad hungrig jag var efter förra förlossningen! )
* Egen nagelsax/-fil till bebisen
* Egen dricka (gärna nåt åt safthållet, kroppen tar upp vätskan bättre då fick jag veta)
* Kamera, mobil, laddare etc
* Bindor, blöjor, amningsinlägg
Tror det blir ganska lagom så. Förra gången packade vi så att man kunde tro att vi skulle vara på förlossningen i en vecka...
Tack!
Varför nagelsax?
Såna där bars är käcka att ha med, eller drickbara varianter av måltidsersättningar, typ smoothies.Undrar jag med... och vad för ätbart/drickbart är bra att ha med?
Vi har bara haft en uppsättning kläder, packade efter vad som behövs för hemgång(har ett vårbarn, ett sommarbarn och nu även ett vinterbarn ) .Vad har ni packat/tänkt ha med i bb-väskan? Behöver man verkligen ha med sig 2-4 bodys, som en del skriver om?!?
På förlossningen här finns mat och dricka till mamman, bara att hämta. Är köket som på de andra avdelningarna finns det även kyld näringsdryck.
Sen är ju utbudet lite begränsat eftersom allt måste vara styckeförpackat av hygieniska skäl.
Vad har ni packat/tänkt ha med i bb-väskan? Behöver man verkligen ha med sig 2-4 bodys, som en del skriver om?!?
Undrar jag med... och vad för ätbart/drickbart är bra att ha med?
@supersonic och @LillaMy84 jag har lite beslutsångest över vilken storlek på kläder som är bäst att ta med till bebis, hur har ni tänkt där?
@supersonic och @LillaMy84 jag har lite beslutsångest över vilken storlek på kläder som är bäst att ta med till bebis, hur har ni tänkt där?
Vi hade med swebars och choklad. Vägrade dock äta under värkarna men de va gudomligt efter.
Tror jag drack saft under förlossningen men minns knappt, ville inte ha något alls Efter dock hinkade jag i mig vatten
Varför måste du bli kvar i 48 timmar?Jag, som måste stanna 48h kommer ha med 2 av allt. Sen kommer jag dock inte ha på bebisen en massa utan gör som med sonen och kör mycket hud mot hud.
Sonen hade på sig pyjamas några timmar sen va det bara blöjan tills vi skulle åka hem. Så nej man måste inte, men kan va skönt att ha något att byta med ifall det skulle bli blött eller så
Kl
Blir mer och mer övertygad om att det blir december bebis här. Vet inte varför men är helt inställd på 29-31
Varför måste du bli kvar i 48 timmar?
Har under en urinodling visat positivt för gbs så det är ren fösiktighetsåtgärd för att se så att inte bebisen får en infektion under/efter förlossningen sist stannade jag inte ens 24h så jag måste också packa ner något att sysselsätta mig med. Dock tyckte jag tiden gick fort på BB med första, kanske blir annat nu när man har familjen hemma och måste ligga kvar
Kl
Trodde något va på g igår kväll men det är nog bara min egen oro att inte gå året ut. Även om det inte spelar någon roll egentligen så vore det skönt att ha ett barn i december och ett i januari. Mest för att det redan nu är så mycket med jul och kalas.
Sen vore det så tråkigt om båda föds samma dag, snacka om att bli sur på mamma för att man inte får en egen födelsedag
Men men, 5 dagar till får vi hoppas bebis håller sig inne i värmen.
Just det, så var det ja.
Om du ser till att knipa tills jag åker in kan vi underhålla varandra.