Vinterföräldrar 2016/17. Del 2.

Vad har ni packat/tänkt ha med i bb-väskan? Behöver man verkligen ha med sig 2-4 bodys, som en del skriver om?!?
+ @Chardonnay

Alltså nej. Inte om man också ska ha typ tre pyjamas och lite annat smått och gott som det skrivs om överallt. Vi stannade i två dagar och vi använde typ två pyjamaser. Struntade i body då, pyjamas var lättare att ta på för två oerfarna som oss (jag och sambon) :D
Den här gången ska jag ha
* Kläder (ombyte) till mig själv, skönt med ombyte efter dusch och med mjukis som inte klämmer åt någonstans
* Egna hygienartiklar
* Tre pyjamaser + mössa till bebis
* Filt, sjal och snuttefilt till bebis som jag har sovit med
* Cornybars (shit vad hungrig jag var efter förra förlossningen! :o)
* Egen nagelsax/-fil till bebisen
* Egen dricka (gärna nåt åt safthållet, kroppen tar upp vätskan bättre då fick jag veta)
* Kamera, mobil, laddare etc
* Bindor, blöjor, amningsinlägg
* Ev ombyte till sambon, har han samma tur den här gången får han både första bajset och allt uppkräkt fostervatten på sig igen :D

Tror det blir ganska lagom så. Förra gången packade vi så att man kunde tro att vi skulle vara på förlossningen i en vecka...

+ @Chardonnay

Alltså nej. Inte om man också ska ha typ tre pyjamas och lite annat smått och gott som det skrivs om överallt. Vi stannade i två dagar och vi använde typ två pyjamaser. Struntade i body då, pyjamas var lättare att ta på för två oerfarna som oss (jag och sambon) :D
Den här gången ska jag ha
* Kläder (ombyte) till mig själv, skönt med ombyte efter dusch och med mjukis som inte klämmer åt någonstans
* Egna hygienartiklar
* Tre pyjamaser + mössa till bebis
* Filt, sjal och snuttefilt till bebis som jag har sovit med
* Cornybars (shit vad hungrig jag var efter förra förlossningen! :o)
* Egen nagelsax/-fil till bebisen
* Egen dricka (gärna nåt åt safthållet, kroppen tar upp vätskan bättre då fick jag veta)
* Kamera, mobil, laddare etc
* Bindor, blöjor, amningsinlägg

Tror det blir ganska lagom så. Förra gången packade vi så att man kunde tro att vi skulle vara på förlossningen i en vecka...
Tack!

Varför nagelsax? :)

Undrar jag med... och vad för ätbart/drickbart är bra att ha med?
Såna där bars är käcka att ha med, eller drickbara varianter av måltidsersättningar, typ smoothies.
Nu fick vi inte med oss det denna gång (jag som var hungrig redan innan värkarna drog igång.. Men inte orkade äta:banghead:) och oj vad lång tid det kändes som att det tog innan vi fick in fikatO_o

Sen tänker jag att det oftast går att skicka iväg sambo att köpa nåt om man inte fått med sig ätbart man är sugen på, skulle det vara natten så brukar det ju finnas automater om inte annat :)

Vad har ni packat/tänkt ha med i bb-väskan? Behöver man verkligen ha med sig 2-4 bodys, som en del skriver om?!?
Vi har bara haft en uppsättning kläder, packade efter vad som behövs för hemgång(har ett vårbarn, ett sommarbarn och nu även ett vinterbarn :) ) .
Skulle man bli kvar länge på BB så kanske partnern kan åka och hämta om det skulle krisa, eller eventuella besökare ta med det som är glömt/inte räckte om det inte går att klara sig på det som finns att låna på sjukhuset :)

På förlossningen här finns mat och dricka till mamman, bara att hämta. Är köket som på de andra avdelningarna finns det även kyld näringsdryck.

Sen är ju utbudet lite begränsat eftersom allt måste vara styckeförpackat av hygieniska skäl.

På förlossningen här finns mat och dricka till mamman, bara att hämta. Är köket som på de andra avdelningarna finns det även kyld näringsdryck.

Sen är ju utbudet lite begränsat eftersom allt måste vara styckeförpackat av hygieniska skäl.

Najs! Så var det inte på förlossningen när jag låg inne, man var tvungen att ha med eget eller vänta till frukosten serverades.

Jag, som måste stanna 48h kommer ha med 2 av allt. Sen kommer jag dock inte ha på bebisen en massa utan gör som med sonen och kör mycket hud mot hud.

Sonen hade på sig pyjamas några timmar sen va det bara blöjan tills vi skulle åka hem. Så nej man måste inte, men kan va skönt att ha något att byta med ifall det skulle bli blött eller så :)

Kl
Blir mer och mer övertygad om att det blir december bebis här. Vet inte varför men är helt inställd på 29-31 :p

@supersonic och @LillaMy84 jag har lite beslutsångest över vilken storlek på kläder som är bäst att ta med till bebis, hur har ni tänkt där?

Förra gången hade vi med både 50 och 56. TUL visade att dottern skulle väga ganska mycket så vi chansade inte. 50 passade finfint trots att hon var 52 lång och den här gången visade TUL att bebis är mindre än normalkurvan (men inom det normala) så 50 räcker nog gott och väl till oss.

Vi hade med swebars och choklad. Vägrade dock äta under värkarna men de va gudomligt efter.

Tror jag drack saft under förlossningen men minns knappt, ville inte ha något alls :p Efter dock hinkade jag i mig vatten :p

Känner igen det där :D De tjatade på mig att dricka men allt jag förtärde kom bara upp igen. Det var tillräckligt jobbigt med värkar utan att behöva spy också... Efteråt drack jag nog 1, 5 liter saft.

Har inte kunnat bestämma mig för vilken filt som ska med än...men 2 bodys och en fleeceoverall (för hemresan) ligger nerpackade. Samt mössa och snuttefilt. Har inte bestämt om pyjamas än.
Ombyte, tandborste, TENS och värmekudde till mig. Laddaren till mobilen används för flitigt för att ligga där än.
Till maken ska det ner en dricka och en påse Bilar samt ett ombyte. Han "ska bara"...
En napp har jag lagt ner i väskan oxå.

Ska lägga ner några bars och pulverpåsar (shakes) oxå.

En bok, ifall man blir kvar länge efteråt?

Jag, som måste stanna 48h kommer ha med 2 av allt. Sen kommer jag dock inte ha på bebisen en massa utan gör som med sonen och kör mycket hud mot hud.

Sonen hade på sig pyjamas några timmar sen va det bara blöjan tills vi skulle åka hem. Så nej man måste inte, men kan va skönt att ha något att byta med ifall det skulle bli blött eller så :)

Kl
Blir mer och mer övertygad om att det blir december bebis här. Vet inte varför men är helt inställd på 29-31 :p
Varför måste du bli kvar i 48 timmar?

Varför måste du bli kvar i 48 timmar?

Har under en urinodling visat positivt för gbs :) så det är ren fösiktighetsåtgärd för att se så att inte bebisen får en infektion under/efter förlossningen :) sist stannade jag inte ens 24h så jag måste också packa ner något att sysselsätta mig med. Dock tyckte jag tiden gick fort på BB med första, kanske blir annat nu när man har familjen hemma och måste ligga kvar :meh:

Kl
Trodde något va på g igår kväll men det är nog bara min egen oro att inte gå året ut. Även om det inte spelar någon roll egentligen så vore det skönt att ha ett barn i december och ett i januari. Mest för att det redan nu är så mycket med jul och kalas.

Sen vore det så tråkigt om båda föds samma dag, snacka om att bli sur på mamma för att man inte får en egen födelsedag:cool:

Men men, 5 dagar till får vi hoppas bebis håller sig inne i värmen.

Har under en urinodling visat positivt för gbs :) så det är ren fösiktighetsåtgärd för att se så att inte bebisen får en infektion under/efter förlossningen :) sist stannade jag inte ens 24h så jag måste också packa ner något att sysselsätta mig med. Dock tyckte jag tiden gick fort på BB med första, kanske blir annat nu när man har familjen hemma och måste ligga kvar :meh:

Kl
Trodde något va på g igår kväll men det är nog bara min egen oro att inte gå året ut. Även om det inte spelar någon roll egentligen så vore det skönt att ha ett barn i december och ett i januari. Mest för att det redan nu är så mycket med jul och kalas.

Sen vore det så tråkigt om båda föds samma dag, snacka om att bli sur på mamma för att man inte får en egen födelsedag:cool:

Men men, 5 dagar till får vi hoppas bebis håller sig inne i värmen.

Just det, så var det ja.
Om du ser till att knipa tills jag åker in kan vi underhålla varandra. ;) :D

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 147
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 860
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar